Chris Bangle, fostul designer BMW, ar putea ajunge la Fiat

Publicat joi, 27.05.2010 14:44 de Bogdan Mirică

La mai bine de un an de când a demisionat din cadrul BMW, Chris Bangle ar putea să se întoarcă în barca unuia dintre constructorii care l-a consacrat: Fiat.

Controversatul designer şef BMW, Chris Bangle, care a părăsit compania bavareză la începutul anului trecut, ar putea să se reîntoarcă la Fiat. Grupul italian îl curtează pe designerul, care şi-a deschis de anul trecut propriul studio în Piemonte, Statele Unite.

Se pare ca peninsularii şi-l doresc pe celebrul designer din mai multe motive. Primul ar fi legat de dorinţa conducerii de a modifica întreaga filosofie de design a brandului. Al doilea motiv ar fi acela de a-l face responsabil pentru designul viitoarelor modele ale grupului, pregătite să debuteze pe piaţa din Statele Unite. Ultima motivaţie ar fi capacitatea lui Bangle de a readuce strălucirea unor mărci precum Alfa Romeo şi Lancia.

Chris Bangle s-a făcut remarcat la Fiat în perioada 1985-1992, atunci când a condus destinele studioului de design al grupului. Tot el a trasat liniile unor modele celebre, cum sunt Fiat Coupe şi Alfa 145 din 1990.

via | autoblog

  • Excomunicatorul, joi, 27.05.2010 15:06
    :)

    Unde am mai auzit eu de Chris Bangle?Aaa,el a desenat modele BMW?Modele BMW a caror design a prins foarte bine la public? Da. P.S:Chiar daca probabil noua generatie de seria 5 este mai interesanta,vechea generatie merita multe aplauze.Si nu ma refer strict la design.

  • dany, joi, 27.05.2010 15:18

    ...se pare ca cei de la fiat nu sunt multumiti cu reputatia proasta a fiabilitatii, acum mai vor si design asemenea.... bangle si tilke... sunt doi....

  • Victor, joi, 27.05.2010 15:36
    Bangle

    Parca vad un FIAT Albea facut asa vulgar si hidos in genul unui BMW 7 dala din 2001-2008=))))))))))))))))))

  • Andrei.P, joi, 27.05.2010 15:40

    Nuuuuuuuuuuuuu

  • schumi, joi, 27.05.2010 16:09
    ?!?

    Si pe asta la consacrat FIAT ???

  • costi, joi, 27.05.2010 17:22
    bmw

    Mai bine ai zicea Chris Mangle.Era mult mai potrivit! The german Chopper,the butcher!

  • Stefan_SNK, joi, 27.05.2010 21:45
    bangle

    Parca vad un fiat stilul baroc BANGLE ..taiat cu toporul ... :) si cu un bord tip noptiera eventual pana la retrovizoare inaltat :)

  • da, joi, 27.05.2010 23:13

    asa ! luati-l pe bangle ! :)) si asa nu-mi placea prea mult fiat

  • mowgli, vineri, 28.05.2010 01:30
    @da

    dar ferrari sau maserati iti place?

  • @mowgli, vineri, 28.05.2010 08:22

    da' veyron iti place ??sau iti place mai mult skoda??? cap de nuca

  • valentin, vineri, 28.05.2010 13:23
    5

    A fost foarte criticat Bangle pentru Seria E60 insa nimeni nu a vazut cresterile spectaculoase de vanzari care au fost inregistrate de acest "urat " bmw , TOTI SUNTEM NISTE "PURISTI" care urasc ceea ce a facut Bangle insa ne-ar curge mucii in nas sa ne plimbam pe bulevard in E 60

  • Stefan_SNK, vineri, 28.05.2010 14:40
    bangle

    Din pacate... sunt posesor de E39 din ultimul an de productie, si o spun tare si raspicat ca nu as agrea niciodata un E60 pentru design .... Admir E60 pentru tehnologia inglobata de bmw in el si pentru tinuta de drum si performante. Astept cand imi voi permite un F10, noul seria 5, care a readus mult, si la interior cu batranul E39. Nu zic despre Bangle ca e un designer prost, spun doar ca schimbat radical identitatea BMW, deja iconica pentru muti fani intr-o directie, comerciala ... dar controversata de adevaratii pasionati. Am participat la o conferinta de design bmw si ceea ce BMW a readus in prim plan, Oliver Heilmer, este terminologia FUNCTIONALITATE - ERGONOMICA !

