Chinezii de la Nio vin în Europa. Primul showroom va fi deschis în Norvegia

Publicat joi, 29.04.2021 16:45 de Alexandru Monenciu

Producătorul chinez de automobile electrice Nio își extinde rețeaua de showroom-uri în Europa. Prima țară vizată de asiatici este Norvegia.

La începutul lunii aprilie, chinezii de la Nio anunțau că au atins o producție de 100.000 de mașini electrice, după aproape trei ani de activitate. Acum, constructorul asiatic mai face un pas către Europa și confirmă prezența pe piața din Norvegia.

Nio are deja două centre în Munchen (Germania) și Oxford (Anglia), dar niciun showroom pe Bătrânul Continent. Primul ar urma să fie deschis în țara nordică, una foarte prietenoasă cu mașinile electrice.

Potrivit informațiilor din presă, fostul șef al diviziei Jaguar Land Rover din Norvegia, Marius Hayler, ar putea fi noul CEO al Nio în această țară.

Nava amiral a producătorului chinez este SUV-ul electric ES8. Acesta dispune de 643 CP și 840 Nm cuplu, iar o baterie de 100 kWh permite o autonomie estimată de până la 580 de kilometri (NEDC). Portofoliul include și alte modele precum ES6 și EC6.

via Benzinga

  • Dauna totala, joi, 29.04.2021 17:01

    E lovita-n bot sau asa arata ea?

  • alex_cu_a_mic, joi, 29.04.2021 18:59

    "Primul ar urma să fie deschis în țara nordică, una foarte prietenoasă cu mașinile electrice." Mai degraba as zice ca e nepretienoasa cu masinile clasice. Imi amintesc o stire de acum cativa ani cand in Norvegia toata lumea isi lua masini PHEV dar mai nimeni nu le incarca. Le cumparau doar pentru scutiri de taxe si alte beneficii care le faceau mult mai atractive in comparatie cu masinile clasice.

  • Fanel_, joi, 29.04.2021 21:16

    Na, europenii inca nu pare sa fi invatat lectia "oferita" de Musk. Se pun, deci, bazele primului cap de pod chinezesc electric. Si se gasesc, in continuare, ochelari de cal care, inca vor sa ramana la "scrisul pe tablita". Pentru ca e...traditional.

  • @Fanel, vineri, 30.04.2021 00:50

    https://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-a-inceput-constructia-unei-noi-fabrici-de-masini-electrice-in-103619.html https://www.auto123.com/en/news/bmw-ix3-ev-china-brillance/64892/ Care e diferenta??? Europenii produc in China de zeci de ani. Unde e problema ca vin chinezii in Europa? Daca Ford are fabrica in Romania nu se supara nimeni ca vin americanii in Europa? Eu credeam ca problema mare e ca romanii importa sh-uri obosite germane. Astea put tare, nu chinezariile electrice.

  • Văru’ lu’ inexo, vineri, 30.04.2021 08:17

    …zise agramatul (europenii încă nu PAR; virgula n-are ce să caute între subiect şi predicat) şi mocofanul de serviciu, sărutându-şi copita “triumfătoare”. Şi răspunzându-şi singur un text mai jos. Vade retro Mafănel. SH-uri obosite pot fi, bine mersi, şi “asiaticele”. PS. Hai, ateule, plânge-te de “răutate în Vinerea Mare”.

  • ds, vineri, 30.04.2021 10:20

    643 CP și 840 Nm cuplu mi se pare ca totusi se exagereaza pentru masini de folosinta zilnica. Cred ca ar fi mai rezonabil sa cresti autonomia si sa ai putere si cuplu la valori mai omenesti.

  • @ds, vineri, 30.04.2021 18:16

    nu se poate creste substantial autonomia scazand puterea si cuplul. Ei le mentin ridicate pentru ca cu altceva nu se pot lauda, timpul de incarcare si autonomia fiind dezastruoase in mod natural la orice masina electrica pe motive de fizica si chimie.