BMW si Mercedes au incheiat un parteneriat

Publicat joi, 23.10.2008 11:48 de Robert Gherghe

BMW si Mercedes vor dezvolta in comun componente destinate modelelor celor doua marci.

BMW si Mercedes se afla de mai multe luni la masa negocierilor. Presa de specialitate a tot discutat depre posibilitatea unui join-venture intre cele doua companii, iar acest lucru, in sfarsit, s-a concretizat. Cel putin asa sustine Klaus Draeger, seful departamentului de dezvoltare de la BMW.

Cei doi producatori premium, rivali pe viata si pe moarte pe piata auto, vor colabora la dezvoltarea unor componente auto. BMW si Mercedes au luat aceasta decizie pentru a salva din costuri.

Fiind vorba de anumite componente auto, fanii celor doua marci nu vor putea fi dezamagiti, deoarece identitatea BMW si identitatea Mercedes nu vor fi lezate.

Nu s-au dat detalii despre momentul in care cele doua compani vor anunta oficial incheierea unui parteneriat, dar oficialul BMW, Klaus Draeger, a declarat ca nu are nevoie de oficializarea acestui parteneriat pentru a anunta mariajul intre cei doi giganti ai industriei auto germane.

Componentele care vor fi dezvoltate in comun de cele doua companii nu au un rol semnificativ in modul in care este conturat designul sau mecanica modelelor. Asadar, BMW si Mercedes vor face in continuare modele diferite, care vor avea unele sisteme, cum ar fi sistemul de aer conditionat, si unele componente comune.

Via | MotorAuthority

  • Marius, joi, 23.10.2008 12:48
    Despre globalizare

    Globalizarea asta, pe de o parte a redus si sporit profitul companiilor mari si a dat de mancare la niste oameni.....dar pe de alta parte si-a cam pierdut originalitatea si identitatea in randul produselor. In curand cred ca-mi voi lua un Mercedes, volanul facut in Romania, motorul pe la unguri, scaunele in China iar trenul de rulare sau platforma sa fie de la BMW. Deja vedem la Logan diverse chestii de la Clio, Megane, Modus sau de la modele Nissan. Concluzia: mi se pare o mare vrajeala cu tehnica de azi. E ca si cum cineva se insoara peste 1 saptamana, dar afla cu 1 zi inainte niste chestii tari de tot: nevasta lui s-a nascut in America, a trait cu parintii prin Australia pana la 10 ani, a facut gimnastica prin China pana la 18 ani, a fost vanduta de traficantii albanzi unor egipteni, regulata de niste marocani timp de 2 ani, vanduta la Paris pe post de manechin 1 an....si hop la ultimul din Romania pe post de mireasa si de fata mare :)) Da-ti-o mai incolo de treaba.....vrem masini simple, fiabile, economice si originale de la mama lor.

  • bbb, joi, 23.10.2008 18:48

    La nemtalaii astia nu le mai ajung profiturile, vor din ce in ce mai mult. Or sa ajunga sa faca toti una si aceiasi masina dar cu sigle diferite si o sa le ia banii la fraieri diferentiat in functie de sigla. Respect pt Honda si toyota care au ramas cam singurii producatori de masini care se descurca pe cont propriu, restul sunt doar un vis.

  • prudentul, duminică, 26.10.2008 11:56
    globalizare

    Vremurile când Philips se făcea în Olanda, JVC doar în Japonia, Grundig în Germania iar Nokia doar în Finlanda au apus pentru totdeauna. Globalizarea, concurenţa şi reducerea costurilor au împins manufacturarea spre ţări low-cost, în ţările de origine rămânând managementul şi cercetarea. Acum avem Renault din Turcia, Panasonic cehesc şi Nokia made in Jucu. Problema este ca nivelul de calitate să rămână acelaşi care a construit în timp renumele firmei.