Criticat de presă, Saab modifică ţinuta de drum a modelului 9-5

Publicat miercuri, 15.12.2010 12:44 de Bogdan Mirică

După ce a fost penalizat de mai multe publicaţii auto pentru rigiditatea suspensiei versiunii 2.0 diesel de pe modelului 9-5, Saab a decis să revizuiască ţinuta de drum a sedanului.

Presa poate exercita o influenţa importantă asupra brandurilor auto, obiecţiile aduse de specialişti modelelor de volum cântărind suficient pentru a putea duce la modificări imediate din partea constructorului.

Cel mai recent exemplu vine din partea Saab, care a operat o serie de modificări importante la nivelul versiunii diesel de 2.0 litri TiD, a proaspătului 9-5. Modelul scandinav, echipat cu un propulsor de 160 de cai putere, a fost criticat de presă pentru calitatea confortului interior, suspensia fiind foarte rigidă pentru acest segment.

Setarea sport originală, care a atras impresiile negative, va fi înlocuită cu una ceva mai confortabilă. Alături de jantele de 18 inch, suspensia filtrează foarte bine neregularităţile drumului şi promite o dinamică îmbunătăţită pentru sedanul suedez.

Modificările suspensiei nu afectează cu nimic performanţele modelului, versiunea diesel oferind acelaşi consum, aceeaşi acceleraţie şi aceleaşi emisii de 139 g/km. În comunicatul oficial emis de Saab cu această ocazie, Jonathan Nash, şeful diviziei britanice, subliniază faptul "că echipa suedeză de ingineri reuşeşte să răspundă rapid cererilor pieţei."

via | autocar

  • AdrianosFidi, miercuri, 15.12.2010 13:23

    ar putea sa le faca ajustabile , un mod sportvit si altul confortabil de exemplu

  • dan, miercuri, 15.12.2010 14:10
    nasol

    Sunt scumpe alea ajustabile, nu stiu daca in 2012 vor reveni pe zero, daca la un an de la lansare fac deja modificari in urma criticilor, nu stiu cum se va vinde, pana apare 9-3 mai trec vreo 2,3 ani, eu unul nu vad un viitor luminos pt saab, doar daca va fi luat de un mare grup, altfel nu

  • denon, miercuri, 15.12.2010 21:18
    un lucru bun

    mie unu mi se pare un lucru bun ca asculta si parerea altora.daca mai multi ,,specialisti,, sustin acelasi lucru,atunci inseamna ca,chiar e o problema si trebuie luata o masura.bravo lor pt rapiditate,mai bine tratezi boala la primele simptome decat dupa ce isi face de cap pt ca s-ar putea sa fie prea tarziu.

  • 123, joi, 16.12.2010 13:13
    urmeaza insignia ?

    Din cate stiu platforma tehnica provine de la Opel Insignia. Criticile erau doar pt saab fiind mai premium ?

  • ztele, vineri, 17.12.2010 15:03
    @123

    Platforma tehnica este dezvoltata in comun cu GM, nu este preluata de la ei. Practic cam 30% din piese sunt comune, restul nu. E un lucru bun, subscriu la ce zice denon.

  • ForeverSaab, vineri, 17.12.2010 17:27
    suspensia...altceva nu-i de criticat

    Sa nu uitam ca avem de-a face cu o limuzina adevarata,prima din istoria SAAB,si,intr-adevar,luxul si confortul nu prea se impaca prin definitie cu senzatia sport...Oricum,la prima vedere,intreaga gama 9-5 de stil nou nu pare cine stie ce splendoare arhitectonica sau din care sa razbata un interior fabulos,dar aceste false impresii ti le creezi,repet,numai pe cale virtuala,caci receptionata de aproape,pe viu,ramai cu gura cascata..."marfa" , "beton", "cool"! Toti cei 5 m lungime ai masinii respira imaginatie pur scandinava...Personal,as fi preferat sa fie oferite la vanzare numai motorizari pe benzina supraalimentate si cu tractiune integrala,fara Diesel,in spiritul traditiei,dar cine sunt eu sa le sugerez suedezilor ce sa scoata pe taraba?! Incercati totusi varianta "regina" 2.8 T XWD 300 CP.Macar ca drive test.Merita cum nu va dati seama! Emblematicul 9000 se regaseste plenitudinal in atat in vechiul,cat si in actualul 9-5...Ei,vedeti,ca se poate ajunge la faurirea unei autentice bijuterii care sa-ti faca cinste,dar doar atunci cand nu-ti bati joc de aureola calitatii brandului cu pseudo-SAAB-uri ridicole precum 9-2X sau 9-7X...Viva El SAAB!