Cum sa economisesti combustibil in 10 pasi

Publicat joi, 28.08.2008 12:46 de Bogdan Mirică

O publicatie americana a stabilit 10 sfaturi pentru soferii care vor sa economiseasca combustibil.

Pretul carburantilor, aflat in permanenta pe o trasa ascendenta, a facut ca majoritatea soferilor sa se gandeasca tot mai mult la metode banale de a economisi combustibilul in traficul de zi cu zi. O publicatie americana de specialitate a intocmit 10 sfaturi pentru soferii care vor sa conduca economic.

1. In primul rand, soferii trebuie sa circule cu viteze mai reduse, aceasta masura ajutand la o economie de combustibil de aproximativ 10-15%. In plus, soferul trebuie sa mentina o viteza constanta si sa foloseasca functia cruise-control de fiecare data cand are ocazia, fie ca vorbim de autostrada sau de drum national.

2. Un alt element cheie pentru obtinerea unui consum redus este accelerarea si franarea treptata. Aceste masuri conserva combustibil si nu irosesc energia masinii precum si celelate consumabile cum sunt placutele de frana sau cauciucurile. De aceea este foarte important ca soferii sa intuiasca conditiile de trafic si sa adapteze o viteza si o distanta corespunzatoare.

3. Sfatul numarul trei se refera la pornirea motorului. Specialistii recomanda pornirea si demararea imediata, fara pauze lungi in care motorul ramane pornit. De asemenea, atunci cand asteptati randul la unui fast-food sau la banca este cazul sa opriti motorul, atunci cand stationati mai mult de 30 de secunde.

4. De foarte multe ori este important sa verificati presiunea pneurilor inainte sa plecati la drum. O valoare corecta a presiunii poate reduce cu 3-4% consumul de combustibil. Pentru a afla valoarea recomandata a presiunii din cauciucuri verificati indicatiile oferite de producator pe montantii usilor. Pneurile umflate prea putin cresc rezistenta la rulare si implicit consumul de carburant.

5. Al cincilea sfat oferit de publicatia americana se refera la mentinerea vehiculului in conditii optime de functionare. Aceasta se traduce printr-o geometrie a rotilor corespunzatoare, filtre de aer si ulei inlocuite la timp, carburant corespunzator masinii dumneavoastra.

6. O alta masura pentru reducerea consumului de carburant este incarcarea unui numar mai mic de bagaje, soferii fiind capabili sa reduca astfel cu pana la 5% cantitatea de benzina sau motorina folosita pentru rulare.

7. Americanii recomanda de asemenea folosirea mai rara a instalatiei de climatizare care suprasolicita motorul. Folosirea unei viteze mici a instalatiei de climatizare poate reduce cu 10-15% consumul de combustibil. Este recomandata folosirea ventilatiei si parcarea in zone umbroase pe timpul verii.

8. O alta regula pentru a minimiza consumul este inchiderea geamurilor la viteze mari. Un geam deschis la viteze de peste 100 de km/h scade coeficientul aerodinamic si creste consumul. Daca doriti sa deschideti un geam faceti-o la viteze de pana la 80 de km/h.

9. Atunci cand alegeti uleiul masinii dumneavoastra consultati manualul de instructiuni al masinii si incercati sa alegeti un produs cu o vascozitate mare si de buna calitate.

10. Ultimul sfat se refera la traseul pe care il alegeti atunci cand va intoarceti de la munca sau din concediu. Trebuie sa fie o ruta mai putin congestionata, pe parcursul careia sa nu fiti nevoiti sa opriti motorul.

via | Automobiles Review

  • meteo, joi, 28.08.2008 13:27
    sfaturi

    Aceste 10 sfaturi s-au regasit intr-o vreme (nu de mult timp) tiparite la toate benzinariile Rompetrol....care pe care copiaza ?

