BMW M3 aniversează 25 de ani de la debut
Legendarul BMW M3 E30 aniversează 25 de ani de când a apărut pe piaţă. La acea vreme, modelul era echipat cu un motor aspirat cu patru cilindri în linie şi cu o transmisie manuală cu cinci trepte.
BMW sărbătoreşte 25 de ani de când a lansat prima generaţie a lui M3. Modelul era bazat pe platforma E30 şi era echipat cu un motor aspirat cu patru cilindri şi 4 supape pe cilindru. Fiecare cilindru avea propria sa clapetă de acceleraţie, iar galeria de evacuare era realizată special pentru performanţe maxime.Cutia de viteze avea cinci trepte şi era opera celor de la Getrag.
Motorul S14B23 dezvolta 200 CP, iar viteza maximă a primului M3 depăşea 230 km/h. Acceleraţia 0-100 km/h era realizată în doar 6.7 secunde. Chiulasa era preluată de la M88, motorul care a debutat pe M1 şi l-a transformat pe M635 CSi în performerul clasei. Motorul S14 a fost realizat în doar două săptămâni graţie experienţei inginerilor BMW şi a faptului că motoarele de la acea vreme împărţeau numeroase componente. Fiind vorba de un model de producţie care urmă să ajungă pe străzi, cei de la BMW au proiectat această unitate încă de la început cu gândul la un convertor catalitic. Masa modelului M3 era de 1.200 kiograme, ceea ce însemna că fiecare cal putere trebuia să tragă 6.15 kilograme. Consumul de carburant mediu era sub 9 litri la suta de kilometri în ciclul Euromix ( diferit de actualul ACEA).
Actualul BMW M3 este echipat cu un motor V8 de 4.0 litri care furnizează 420 CP. Modelul are o masă de 1.680 kg şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4.7 secunde. Puterea maximă este furnizată la 8.300 rpm, iar cuplul motor maxim, de 400 Nm, este oferit la 3.900 rpm. Cei de la BMW au anunţat şi un succesor ideologic al celebrului M3 E30, care se va numi Seria 1 M Coupe. Acesta va fi echipat cu un motor turbo cu patru cilindri şi va furniza peste 250 CP. Seria 1 M Coupe se va remarca prin performanţele deosebite şi manevrabilitatea sporită graţie masei reduse. Modelul este aşteptat să debuteze la un salon auto important din Europa.
Via | MotorAuthority
Daca s-ar mai produce in prezent asa ceva , sigur s-ar mai vinde.