Clienţii lui Chevrolet Volt parcurg 1600 de kilometri între două plinuri
Potrivit unui studiu dat publicităţii de General Motors, clienţii lui Chevrolet Volt parcurg în medie 1600 de kilometri până la următorul plin, bazându-se pe resursele reîncărcabile ale bateriei.
Deşi au trecut doar patru luni de la debutul noului Volt pe piaţa mondială, Chevrolet se grăbeşte deja să tragă primele concluzii. Potrivit unui studiu întreprins de constructorul american, şoferii noului Volt parcurg în medie 1600 de kilometri între două plinuri de benzină. Autonomia este oferită de setul de baterii litiu-ion ce poate fi reîncărcat la o priză normală.
Tony Posawatz, directorul de producţie pentru Chevrolet Volt, a declarat într-o conferinţă de presă că "noii clienţi parcurg până la 1600 de kilometri înainte de a realimenta rezervorul de benzină, bazându-se doar pe reîncărcarea bateriilor. Autonomia estimată confirmă încă o dată faptul că General Motors poate crea vehicule cu propulsie alternativă viabile".
Posawatz a mai adăugat: "Cererea pentru produsul nostru hibrid este foarte mare. Pur şi simplu, clienţii nu se pot sătura de noul Volt." Potrivit primelor statistici publicate de GM, în primul sfert al anului, Chevrolet a vândut 1210 unităţi Volt pe piaţa din Statele Unite. Din decembrie până în prezent au fost livrate însă 1536 de unităţi.
-
Marius, vineri, 08.04.2011 12:22Masini electrice
Vedeti voi, in trecut nu oricine avea o masina, dar carburantii erau ieftini. In prezent, oricine poate avea o masinuta, dar carburantii automat s-au scumpit. Masinile electrice/hibride sunt acum foarte scumpe, dar pretul energiei electrice este decent momentan. Mai tarziu masinile elctrice se vor ieftini considerabil, dar ce te faci ca brusc se va scumpi energia electrica. E ca o raie de care nu poti scapa. Mai amuzant este ca acum 15 ani ma uitam la un Mercedes S Klasse V12 si nu credeam sa-mi permit asa ceva vreodata. Acum, desi as putea sa cumpar asa ceva, nu am bani de benzina pentru un asemnea tanc pe 4 roti. De asta e bine totusi sa cumperi un lucru la timpul lui, nici prea devreme, nici prea tarziu. Salut.
-
gelu, vineri, 08.04.2011 13:01mari sanse sa aiba succes si la noi
dar miile de km parcurse full-electric demostreaza ca omul de rand merge putin km zilnic iar o autonomie extinsa e rar necesara. Asta insemna ca si un full-electric e ok. ca si la ei, si la noi, Kw-ul de energie electrica e mai ieftin decat cel din combustibil fosil. Acum, la noi: kw electric ---- 0,38 lei kw benzina --- 0,55 lei luand in considerare si randamentul net superior al unui motor electric (in cazul unui model full-electric) sau al unui motor termic optimizat (de genul unui hibrid ca a acelui de aici) insemna ca e o alternativa viabila. Nu as fi atat de prapastios sa imi pun problema "ce te faci daca energia electrica se scumpeste brusc?" Electricitatea se va scumpi, inevitabil, dar trendul va fi mai putin apbrupt decat celui al combustibilului fosil astfel incat deacum in colo o masina electrica va fi o solutie demn de luat in seama. Iar mai tarziu prima optiune in alegerea alternativelor de propulsie.