  • VladP, joi, 28.08.2008 13:49
    sfat pentru americani

    1. nu iti trebuie 6000cmc pentru 200cp. 3. nu iti trbuie nici 3500cmc ca sa duci copii la scoala 2. poti trai si cu 140cp 3. s-a inventat motorul diesel care pentru navetistii din state ar fi genial 4. masinile nu trebuie sa aiba 6 metrii lungime 3 latime si 2 inaltime si nu e neaparat nevoie sa fie pick-up truck-uri

  • Alex, joi, 28.08.2008 13:55

    Fara suparare pe revista americana, dar cate din aceste sfaturi pot fi folosite in Romania unde toate rutele de la servici acasa sunt congestionate, in care o dacie din '73 nu are climatizare si nici cruise-control; unde nu poti lua mai putine bagaje ca iti trebuie toate, altfel ai merge cu metroul. Cel mai rau mi se pare sfatul cu oprirea motorului, nu recomand la masini vechi, riscati sa nu mai porneasca si ar fi ridicol sa va claxoneze din spate un Q7 alb, condus de un pusti al carui tata a avut multe "succesuri" in viata.

  • unu_dur, joi, 28.08.2008 14:02
    aiurea rau

    mi se pare o tampenie tocmai amcericani sa publice astfel de sfaturi,fratzilor cine are pe strazi numai SUV-URI cu motoare de xxxxxcm?si nu tzin cont de poluare si incalzire globala.sa va fie rusine.....

  • tzaje, joi, 28.08.2008 14:05
    pai normal...

    ... astea-s sfaturi pentru nesatuii de americani. Cum bine mai zicea un antevorbitor, la ce patule de masini au, cu motoare de tanc si care scot 150 de cai la 1500rpm, ma scuzati... Ii ajunse si pe ei recesiunea, bag seama, mama lor!

  • Gigi, joi, 28.08.2008 14:07
    kent

    America = MULTA PROSTIE LA UN LOC

  • paul s, joi, 28.08.2008 14:17
    interesant

    Eu ma deplasez zilnic in Bucuresti cu masina, cu metroul, pe jos si cu motocicleta. Sunt trei variabile pe care le poti combina pentru deplasarea optima: timp, bani si propria energie fizica. Sunt resursele tale pe care trebuie sa le folosesti inteligent pentru a te deplasa eficient in epoca post-videanu. Masina este varianta cea mai proasta. Si ca si costuri, si ca rapiditate. Varianta cea mai buna in cazul meu (rapiditate, cost, efort fizic minim) este metrou + 20 min. mers pe jos. Motocicleta este rapida, dar mersul prin Bucuresti necesita atentie si o concentrare fantastica, asa ca este foarte obositor din acest punct de vedere. Asta apropo de smecherii anti-logan. Eu am dat 16.000 de euro pe masina si nu prea am ce face cu ea, decat in afara Bucurestiului. Pt. ca ar fi stupid sa stau ca boul la volan si sa privesc ore in sir absent si melancolic in zare, injurandu-i pe porcusorul roz, pe superbase si pe ceilalti fosti primari tampitei. Esti la fel de stupid si in Trabant si in Bugatti cand ai ideea sa te dai cu masina prin Bucuresti.

  • Andrei, joi, 28.08.2008 14:30
    Mda :)

    Imi plac foarte mult aceste reguli. Daca traiam intr-o societate utopica, ah ce bine mergeau :). Dar realitatea este cu totul alta: Regula 1 este imposibila de respectat din motive de personalitate, dorinte si alte prostii de genul asta :) Regula 6 este aberanta, iar regulile 7 si 8 nu numai ca se bat cap in cap dar sunt si cam pe langa subiect. Deci... ori folosim aerul conditionat ori ventilatia naturala, consumul pana la urma este tot ala. Poate in America nu este la fel de cald si evident... ei nu folosesc nici aerul conditonat si nici ventilatia naturala. Intotdeauna mi-au placut regulile pentru ca ori sunt imbecile si de neutilizat ori sunt gandite asa la misto de niste americani analfabeti. Consider in schimb ca daca copii sau ma rog, tinerii care condur ar fi mai bine educati despre cum sa circule pe strazi, aka ----> viteze legale, reguli generale de circulatie, ar citi si manualul ala, multe din problem s-ar rezolva. P.S. in 50 de ani oricum o sa murim pentru ca ne prinde poluarea din urma asa ca regulile astea nu ajuta la nimic. Dar oamenii nu se schimba decat cand isi vad sfarsitul inevitabil si atunci nu stiu sa faca decat sa se roage la Dumnezeu si mai ales sa-l implore pe Creator sa ne ajute cu o solutie miraculoasa si instantanee... asa ca... oameni dragi, uitati-va pe geam. O sa va vedeti sfarsitul cu ochii largi si deschisi :)

  • Alex, joi, 28.08.2008 14:40
    mai-mai

    a minimiza ?! Ce se intimpla ? Reinventam limba romana ?! A micsora nu ar suna mai "nefortat" ?

