BMW M: Încep testele cu un prototip echipat cu tracțiune integrală și 4 motoare electrice
Divizia de performanță a constructorului bavarez anunță startul testelor pentru modelele electrice de înaltă performanță. Pentru asta, BMW M a dezvoltat un prototip echipat cu un sistem de tracțiune integrală care integrează 4 motoare electrice.
La aniversarea celor 50 de ani, celebra divizie de performanță BMW M se pregătește de un viitor electric. În acest sens, reprezentanții companiei anunță acum startul testelor pentru viitoarele modele cu zero emisii de performanță.
"Studiul de caz" este un prototip care încorporează sisteme inovatoare de propulsie și control al șasiului. Acesta este bazat pe i4 M50, dar vorbim despre un coupe electric cu un concept adaptat de lonjeroane pentru caroserie, preluat de la M3/M4.
Piesa de rezistență a acestui prototip este, însă, sistemul electric de tracțiune integrală xDrive integrează 4 motoare electrice. Cu alte cuvinte, fiecare roată este antrenată de o unitate electrică.
"Electrificarea ne deschide niveluri complet noi de libertate pentru a crea dinamica M specifică. Putem deja să vedem că putem exploata la maximum acest potențial, astfel încât automobilele noastre sport de înaltă performanță vor continua să ofere combinația tipică M și incomparabilă de dinamică, agilitate și precizie în viitorul fără emisii la nivel local," a spus Dirk Hacker, director de dezvoltare la BMW M.
via BMW M
-
inexorabil, joi, 18.08.2022 10:08
De ce tot faci pe niznaiul, Fănele? Chiar nu ştii mata de ce majoritatea românilor se limitează la SH-uri? Trebuie să reluăm tema de mii de ori?! Păi, este la mintea cocoşului că, dacă prea adoratul tău “Occident” (apropo, ce om zdravăn la bostan îi poate atribui Şcolii de la Frankfurt un asemenea calificativ de-a dreptul ontologic: Occident?) ar lăsa economia chiar liberă în ţările “emergente”, atunci prosperitatea nu s-ar mai scurge către sediile centrale, originare, ale corporaţiilor/multinaţionalelor. Indiscutabil că situaţia s-ar repercuta favorabil asupra autorilor (a se citi: truditorilor) prosperităţii, deci s-ar contura concluzia logică inclusiv pentru sugari: cetăţenii blagosloviţi cu putere decentă de cumpărare nici nu şi-ar abate atenţia către “tigăi”. Ah, da, ce omisiune impardonabilă din partea mea: de ce nu Dacia (evident, nouă) ??? Uite că, aşa exploataţi şi înşelaţi cum sunt, mulţi “fraieri” nu concep să ajungă din punctul A în punctul B şi atâta tot, în numele “sacrosanct” al utilitarismului (pe care voi, emolarii, vă munciţi non-stop să-l echivalaţi cu civilizaţia!!!). Dimpotrivă, ei pun accentul pe siguranţă, pe confort, pe dotări, pe performanţe, fără ca asemenea dorinţe (absolut fireşti!) să atragă oprobriul. De fapt, cumva li s-a interzis de Sus să judece astfel?? Sau or fi unii mai merituoşi decât alţii în ochii Judecătorului??? Păi să nu-i dai dreptate lui nea Nicu: “Cum se poate, oare, vorbi de egalitate, libertate şi democraţie între ţările bogate şi ţările care nu au nici 100 de dolari pe cap de locuitor? A realiza egalitatea înseamnă a realiza şi condiţiile materiale necesare” ? Se prezumă că “înapoiaţii” au căpătat şi ei calificări (inclusiv înalte) şi că nu păcălesc deontologia, ca să nu-i acuze profitorii lor că “nu pun osul” sau că ar fi “corupţi”. Neinstruit, analfabet, bâlbâit fostul preşedinte, dar adevărul nu ţine seama decât de el însuşi…Transcendând orânduirile sociale, regimurile politice şi disensiunile ideologice.