-
bolovan, vineri, 08.04.2011 13:34Iarna nu-i ca vara
Sa nu uitam un aspect foarte important (si aici ii diferenta majora): - combustibilii fosili sunt foarte greu de produs fara investitii uriase (ma refer la sute de mii...chiar milioane de euro) - combustibilii fosili nu se pot produce in toate zonele din lume. - din cauza celor enumerate mai sus...combustibilii fosili sunt un pseudo monopol. Electricitatea: - poti sa o produci acasa (nu-i nevoie de sistem de extragere de sute de mii de euro si nici statii de procesare de milioane de euro) - electricitatea se poate produce printr-un numar aproape infinit de posibilitati - tehnologia pentrua a produce electricitate acasa...ii destul de scazuta (un utilizator casnic foloseste aproximativ 60kw/luna, un set de panouri solare de 150W costa 200 Euro - ai garantie de 25 ani)
-
Cosmin, vineri, 08.04.2011 15:08masina hibrida
ideea e cam urmatoarea...priusul de la toyota exista pe piata de multa vreme ..nimeni nu se plange de el ..america il cumpara in cantitati mai mult decat rezonabile pt uzina japoneza..si mare branza nu face . Voltul daca e sa ne luam dupa probe si date tehnice, chiar si cu minciunile impuse de marketing e peste prius de vreo 2 3 ori minim in privinta consumului cel putin , plus ca e o generatie diferita de masini. si nu are cum sa consume curent mai mult in ron decat ar consuma benzina..asta in nici un caz si avand preturile actuale ca referinta ..daca stai sa te gandesti ca peste vreo 250 de ani se va scumpi curentul..e ca drobul de sare .
-
ambrozie, vineri, 08.04.2011 15:53Volt vs prius
Volt este tehnologic foarte asemanator cu prius, daca masina iesea asa cum au prezentat conceptul era ceva interesant in momentul asta este doar un prius plugin mult mai scump. Consumul nu este relevant 1600 km pt america ar insemna cam o saptamana cel putin de mers cu ea, si teoretic 7 incarcari minim cu curent din pacate nu spun cat a costat incarcarea bateriilor sa ne facem o idee mai buna. Daca volt este folosit ca un prius fara incarcare de la priza consumul de benzina (ca numai el este in ecuatie) este mai mare. Hibridele sunt un pas intermediar pana la electrice sau altceva dar ca tehnologia sa evolueze trebuie sa le cumpere cineva iar toyota cu prius fac 10 ani de cand le comercializeaza cu succes mai ales in state si asta a contribuit mult in fiabilitatea produsului de astazi.
-
Dicocodino, vineri, 08.04.2011 15:55pret electricitate
Se poate ca pretul curentului electric sa pastreze o rata de crestere apropiata de inflatie si sa nu exista niciodata un boom ca in cazul petrolului pentru ca de cativa ani toate aparatele electrice sunt facute astfel incat sa consume din ce in ce mai putin si practic diferenta de consum intre un frigider sau televizor din anii '90 si un frigider sau televizor de azi e considerabila, iar dimensiunea si calitatea sunt mult mult mai mari. Deci cererea de electricitate nu se indeparteaza prea mult de oferta. In plus proiecte pentru noi centrale electrice sunt foarte multe, chiar si la noi in tara, atat ecologiste cat si poluatoare. Eu singura problema pe care o vad la Volt e pretul. Mi-as dori sa fie cel mult la fel de scump ca si Prius, dar daca nu se poate, asta e...
-
Bolovan, vineri, 08.04.2011 16:31Pret mare
Dicocodino, pretul mare ii dictat de cererea mica. Daca ne uitam la toate produsele...cu cat cererea a fost mai mare...cu atat a scazut pretul.. Daca un DVD-RW in 2000 costa cat un rinichi de la nevasta, acum costa cat 5 sticle de suc. La fel ii si cu masina electrica. In momentul in care cererea o sa depaseasca o valoare critica (probabil un 5% din productia mondiala de autoturisme)...atunci or sa aibe pretul echivalent cu autoturismele cu ardere interna...iar evolutia lor o sa fie mult mai rapida (multi producatori vor dori sa produca masini electrice => o concurenta mai apriga intre tehnologia oferita si pret). Sa ne uitam la masini, in 1970 o masina costa echivalentul a 20.000 euro astazi, si nu multe aveau servo frana si servo-directie. Acum, avem masini la 10.000 euro cu ABS, AerConditionat, Servo etc etc etc etc...La fel o sa fie cu masina electrica.