  • Leni, joi, 28.08.2008 14:42
    de acord cu VladP

    chiar americanii vb, care nu au motoare sub 3500ccm....sa nu mai vb ca nu vezi decat SUV-uri si Truck-uri....si nici macar ca si astea europene si japoneze gen Mitsubishi Outlander....ci niste monstruozitati....nu stiu cati ati vazut un Dodge Ram sau Cadillac Escalade.....dar sunt huge.....de 2ori cat un Opel Astra sau Golf...normal ca alea consuma de zici ca au rezervorul gaurit si curge pe-afara benzina....cretinii astia de americani...bine spus Vlad P

  • mv, joi, 28.08.2008 14:47

    Eu fac naveta zilnic din afara Bucurestiului, 35 km pana la locul de munca-35 intors. Sa stiti ca la drum lung, majoritatea celor insirate mai sus se fac simtite. Ca unele sunt foarte logice... asta e altceva.

  • Crysty, joi, 28.08.2008 14:51
    Consum redus

    Aceste reguli banale le stiam si noi cat de cat! Altceva mai bun nu aveau? Nu mi se pare interesant acest subiect!

  • URAGANU, joi, 28.08.2008 14:55
    Vrei sa economisesti combustibil ?

    1. Muta-te la tara. Acolo se foloseste tractiunea animala. 2. Ia-ti un scooter: consuma numai 2% 3. Ia-ti o bicicleta, este si ecologic si sanatos. 4. Ia-o pe jos, nu te lua dupa toti snobii care au masini si fac hemoroizi la dos. 5. Mergi la munte cu masina si cand este o curba mai stransa spre stanga, trage tare spre dreapta si vei vedea o Noua Lume, mai alba, mai frumoasa, fara poluare, fara Indrumari spre un Consum mai mic, va fi totul liniste si calm :))))))))))) PAS

  • Marius, joi, 28.08.2008 14:56
    Consumul de carburanti

    Cred ca, cel mai ridicat procentaj atat de reducere al consumului de combustibil, cat si de prevenire a accidentelor pe drumurile publice s-ar realiza daca ne-am lasa snobismul si parvenitismul acasa atunci cand ne urcam la volan.Din pacate datorita procentajului foarte ridicat de prostie din Romania acest lucru nu se poate realiza la noi in tara...Vorbeam de reducerea consumului de carburanti....:::)))

  • bravo, joi, 28.08.2008 15:10
    Bravo Alex

    Super inteligent comentariul lui Alex! Bravo! Subscriu!

  • Washburn, joi, 28.08.2008 15:44
    Inainte

    Inainte de a aplica aceste reguli cred ca ar fi de un real ajutor sa lasam orgoliul acasa..pentru ca orgoliul la volan ne impiedica sa aplicam regulile de mai sus(in special cand e vorba de circularea cu viteze mai reduse..

  • Radu, joi, 28.08.2008 16:15
    lupul moralist

    cine se gasea sa ne dea sfaturi. cica sa nu folosim AC-ul... mai bine se uita ca 90% din ce iese pe poarta fabricilor de automobile din US se incadreaza la categoria energofage. si nici nu sunt in stare sa produca altceva. iar americanul de rand a reinceput sa cumpere masiv SUV uri imediat ce a mai scazut pretul la baril - adica nu inteleg oricum nimic din ce se intampla in jurul lor...

  • marius_i, joi, 28.08.2008 18:19
    Unele sunt ok ..

