BMW micsoreaza productia in Germania

Publicat joi, 26.03.2009 13:19 de Sebastian Toma

BMW va micsora productia fabricilor sale din Germania in decursul primelor cinci luni din anul 2009.

BMW a anuntat ca va micsora productia de modele in fabricile sale din Germania. In primele cinci luni ale anului 2009, BMW va produce cu 80.000 mai putine unitati fata de cat erau planuite initial. Directorii BMW nu au strabilit inca in care fabrica vor micsora productia, dar scaderile de productie vor fi impartine intre fabricile din Berlin, Landshut si Munchen.

Compania bavareza a fost nevoita sa reduca productia din cauza ca vanzarile din primele doua luni ale acestui an au scazut cu 25 de procente. Potrivit estimarilor facute de specialistii BMW, vanzarile companiei bavareze vor scadea cu peste 10 procente in decrusul acestui an. Aceasta veste vine la doar o saptamana de cand BMW a anuntat ca profiturile companiei au scazut cu 90 procente in decursul anului trecut.

Via | 4wheelsnews

  • Maka, joi, 26.03.2009 21:53
    Another one bites the dust...

    Ce sa-i faci, din cand in cadn ierarhia se schimba si intre producatorii premium. Mercedes a scapat de rapciuga Chrysler care ii tragea in jos (acum i-a luat la "dans" Fiat - se potrivesc mai bine ca vorbim de 2 branduri cu un renume asemenator adica fiabilitate redusa) si a inceput sa isi revina iar Audi sta bine financiar si e pe un trend ascendent in multe privinte. O fi timpul sa se mai schimbe ordinea? Nu stiu dar e cert ca BMW s-a intins cam mult pentru statutul asta de lidder premium si acum e cazul sa se consolideze.

  • Bayerische, vineri, 27.03.2009 00:15
    Bayerische

    Crezi ca Audi sau Mercedes nu au redus si nu au pierderi ??? Dute ma in pruna.

  • Maka, vineri, 27.03.2009 00:38
    @Bayerische

    Ba da , toti au redus, dar nicunul din cei 2 nu au avut anul trecut o scadere de 90% a profitului.

  • Cristian, vineri, 27.03.2009 07:06
    BMW

    BMW este considerat cel mai mare costructor de masini premium deoarece include si vanzarile diviziei Mini, care pana la inceputul lui 2009 se vindea mai bine decat divizia Smart a lui Mercedes . Luate individual in 2008 clasamentul era urmatorul : 1. Mercedes-Benz; 2.Audi; 3.BMW . In 2009 analistii prevad o rocada intre Audi si Mercedes, marca de lux a grupului VW avand un avantaj fata de Mercedes si BMW prin faptul ca este afectata mai putin de prabusirea pietei americane . Din punct de vedere financiar Audi sta cel mai bine, inregistrand in 2008 un profit de 2.8 miliarde euro si avand in spate grupul VW . Daimler si-a intarit finantele prin infuzia de 2 miliarde de euro venita din Abu Dhabi . BMW este cel mai fragil financiar dintre cei trei constructori premium germani ,foarte curand cred ca va urma un anunt prin care BMW va instiinta ca a format un parteneriat cu un alt constructor ,de natura tehnica sau logistica , avand ca scop reducerea costurilor de productie .

  • cocos, vineri, 27.03.2009 08:15
    pt cristian

    Analistule, informatule ce mai stii tu detaliile fnanciare . Esti tare prost decibmw +mini pe locul 1 si bmw fara minus pe 3 deci mini ..e miezu

  • hc, vineri, 27.03.2009 11:45
    pt cocos

    cocos inainte de a face prost pe cineva uitate in oglinda prima oara si mai citeste cu atentie ce a vrut sa spuna omul...

  • Maka, vineri, 27.03.2009 22:52

    Cristian, ma bucur sa te gasesc pe acest site. In sfarsit un om care scrie documentat si gandeste. Si Mini conteaza in evaluare pentru ca e produsul aceleiasi companii. Cand discutam situatia financiara a companiei luam in calcul toate brandurile iar Mini este tot o masina premium chiar daca e foarte mica. Mercedes e o mare forta industriala; nu uitati ca ei ca grup produc si vagoane de metrou si camioane si multe altele. E greu de comparat... Audi e unul din brandurile grupului VAG, cel mai solid financiar pe partea auto in Europa, grup detinut de cel mai profitabil producator auto, Porsche. In aceste conditii este evident ca pozitia cea mai fragila o are BMW care a muncit si investit mult in ultimii ani pentru statutul de producator premium lider si cand sa tragafoloasele s-a complicat jocul. Spre deosebire de altii BMW nu e un asa de mare conglomerat industrial si rezervele nu sunt la nivelul celorlalti. Intre Mercedes si Audi va fi greu de facut o rocada, dar nu imposibil. Mercedes are avantajul unei imagini si perceptii greu de combatut dar Audi vine din pozitie de challenger si pe langa motivatie are banii si tehnologia sa se lupte. Ramane sa vedem...