Chrysler: Creştere de 300% a profitului în primul sfert al anului

Publicat vineri, 27.04.2012 11:40 de Sebastian Toma

Grupul Chrysler a înregistrat o creştere record a profitului în primul sfert al anului. Profitul Chrysler a atins valoarea de 473 de milioane de dolari în primul sfert al anului curent, semnificativ mai mult faţă de cei 116 milioane de euro înregistraţi în 2011.

Grupul Chrysler a obţinut cel mai bun rezultat din ultimii 13 ani, înregistrând un profit de 473 milioane de dolari în primul sfert al anului. Rezultatul concernului este şi mai impresionant dacă ne uităm la valoarea anunţată în aceeaşi perioadă a anului trecut – 116 milioane de dolari. Directorii Chrysler motivează creşterea pe fondul vânzărilor sporite de pe piaţa din Statele Unite ale Americii, unde Chrysler a vândut cu 40% mai multe unităţi faţă de primul sfert al anului trecut.

Cel mai bun rezultat al Grupului Chrysler până la cel din primul sfert al anului 2012 a fost atins în cel de-al treilea sfert al anului 1998. Coincidenţă sau nu, venitul net de 682 de milioane de dolari înregistrat la vremea respectivă a fost atins după ce Chrysler a fost cumpărat de Daimler. Venitul net al Chrysler a crescut cu 25% în primul sfert al anului 2012 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce datoriile corporaţiei au scăzut la valoarea de 1.33 miliarde de dolari, faţă de 3.4 miliarde de dolari atinse în martie 2011.

La nivel global, vânzările Grupului Chrysler au atins 523.000 de unităţi în primul sfert al anului, cu 33% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cota de piaţă a concernului a crescut de la 9.2 la 11.2 procente în această perioadă. Cei de la Chrysler se bucură şi de un rezultat istoric pe piaţa din Canada, unde au reuşit să fie lideri de piaţă cu o cotă de 15 procente din totalul vânzărilor pe primul sfert al anului.

Via | Chrysler

  • 300fan, vineri, 27.04.2012 13:31

    Good job,Chrysler!! Fiat a cam ramas in urma..

  • felix.ionescu, vineri, 27.04.2012 13:52
    Peste noapte asa...

    Adica eu inteleg de aici ca peste noapte Chrysler a devenit profitabil... pur si simplu... nu conteaza ca mărcile Dodge, Ram, Chrysler şi Jeep au primit motorizări cu tehnologie MultiAir de la Fiat Group, plus transmisii mai eficiente, care le ajuta să-şi reducă dramatic consumul de carburant şi emisiile de CO2. Nimic din toate astea nu conteaza... Chrysler a deventi pur si simplu super profitabil. Bravos.

  • vlad, vineri, 27.04.2012 18:22
    @300fan

    Dar poate ca Fiat a invesit ceva bani in afacerea asta.

  • AndreiRN, vineri, 27.04.2012 22:24
    Succes

    Da, asa a pus mana Fiat pe platforme Mercedes. Oricum vand foarte bine si la preturi convenabile si sper sa scoata modele cat mai multe.

  • ztele, sâmbătă, 28.04.2012 16:58
    @AndreiRN

    "Platforme" care defapt e doar una, cea de pe ML, care a fost puternic modificata si imbunatatita. Cea de pe 300C e platforma dezvoltata in comun.

  • kumite, duminică, 29.04.2012 00:20
    Chrysler sau Fiat

    @felix,oi fi avand tu afinitati cu fiatul,dar e clar ca vorbesti in necunostiinta de cauza.Crezi ca lumea va cumpara un Dodge Ram fara motor diesel Cummins?Va prefera unul cu tehnologie multiair de la performantul si puternicul fiat?Consumul de carburanti?Si aici o dai in bara,la fel ca si cu emisiile.Masina ta la care visezi(STI)consuma mai mult decat un Chrysler C300 5.7L.Ai vazut noile modele de la Chrysler?Pana si ferari a inceput sa puna tehnologie de la americani.In mod sigur asa nu or sa mai ia foc.

  • dan_grc, duminică, 29.04.2012 19:10
    Tehnolgie, da...

    @kumite Si tu cam exagerezi cu tehnologia americana, acum cativa ani erau in situatie de faliment alaturi de GM si Ford, au fost preluati de Fiat, si vorba lui felix, peste noapte asa au ajuns la profit de 300%, dc nu s-au descurcat singuri ma intreb eu, si cand ma gandesc ca Fiat s-a cam sacrificat pt piata din Europa cu o puzderie de modele rebranduite, gen sigla Lancia pe caroseria lui 300C, oribil, dar asta e, au si ei de castigat in materie de bani, dar mai usor cu tehnologia Chrysler, ei din patria cutiilor automate aveau niste cutii total depasite, super puturoase cu maxim 4 trepte si care consumau f mult, asta pana acum cativa ani, deci ce coincidenta cu Fiatu-ul, incredibil.

  • kumite, duminică, 29.04.2012 21:49
    Tehnologie,nu.....

    @dan Ai condus un SRT8 de 6.1L sau 6.4L?Trebuie ca nu.Fiat a salvat Chrysler?Nah!Te intreb si pe tine:ai vazut noile modele?Ai vazut interioarele?Nah!Calitatea este cu mult peste cea a cutiilor de coca-cola din japonia.Ai pus vreodata un tester pe un Chrysler,ca sa vezi ce are pe el?Vei vedea ca nu are doar o singura unitate centrala.Adevarul este ca americanii au inceput sa sufle puternic in ceafa europenilor.Va place, nu va place,asta e adevarul!

  • dan_grc, duminică, 29.04.2012 22:38

    Fiat a impulsionat Chrysler, poftim, nu l-a salvat, de asta s-a ocupat guvernul american, care a dat zeci de miliarde de dolari celor 3 mari pt a nu falimenta, dar daca tu zici ca Fiat nu a are un important aport tehnologic..

  • dan_grc, duminică, 29.04.2012 23:24

    @kumite Iar ca tot amintesti de SRT de 6.4L...ala e un varf de gama supersportiv, eu ma refeream la mare parte dintre modelele obisnuite iar faptul ca actualelel interioare sunt de calitate n-ar trebui sa fie privit ca un lucru extraordinar, trebuiau sa aiba de mult asta, dar cum n-au avut acum pare ceva iesit din comun, nu o normalitate

  • kumite, luni, 30.04.2012 22:33
    Dane

    SRT-ul ala de 6.4 L si mai nou cel de 6.7 L nu sunt din partea supersportive.Aceleasi motoare le gasim si pe Grand Cherokee.Sunt masini de serie.Asa ies din fabrica.Sunt dotate cu tot ce vrei,si culmea,mai si functioneaza.Preturile sunt extraordinare,iar garantia este perfecta.Chrysler si-a platit datoria la guvern,nu mai este dator.Iar noi romanii nu prea avem multe cunostiinte despre piata americana,doar din auzite .Oricine poate lua un Cherokee nou,dar nu oricine poate sa ia un Q7.Nimic deosebit sau special intre ele,la dotari.