    Sincer si eu am folosit de-a lungul timpului mare parte din aceste sfaturi... ma voi da mai tarziu "mare" si cu ceva rezultate...insa pct1. Nu viteza redusa "reduce consumul" ci a rula constant si a NU TURA motorul. Este mai economic sa schimbi viteza putin sub turatia normala decat sa "ambalezi" putin. Pct 2 : Este adevarat ca nu trebuie sa pleci primul de la semafor, si este foarte bine sa nu franezi brusc, sau sa vi "tare" in "fundul" masinii din fata si sa franezi brusc.... e mult mai bine sa franezi treptat... Un alt truc aici... Nu scoateti masina din viteza ci treceti succesiv in treptele inferioare pe masura opririi... pct3. Cu pct 3 nu sunt de acord in sensul ca in timp pornirea imediata (cu motorul rece) duce la uzarea prematura a motorului. Aici mai este un alt trick pe care l-am auzit canva - dar nu am reusit sa-l folosesc prea mult (veti intelege de ce) - Este bine ca in momentul cand parchezi masina sa o parchezi in asa fel incat la pornire (cu motorul rece) sa faci cat mai putine manevre (ex: sa parchezi sau sa bagi masina in garaj cu spatele, ca la plecare sa pleci cu fata) - in felul asta la plecare, cand vei avea motorul rece nu vei forta masina asa de mult cum e cand pleci cu spatele si ai nevoie de mai multe manevre. 4. Ok o stie toata lumea. 7. E clar si stiut de toata lumea ca AC-ul duce la un consum mai mare dar.... Un AC folosit la primele viteze genereaza un consum mai mic decat la 3-4... De aceea... racoriti masina la pornire - SCOATETI aerul cald din masina, porniti pentru scurt timp AC-ul la viteza mare (uneori ajuta doar pornirea ventilatiei) si reducetil la 2 dupa pornire... NU UITATI Cand AC-ul este pornit GEAMURILE STAU INCHISE :)... Pct 8 Pergfect Adevarat - Atentie si la urm fapt: la viteze de peste 70 KM (orientativ) Mersul cu geamurile deschise mareste consumul mai mult decat mersul cu AC-ul pornit in prima treapta ! Eu cam astea le stiu...acum sa ma dau mare Opel vectra 1.9 Motorina- cutie manuala - consum mediu (In Bucuresti) 6.4-6.5 fara AC - 6.6-6.7 Cu AC pornit(maxim la vit 2), in afara Buc 5.5 - 5.6 - Dar nu merg mai tare de 120 spre munte si 140 pe autostrada. Am colegi la firma cu acelasi tip de masina care au si consumuri de 8.5 In Bucuresti (dar media e in jur de 7.4-7.5) - Cea cu 8.5 este o pers. incepatoare :) Am condus 10 ani Espero Benzina 1.8 - Consum mediu in Bucuresti ~ 10 (9.6-10.4) apropape permanent.... In afara 5.8-6 la max 120 Km/h 2 Ani legantza 1998 cc - Automata - Consum mediu 9.5-10 la suta Am luat de carand o tribeca de la un coleg (care "se dadea mare" ca are consum mic) cand avea inregistrat ~ 600Km si un cons mediu de 13.6 si i-am dat-o inapoi cu putin peste 900km si consum (cumulat) 12.4%. Am mers doar in Bucuresti ! deci aprox 10%....

  • Unu care da cu tunu, joi, 28.08.2008 18:46
    Mai greu cu incalzirea globala

    Em am SUV adus din America si surpiza , e din 2000 si se incadreaza la normele Euro4 ( teste facute in Germania , nu aici) , si concentratia de CO/gram este mai mica decat rahaturile astea de Europa. Traiti in continuare visul vostru frumos ca romanii sunt cei mai ... si vetzi ajunge la sapa de lemn , puturosilor. Munca socialista si sindicatele o sa va manance.

  • jazzbot, joi, 28.08.2008 18:53
    cel mai mic consum...

    ia-ti un tico si pune-i GPL... consum de 4,5 l% in orash...cu 2.3 lei litru de GPL