-
@inexorabil, joi, 18.08.2022 11:05
Iar scrii mult si nu te intelege lumea. Romanii sunt prostiti cu reclamele foarte atractive ale germanilor. Trebuie sa mentionam ca natii mai luminate gen germani, englezi,olandezi, foarte multi francezi, prefera Dacia noua decat un cotet sh import din Germania. Revenim iarasi la ideea ca daca ar fi asa bune, le-ar lua chiar germanii, francezii, olandezii. Dar ei prefera o masina noua si mult mai sigura decat un cotet care e facut din bucati si a carui numar de km si daune nu sunt cunoscute. Revenind la articol: BMW e o marca care nu are directie si nu face ce spune: au afirmat ca electricele nu prea sunt de viitor, ca motoarele termice mai sunt inca de viitor 20-30 de ani...iar acum vedem investitii majore in electrificare,inclusiv in divizia M. Apoi discutam si de un design urat tare. La toate astea se adauga problemele cu bateriile: ix rechemat pentru schimbare baterii, X5 PHEV cu probleme la baterii, masini des implicate in accidente cand sunt testate de pilotii lor. Sa iei partea unei astfel de firme care a mai si participat la diverse infractiuni si a incercat sa pacaleasca lumea si statul cu softuri ilegale, asociere in cartel cu VAG si Daimler pentru pretul otelului, raportare falsa a cifrelor de vanzari pentru a pacali actionarii... Fara numar cum se zice in limbaj cocalaresc. O firma mizerabila, corupta. La toate astea se mai adauga si faptul ca e printre cele mai furate marci din Europa. Cam astea ar fi de zis despre BMW: o mizerie.
-
@ @, joi, 18.08.2022 12:47
Aoleu, n-o sa-mi iau ferrari pt ca are acum un recall mare... O sa-mi iau tot logan,
-
@ 11:05, joi, 18.08.2022 12:54
Sunt cele mai proaste argumente pe care le poate aduce cineva intr-o discutie. Si daca unii englezi, olandezi, francezi prefera dacia, din motive stiute de fiecare, atunci ce sa fac cei care prefera altceva? Sau cei care isi si permit altceva. E si printre cele mai furate marci, asta pentru ca nu le prefera nimeni, probabil. Totul e logic... Preferam loganul, cu balamalele de la capota la vedere (daca poti numi 2 table unite printr-un surub balama).
-
inexorabil, joi, 18.08.2022 14:46
Văd că nu te astâmperi cu etichetele infame mai ales la adresa lui VAG şi BMW. Da’ te iluzionezi cumva că preferaţii tăi…americani ar fi uşi de catedrală? Îţi amintesc de acest incident. La sfârşitul anilor ’70, managementul GM a constatat că marca renumită pentru calitatea cea mai bună din Grup, recte Oldsmobile, tocmai de aceea nu era profitabilă, aşa că a încercat un subterfugiu: a înlocuit multe motoare Olds V8 cu V8-uri de la Chevrolet (mai ieftine, dar mai slabe). Mahării credeau că pasionaţii lui Olds nu vor sesiza şmecheria, dar noile achiziţii ale acestora din urmă ajungeau mai devreme prin service-uri şi aşa s-a descoperit frauda. De teama unui scandal de proporţii, şefii gigantului american au fost nevoiţi să revină oarecum la situaţia de dinainte. Sau, tot aşa, dornici de reducerea costurilor, au început să neglijeze chiar total (şi tot de prin anii ’70) siguranţa maşinilor oferite spre vânzare, până când testele organismelor de specialitate (nota bene, americane) au relevat, în mod exigent, ce sicrie pe roţi scoteau taman cei trei crai autohtoni. De meteahnă nu s-au vindecat însă yankeii. Astăzi, zgârcenia lor în materie de investiţii se reflectă în estetica arhitecturală şi în calitatea materialelor. Cu alte cuvinte, continuă să-şi bată joc de clienţi, dar, vezi Doamne, tot nemţii sunt cei mai culpabili doar fiindcă au “fentat” o legislaţie aberantă, care nu stă în picioare sub raport raţional, destul de drastică în privinţa emisiilor (păi şi cum ar fi trebuit să procedeze cu milioanele de maşini despre care ştiau că n-ar fi trecut de probele oficiale? – nu uita: MILIARDE investite în ele, inclusiv pe tărâmul cercetării! – de pe margine îţi vine uşor să comentezi, dar, dacă ai fi fost chiar tu conducerea obligată să descurce iţele, nefiind foarte departe spectrul falimentului, sigur n-ai mai fi judecat astfel).
-
Mike, vineri, 19.08.2022 07:36
Vorbe, vorbe, vorbe goale măi BMW Este clar că se poate, dar de la bla bla bla la fapte... e cale lungă.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Trebuie sa mentionam ca BMW are mari probleme la capitolul masini: dupa ce iX a avut recall ca putea lua foc si trebuie schimbata bateria, se pare ca in Germania a fost implicat intr-un accident destul de urat: https://www.autoevolution.com/news/bmw-ix-with-an-autonomous-driving-label-crashes-in-germany-killing-one-injuring-nine-196141.html Deci sunt si nesigure, nefiabile si urate de nu te poti uita la ele din fata. Insa reclama e sufletul cometului. Vede omul semnul de BMW, cumpara ca e super masina. Cei mai simpatici sunt cei care se uita la reclamele cu drift-uri cu modelele BMW de performanta, dar isi cumpara un amarat de 2.0 diesel si se cred pilot de curse :))