  • Rio, vineri, 28.05.2010 15:33

    @ "@mowgli" Mie nu imi place veyron si poate nici lui mowgli nu ii place. Skoda in schimb e faina. Invata sa respecti parerile celorlalti. @ on-topic Poate venirea lui la Fiat va aduce un suflu nou in aspectul estetic al masinilor. Sa vedem ce o sa iasa

  • mowgli, vineri, 28.05.2010 15:48
    @noname

    nup, sorry, dar nu-mi place veyron si nu mi-a placut niciodata.Oricum noi aici vorbim de fiat si marcile detinute de fiat si posibila infulenta a lui Bangle asupra designului acestora.Ce legatura are veyron nu pot sa inteleg, dar cu siguranta tu te pricepi mai bine. Iar E60 pe langa ca e cel mai non-bmw dintre toate modelele, este probabil si cel mai putin fiabil.Nu va ajunge niciodata la nivelul unui E39 sau E34.E60 e o masina facuta sa se vanda.E frumos tot confortul, dar nu e frumos cand iti pica senzorii ca ploaia din cer sau cand dai drumu la incalzirea in scaune si iese fum din ele.

  • costi, vineri, 28.05.2010 19:29

    Mangle,acest domn respectabil,indiferent de frumusetea sau uratenia masinilor sculptate,a contribuit enorm la vanzarile nemtilor.Contestat mai mult sau mai putin,a facut unele masini mai urate sau mai frumoase,ca poate pe unele le-a desenat folosing un topor si un butuc de fag,este irelevant.A castigat si el bani multi,si BMW,este si el faimos,iar BMW se confunda cu faima!

  • Victor, vineri, 28.05.2010 20:51
    @costi&valentin

    cresterea vanzarilor BMW se datoreaza in primul rand perioadei de bum economic si nu lui Bangle,desii poate are si el meritul lui

  • costi, vineri, 28.05.2010 21:04
    victor

    Asa este.BMW face autoturisme de calitate cu sau fara Mangle,deci prezenta lui la BMW nu va ramane in istorie ca una decisiva! Oricum acest Mangle,oriunde se va duce,va muta piesele de mobilier in design-ul unui autoturism! Sa nu va mire ca va scoate un fiat cu fata de canapea si spate de chiuveta,asta daca ajunge la fiat.Asa daca ajunge la Fiat,o sa il denumim Chris Fangle!

  • Costi, vineri, 28.05.2010 21:06

    Culmea ca il cheama Bangle si a lucrat la BMW,coincidenta desigur! Grija mare Mercedes,pazea ca vine Mangle!

  • M3, sâmbătă, 29.05.2010 21:32

    parca vad un Fiat Punto cu fata de seria 3. beahhhhhh........ uratenie nu gluma.

  • Maka, duminică, 30.05.2010 23:09

    Omul asta a revolutionat ceva cu "flame-design" si cred ca a si invatat ceva din criticile pe care le-a primit la excesele pe care le-a facut la BMW ("capacul" de portbagaj seria 7, faruri seria 6 si altele). Solutiile sale de design in gama BMW au fost un mare progres de design daca ignoram unele chestiuni de gust. Cred ca in primul rand ar putea sa redea bucuria pe care o aveai candva cand vedeai un Fiat, nodul in stomac pe care il aveai vazand o Alfa sau ar putea sa transforma in realitate rafinamentul pe care Lancia il vizeaza ca pozitionare. Si mai important ca orice, Bangle ar putea sa readuca ergonomia in vocabularul designerilor de la Centro Stile. Daca ati condus Stilo, Bravo, Albea, Linea, Panda si concurentele lor mai apreciate, stiti despre ce vorbesc. Eu as fi bucuros sa bata palma. Cred ca Fiat nu va avea nimic de pierdut iar daca vor aduce si pe unii care sa se ocupe serios de calitatea manufacturarii (sau sa asambleze mai putin in Italia) nu le prevad decat reusite.