  • MPS, joi, 28.08.2008 20:51
    ignoranti

    Cat de ignoranti puteti fi unii. Recunosc si eu eram la fel, adica pana acu cativa ani desfiintam masinile americane de ficare data cand aveam ocazia. Treaba e ca de un an jumate am o masina americana cu motor de 3600cmc, cutie automata si nu nu e suv si nici alba, care consuma 9.4% in afara orasului, cu ac pornit, 4 oameni si bagaj pana nu se mai inchide portbagajul si credeti-ma ca e mare. Scade la 8.4% in aceleasi conditii dar fara AC. O alta treaba pe care nu o inteleg la care se poate sa nu am dreptate, desi cred ca am. Consumul de combustibil nu creste in functie de turatia ventilatoarelor, adica nu conteaza la ce viteza setezi ventilatorul deoarece compresorul de AC este cuplat tot timpul si o viteza mai mare a ventilatoarelor nu implica decat un cosum ceva mai mare de curent electric, care se poate spune ca duce la o crestere de carburant, dar sunt convins ca insesizabila...iar daca totusi sesizati cresterea incercati sa stingeti proiectoarele si lampile de ceata in miezu zilei si in genereal cand nu e ceata si veti compensa. Inca o chestie, motoru mare in general inseamna cuplu mare, da este adevarat ca americanii au motoare mari si putere mica, dar i-a uitati-va voi la ce cuplu au, care dupa parerea mea in ceea ce priveste consumul de carburant e mult mai important decat puterea. De ex a mea la 130 km/h sta la 2800 rpm spre deosebire de un 1.9 tdi de pe o anumita masina (nu dau nume) pe care o mai conduc din cand in cand, care la aceeasi viteza sta la peste 3000 rpm nu mai stiu cat exact.

  • marius_i, joi, 28.08.2008 21:05
    AC

    MPS... sa stii ca si mie mi se pare ciudata relatia "viteza AC- consum"...sincer nu stiu sa o explic, nu am nici o legatura cu "mecanica auto" sa chestii de genul asta insa pot sa te asigur ca la masinile conduse de mine.... mereu cand am mers cu AC la 1 am avut un cons mai mic decat daca era la 3-4...cel putin la vectra e f usor de verificat ca are comp de bord: la relanti - cons afisat 0.7/h ac la treapta 1: 0.9-1.0 l/h ac treapta 4: 1.4l/h Asa cum am spus nu stiu care este explicatia.... Cu "cuplul" cu siguranta ca ai dreptate, de aceea am pus si eu vitezele cu care mergeam in general.... cons minim la espero era undeva la 117 km/h(intre 115-120) - treapta a 5-a - dupa care urca.... acum la vectra este aproape la 130 in tr 6.

  • AndreiRN, joi, 28.08.2008 21:18
    Multa invidie

    Majoritatea isi etaleaza invidia si frustrarea personala. Dar atata pot ei acuma. Oricum folosirea motorului pe motorina este evitata datorita poluari ridicate pe care o creaza dar in EU nu prea conteaza. Cat despre marimea motorului pot spune ca unul mic si cu multi cp are o viata mult mai scurta de folosire decat unul mare cu cai putini. Dar eurpeni au fost dresati sa accepte masini de scurta folosinta. Europeni s-au multumit zeci de ani de zile cu motoare sub 100cp, de fapt 30 - 50cp dar de cativa ani vor sa se ajunga si ei si sa se americanizeze si vor 200cp sub controlul lor. Deci in US sa scazut media de cp si in EU sa ridicat. Care polueaza mai mult? Sa nu mai vb de romania ca e mizeria crunta.

  • astra, joi, 28.08.2008 22:15
    amerik

    ce ma distreaza cum toti savantii tuna si fulgera impotriva americanilor cand de fapt majoritatea viseaza sa ajunga acolo sau macar sa le copieze "lifestyle" despre care oricum nu stiu nimic... cati ar parcurge zilnic 100 mile cu clio, astra, polo, fabia etc in loc de cadillac, dodge, chrysler, chevy?

