Corvette ZR1 a egalat recordul lui Nissan GT-R pe Nurburgring

Publicat joi, 24.09.2009 10:14 de Sebastian Toma

Un test independent al modelelor Nissan GT-R si Corvette ZR1 a prezentat un rezultat identic pe Nurburgring, dar complet diferit fata de ceea ce anunta producatorii celor doua modele.

Publicatia germana AutoSport a efectuat un test comparativ pe circuitul Nurburgring in care s-au infruntat modelele Nissan GT-R si Corvette ZR-1. De aceasta data, supercarul american si-a luat revansa si a reusit sa inregistreze acelasi timp de circuit cu modelul Nissan GT-R. Astfel, ambele modele au parcurs un tur de Nurburgring in doar 7 minute si 38 de secunde, timp care a fost realizat in aceeasi zi si in aceleasi conditii meteo – element foarte important in aceasta ecuatie.

Rezultatul obtinut de germanii de la Autosport este cu atat mai intrigant daca luam in vedere faptul ca modelele testate sunt extrem de diferite – unul are tractiune integrala si un motor V6 twin-turbo, pe cand celalalt are tractiune spate si un motor V8 supraalimentat cu un compresor mecanic. Toate datele sunt in favoarea lui Chevrolet Corvette ZR1, care ofera un cuplu motor mai mare, o putere mai mare si o masa mai redusa, cu exceptia faptului ca GT-R beneficiaza de un sistem de tractiune integrala deosebit de performant. Diferenta de masa dintre cele doua modele este de 203 kilograme, Corvette ZR1 avand o masa de numai 1.519 kilograme.

Rezultatul acestui test independent este interesant deoarece fiecare producator a anuntat timpi de Nurburgring apropiati de 7 minute si 26 de secunde. Testul independent ridica anumite semne de intrebare privind anvelopele folosite la tentativele de tur record ale celor doi constructori, precum si la capacitatile pilotilor de test din aceste incercari. In schimb, Corvette ZR1 l-a depasit pe GT-R pe Hockenheimring, dupa care a pierdut in fata modelului japonez la testul de indemanare pe ud.

Via | MotorAuthority

  • Semtex, joi, 24.09.2009 11:18
    haha foarte amuzant ! AutoSport vrea sa semene tot mai mult cu TopGear

    Nu cred ! Testul a fost aranjat la indemnul autosport, pentru ca ei, ca orice jurnalisti, vor sa faca senzatie prin stiri-soc. Asa ca Nissan-ul ori avea cauciucuri cu sarma iesita, ori au au folosit o benzina cu cifra octanica de 91, ori i-au atarnat o remorca, altfel GTR-ul nu avea cum sa scoata acelasi timp cu Corvette ZR1 (masina cacofonie)

  • NeoGalaxy, joi, 24.09.2009 11:19

    N-as prea crede intr-o egalare. Nici macar in Formula 1 unde exista diviziuni mici nu exista egalare, iar la masini de strada cu atat mai putin probabil. Cu siguranta nu exista timpi egali nici daca sunt aceasi piloti, aceleasi masini si aceleasi conditii.

  • tzenu_bmw, joi, 24.09.2009 11:32
    nissan gt-r

    adevaru ca trebe sa recunoastem ca nissan-ul este chiar o supermasina foarte bine pusa la punct. Mai ales de la pretu de la care pleaca nu are rival. pe buna dreptate pot zice ca e mai bun si ca un BMW M3 E92.

  • Nica, joi, 24.09.2009 11:52

    @Neogalaxy cum sta pe viraje Fiat Bravo? Am vazut ca ai unul.

  • NeoGalaxy, joi, 24.09.2009 11:55

    @Nica: In alea largi si de viteza foarte bine, in alea stranse bine, dar depinde de viteza cu care intrii in ele, pentru ca oricum este franata roata de pe interior. Comparatia as face-o cu Panda-a, pentru ca Panda-a are cateva probleme cu intaltimea.

  • Un nene, joi, 24.09.2009 12:11
    Ciudat rezultat

    Trebuie sa recunosc ca rezultatul testului este unul dubios dar ma indoiesc ca Semtex poate face o departajare mai buna intre cele doua masini in defavoarea unei reviste care chiar a condus bolizii!

  • Nica, joi, 24.09.2009 12:16
    Care stie?

    Cine a "desenat" Dodge Challenger asta nou? Am crezut ca Ralph Gilles ori Bryan Nesbytt.Efectiv caut pe google de 1 saptamana si nu gasesc.Daca are careva info postati va rog.

  • Semtex, joi, 24.09.2009 12:22
    @Un nene

    Daca aveai un minim de cunostinte in sportul cu motor ai fi contestat categoric rezultatul, la fel ca mine. Un pilot de incercari a condus cele 2 masini, nu cred ca o revista poate sa conduca o masina, iar acel pilot mancase fasole inainte sa urce in GTR si era deranjat la stomac... PS: 7 minute si 38 secunde? da' ce, au cronometrat cu ceasul de mana?!

  • Nica, joi, 24.09.2009 12:32

    @Semtex si @un nene chiar e necesar sa va certati? Mai este putin si vine iarna si atunci sa va vad melancolici, nu acum cand mai este cald.

  • Semtex, joi, 24.09.2009 12:39

    Pai eu spun ce s-a intamplat: a fost deranjat la stomac si a trebuit sa mearga cu geamurile deschise ! Altfel singura explicatie care mai ramane este incompetenta, luand in calcul ca a scos un timp cu 12 secunde mai slab, decat primul test facut de Nissan ( 7.26.40 )

  • Nica, joi, 24.09.2009 12:45
    @Semtex

    :))

  • BurningFlame, joi, 22.10.2009 08:07
    @all

    va certati pe 2 jafuri de masini, proaste rau aman2ua!