-
tomita3007, vineri, 08.04.2011 17:08
@Bolovan loooool vezi ca ai gresit economia. e exact invers. cererea mica, vorbind de un produs care doreste sa vanda cat mai mult impune o scadere a pretului. deci daca ai cerere mica nu vinzi scump ci cat mai ieftin posibil (adica scazi din profit caci costurile sunt inca mari) in schimb daca vinzi mult, poate chiar la limita capacitatilor de productie atunci vinzi scump. exemplul clar e dacia in romania care vinde produsele mai scump ca in vest si nu respecte clientul (caci vanzarile oricum sunt garantate) full-electricele nu sunt eliberate pe piata pt ca ar cam pune la pamant monopolul (nu pseudo-monopol) celor ce il detin. ca de fapt este oligopol, e doar un aspect "tehnic". O masina hibrid daca nu este utilizata corespunzator nu va returna cifrele magice ale constructorului. Stiu mai multe cazuri din Romania care s-au vaitat ca le consuma cat o masina obisnuita. Pai doh, daca nu stii sa circuli economic, si in specificatiile motorului electric e normal sa pape motorul pe benzina, si chiar mai mult, ca masina e mai grea pt puterea termicului.
-
unckle, sâmbătă, 09.04.2011 09:12
acumulatorii lui Volt permit consumul a 16kWh per incarcare, si fiecare 16kW misca masina "pana la 60km" - realist vorbind merge cam 50km (inca nu este vara, nu rupi aerul conditionat, americani nu sunt totusi idioti sa cumpere Volt pentru calatorii zilnice de 200km, etc.). Extinderea de drum oferita de motorul termic este de (poate) 400km deci oamenii parcurg 1200km pe electric ... deci 24 de plinuri electrice sau aproape 400kWh . . . deci cam 40 de dolari ;)
-
tomita3007, sâmbătă, 09.04.2011 09:22
deci sa zicem un 12,5 lei/100km. dar in ce conditii. degeaba zici urban, caci intre bucuresti si (sa zicem) valcea e diferenta maaare de trafic, si ambele sunt orase. sau chiar si in buc, depinde de ce zone abordezi
-
Bolovan, luni, 11.04.2011 09:22electric in oras
@tomita3007 Pentru o masina electrica, diferenta nu-i atat de mare ca pe una cu ardere interna. Probabil in conditii de trafic greu, consumul de curent creste cu maxim 10-20%. Pe cand la o masina cu ardere interena...consumul poate sa fie si dublu. Motivele sunt simple: Motorul electric nu functioneaza (nu consuma curent) atat timp cat nu calci acceleratia. Sa nu uitam ca in oras, in 30-40% din timp stai. Mai mult, un motor electric cu cat mergi mai incet...cu atat mai putin consuma. Motorul pe benzina...sub o anumita limita...cu cat mergi mai incet...cu atat mai mult consuma (de ex, un motor de 1.4l in tr-a I-a, la relanti consuma aprox 12-13l/100 km). De asta, in oras, motorul electric bate cel mai rau la consum motorul cu ardere interna.
-
8hz, joi, 14.04.2011 21:44Off-topic
@tomita3007. Nu stiu ce fel de pregatire ai tu in domeniul economiei dar esuezi lamentabil. Bolovan avea perfecta dreptate. Nu incerca sa faci deductii de bazar gen "un produs care doreste sa vanda cat mai mult impune o scadere a pretului". Intereseaza-te de functia si curba cererii si o sa afli ca toate curbele cererii vor fi descrescatoare, pentru ca sunt consecinta legii universale conform careia, la preturi mai mici consumatorii vor cere cantitati mai mari de produse.
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
si catI kW de curent consuma intre plinuri? hai mai da-l incolo de marketing. daca ne zic cati kW tre sa incarce la acei 1600km parcursi cu un plin (si in ce regim se utilizeaza masina) atunci aflam cu adevarat daca ecuatia este viabila. si nu in dolari, ca la ei kW are alta valoare ca in europa, ca sa nu zic romania.