  • Marius New, joi, 28.08.2008 23:18
    Econom

    Am citit tot ce s-a scris pana acum pe acest topic. Ideea e urmatoarea: 1.Cei care au bani de masini bune, puternice si scumpe....ii doare drept in palarie de consum, de incalzire globala sau de ce zice lumea. Ala are bani, are masina buna si ii da in goarna grupa mare. 2.Pentru cei cu mai putini bani pentru care a ajuns sa conteze chiar si un litru de benzina in plus sau in minus, va recomand urmatoarele: -plecati dimineata foarte devreme la job, chit ca va treziti cu noaptea-n cap, ca nu e nici dracu pe strazi -cand va intoarceti, alegeti-va rute exacte, scurtaturi, drumuri bune si cu circulatie fluidizata -mergeti nici subturat nici supraturat, deci schimbati vitezele la timp -accellerati progresiv si lin, si franati mai usor -masina trebuie sa ruleze continuu....daca sta pe loc sau daca e frecata MERGI 2 METRI - STAI....MERGI 4 METRI - STAI....atunci consuma la greu -la drum lung mergeti mai ponderat cu 100km/h....noi nu avem autostrazi pe care stii ca te-ai incadrat cu 200km/h si in 2 ore ai si facut 400km......sunt multi smintitzi care alearga ca tampitii si zbarnaie de zor niste masini, pt ca mai apoi sa opreasca frumos la un semafor, in spatele unei carutze ratacite, dupa un tractor sau la un accident rutier.......si daca ajungeti cu 15 minute mai tarziu nu cred ca poate conta asa mult -foarte important sa cunoasteti traseele, strazile, calitatea drumului, circulatia in functie de orele din zi, etc Si in dfinitiv, chiar daca soferia e o chestie masculina prin definitie....nu uitati ca e ceva normal si banal in ziua de azi.....ca si cum ai regula o tarfa oarecare. Asa ca sa nu se mai laude multi ,,Shumacheri,, pe-aici ca stiu ei ce si cum. Stiu ei un drac din ala mare, aia stiu.

  • bsmsergiu, joi, 28.08.2008 23:18
    Super conum cu Renault Megane

    Drum de 700km pana la mare, mers cu AC ,viteza medie 80km/h adica(60-70km/h urban. 100-120km/h extra) CONSUM 3,8l/100km motor1.5dci 85cp Un prieten cu motor 1.5dci 105CP 6 viteze, viteza medie 90km consum 4.3l/100km. SUPER!!!

  • andr3i, joi, 28.08.2008 23:46
    sfaturi de la americani...

    Mie sa nu imi dea americanii sfaturi la cum sa economiesc benzina. Ca orice sofer care ar grija de buzunarul lui cand baga benzina le cunoaste deja. Americanii sunt mult sub nivelul de tehnologie, consum si economie auto fata de Europa.

  • mihai, vineri, 29.08.2008 01:16
    masini americane

    .... nu mai povestiti de masini americane .... fac taxi in New York cu Ford Crown Victoria , motor in 8 cil 4800 cmc cutiea automata si scoate un frumos consum de 20-22 l/100km la suta si e groaznic de puturos , si ce daca are turatie mica daca nu e bun de nimic (si e masina noua de 3 saptamani) si ca asta sun marea majoritate ..... uite cine s-a gasit sa dea sfaturile astea , americanii , sfaturile astea au sa treaca pe langa urechea americanului total neobservate ..... americanii daca asteapta o jumate de ora undeva nu inchid motorul V8 dar am vazut motoare ce au mers si 3 ore doar din lene de a le inchide , cand pleaca de la semofar , talpa in podea si dupa cateva secunde pun frana , la o gramada de masini cand pornesti ventilatia porneste si Ac dar iarna ei pornesc caldura in timp ce merge si aerul conditionat pentru ca asa sunt butoanele (mare aberatie ) sfaturile astea se pot da in europa , acolo au rost , in america , daca masina consuma 15-18 poti sa nu-ti mai bati capul cu sfaturile

  • MPS, vineri, 29.08.2008 02:03
    pt marius_i

    M-ai facut curios si am citit pe cateva site-uri despre viteza ventilatoarelor si peste tot spun acelasi lucru: nu are nici o legatura viteza ventilatoarelor cu economia de cobustibil. Totusi poate exista o explicatie, atunci cand ti ventilatorul la maxim inseamna ca e foarte cald in masina, deci si temperatura e setata la minim adica 18 grade sau ma rog cat poate Ac-ul. Atunci cand ti ventilatorul la mediu sau minim temperatura in masina e ok si poti sa setezi tempoeratura la un 22-23 ceea ce inseamna ca din cand in cand compresorul de AC se mai si opreste/decupleaza. Incearca sa iti amintesti exact toate setarile pe care le faceai. Acum un sfat pt toata lumea: daca vreti sa se raceasca mai usor setati AC-ul pe recirculare asta in cazul in care nu tineti pe geam, caz in care recircularea nu functioneaza.

  • esti un prost, vineri, 29.08.2008 11:09
    pr AndreiRn

    ce relevanta au caii putere,conteaza capacitatea cilindrica, sa ti dau un exemplu :un motor de 3600 cmc si 170 cp va consuma intotdeauna mai mult decat un motor de 2000 cmc si 250 cp, cat despre poluare SUA e nr. 1 in lume la capitolul poluare asa ca laso mai moale cu americanii.

  • yanu, vineri, 29.08.2008 11:22
    ce destepti sunt americanii!!

    Sa mergi cu un motor subturat e o mare greseala, cu timpul se depune calamina pe injectoare, motorul numai are ungerea corespunzatoare, toate socurile din transmisie le simte ambreajul dar si motorul... asa ca mai bun e un motor mai mic si sa-l exploatezi cum trebuie. Concluzie, americanii sunt niste ratati

  • george, vineri, 29.08.2008 11:43
    MULTA…FOARTE MULTA PROSTIE…

    Unii isi etaleaza ignoranta crunta si incultura personala… AndreiRN, am senzatia ca esti masochist si-ti place sa incasezi buseala…altfel nu-mi explic de ce continui sa postezi exact aceleasi gugumanii de fiecare data in ciuda faptului ca ti s-a dovedit de mai multe persoane si de mai (foarte) multe ori ca esti dus cu capu` in ultimul hal si spui numai prostii, majoritatea infioratoare… Realitatea din ziua de azi te contrazice flagrant iar ceea ce versi tu pe-aici se incadreaza perfect in categoria laturi…Nu mai vrea nimeni masini din astea “bune” (cu cilindree de 14.000 centimetri cubi si cu turatie de 3,14 rot/min)… Viata “scurta” la un motor turbo pe benzina (de exemplu) poate sa insemne 300.000 km. Majoritatea oamenilor fac acest rulaj in vreo 15 ani…In rastimpul asta iti pica alte douaj` da mii da chestii… Folosirea motorului Diesel e evitata in America in principal datorita prostiei crancene care ii caracterizeaza pe guvernanti…Daca Diesel-ul polueaza, atunci de ce TOATE CAMIOANELE peste 5 tone au motoare pe motorina? DUH… Masinile de 30 – 50 CP sunt doar in visele tale cu strumfi…De-acu` jde ani, cine a vrut in Europa masini capabile a avut de unde alege…cine n-a avut nevoie (pentru ca nu toata lumea e brainwashed in Europa) si-a luat o masina cu motor decent, care oricum avea peste 50 CP: http://www.automarket.ro/stiri/previziuni-sumbre-pentru-piata-auto-americana-7851.html postul 01.12.2007, 22:09, punctul 14... La intrebarea ta absolut tembela ca “cine polueaza mai mult?”, raspunsul e foarte simplu: AMERICA. Daca ai fi in stare sa faci 2+2 fara calculator ai vedea ca asa e si n-ai mai spune atatea prostii… Iar daca vorbim de emisie de CO2…mai bine sa nu mai vorbim… http://www.automarket.ro/stiri/previziuni-sumbre-pentru-piata-auto-americana-7851.html postul 01.12.2007, 22:09, punctul 18…

  • talmaciu, vineri, 29.08.2008 13:20
    pt METEO

    ...si daca erau scrise sfaturile in benzinariile Rompetrol acum ceva timp, pot sa le citesc si eu pe site sau nu?? Eu nu le-am vazut la Rompetrol. Mersi si daca nu-ti convine apasa x din coltul dreapta sus al ferestrei ;)

  • dorin, vineri, 29.08.2008 23:41
    sa opresti motorul?

    daca la diesel opresti motorul la fiecare semafor, strici motorul,turbo sau compresorul ac. asta da economie

  • Calin, sâmbătă, 30.08.2008 00:29
    expirat !!!

    Mersi de informatii dar chestiile astea le-am citit de mult timp prin OMV si daca vreti va trimit un fluturas de ala verde ca se mai gasesc. Apropos, si prin Germani la OMV se gasesc in germana asa ca daca va intereseaza ...

  • ion-creion, sâmbătă, 30.08.2008 08:34
    consum romanesc

    Bucuresti-Gura Humorului = aprox 450km Msina - Dacia Logan MCV 1.5 dci 85CP 12000km Viteza medie aprox 70km/h Consum 2.7% Cost deplasare - aprox 54.7 RON Economie - aprox 67 RON La drum lung, se poate si mai bine. De curand am mers cateva sute de km cu 2.6. Multumesc.

  • Gigi Economul, sâmbătă, 30.08.2008 22:05
    pentru ion-creion

    Sa chemam Cartea Recordurilor!!! sau mai bine sa mergi la service sa-ti verifice computerul de bord!! verifica si cu consumul real, nu cel din computer!! si eu am avut tot felul de masini si am mers la consum, insa...las-o jos ca macane!!! mai ales la un MCV. Nu am reusit consumul asta cu un Clio de 1,5 dCI, si ala are ceva sute de kg mai putin decat MCV-ul...cauta si tu site-uri de SF pe care sa postezi!

  • danco, duminică, 31.08.2008 09:49
    economie

    e corect ce spun americanii...mai pe scurt ei zic cam asa...feceti Voi economie ca sa ne ajunga NOUA...ca de..noi avem masini mari ...si nevoi mai multe...nu sunt chiar asa de prosti...da parca am mai auzit noi d-astea...

  • yanu, marţi, 02.09.2008 16:46
    Imi vine sa ma pish pe mine de ras dar mie fica ca ma ud:))

    Mai ionel-creionel, ia mai zi tu odata cat consuma loganul tau? ca nu ma pot abtine de ras, frate nu esti singurul posesor de logan. Am si eu logan si tot disel si al meu cosuma cam 6,5l sau poate circuli tu mai mult tractat.lol ce gogomani mai debiteaza unii!!! Auzi si daca mergi pe linie dreapta consumi 1,8l/100 ha ha ha

  • claudiu, marţi, 02.09.2008 21:58
    consum volvo v40-1.9tdi

    din tg mures pana la mare(565km), 5 persoane si full de bagaje, zi caniculara, climatic pe 23-24 grade constant =consum 5,3%! in oras, (tg mures)-in jur de 7% este motor de de renault, acelasi ca si pe laguna(102cp)

  • FIX-PIX, sâmbătă, 20.09.2008 17:02
    Mult domne, mult...

    Bre nea ioane - creioane, da' i-ai dat talpa rau de tot de ai avut consumu asta, si cred ca ai mers si cu clima pornita, zau asa. Pai io am mers economic si am consumat aproape 0,5% la deal si 0,8 in oras. Mai umbla pe la carburator si jiglere !!!

  • Stefy09, duminică, 26.10.2008 08:32
    10 sfaturi sa-ti economisesti benzina...

    Da,poate ca e un pic mai redus consumul...Dar poluarea nu are nici un fel de schimbare la nivelul catorva masini

  • mirica a gheorghe, marţi, 09.03.2010 20:22
    motoare disel

    motorul disel este foarte rezistent in conditi de exploatare corespunzatoare nu poluiaza , nu se merge in relanti cu motorul disel se verifica periodic injectia si avansul fix al pompei de injectie , nu se merge cu filtre necorespunzatoare sau fara filtre de aer si motorina totul se face de specialisti nu cu vorba si cu fapta ,in speta il exploatezi corespunzator poate merge cu de trei ori mai mult ca cel pe benzina . atentie la motoarele supercomprimate .turbina sa functioneze si bujile icandescente sa fie pe parametri inpusi de constructor , punct si ma opresc aici dar nu inainte de a reaminti ca motorina preincalzita si a aierului este foarte benefica motorului disel FRONTUL DEMOCRAT ROMIN numi purtati pica trageti concluzii si procedati corect si veti fi multumiti cu FRUMOASA AMERICANA la revedere mirica. 0244480655.

  • cristi, miercuri, 18.08.2010 17:19
    economie

    eu am pus la dacia 1310 bujii lungi si cu 4 electrozi carb modificat ins ap elec si am consm 6in afara si 7 mixt mers 8 90 pe ora

  • eu, miercuri, 08.01.2014 21:15

    eu am un logan 1.4 care suge 8-10 % in bucuresti. dar nu ma pot dezvata de masina, asa ca juma din salariu se duce pe benzina si tigari, doua vici mari. am incercat sa conduc economic, am last-o libera la vale , pana la semafor,etc. mai aveam sa o inping eu. degeaba pela 10% se invarte. singura solutie e sa o schimb cu un dci.