Cursa pentru Opel: au ramas doi candidati
Fiat si consortiul Magna/GAZ se bat in continuare pentru Opel dupa ce belgienii de la RHJ International au renuntat la oferta initiala in cursul negocierilor.
Discutiile legate de vanzarea marcilor europene din portofoliul General Motors au cazut dupa ce negocierile dintre parti s-au intins pe toata durata acestei nopti in Germania. Totusi, discutiile au lamurit un lucru: au ramas doar doi din cei trei pretendenti initiali la Opel, dupa ce unul dintre ofertantii pentru marca germana a iesit din cursa. Este vorba de compania financiara belgiana RHJ International.
In cursul discutiilor, guvernul german i-a acuzat in termen duri pe oficialii GM ca utilizeaza "tactici scandaloase". Asta pentru ca, desi guvernul german anuntase ca ofera un imprumut de 3.5 miliarde companiei care va ajunge la un acord cu Opel, General Motors a anuntat ieri ca ar mai fi nevoie de 300 de milioane de euro in plus fata de planul initial. Cererea l-a infuriat pe Peer Steinbrueck, ministrul Finantelor din Germania: "Am fost neplacut surprinsi de aceasta noua cerere care a venit de nicaieri aseara, in jurul orei 20. Ni se pare ca acest lucru este scandalos".
Pe de alta parte, Steinbrueck a anuntat ca Germania nu isi doreste ca banii garantati de Stat sa ajunga in afara Europei, ceea ce reperzinta, spun specialistii, un avantaj pentru Fiat in lupta cu grupul candiano-austriac-rus Magna GAZ.
Discutiile dintre parti vor continua astazi la Berlin, oficialitatile germane incercand sa gaseasca un cumparator pentru Opel inainte de 1 iunie, atunci cand este foarte probabil ca firma-mama General Motors sa intre sub incidenta Legii Falimentului in SUA. Solutia vanzarii nu este insa singura la dispozitia oficialilor: compania Opel ar putea intra si ea, la randul sau, sub protectia legii falimentului din Germania, deoarece GM a transferat controlul tuturor fabricilor si patentelor catre sefii Opel din Europa. Altfel spus, Opel poate opera fara "cordonul ombilical" care a legat pana acum compania germana de General Motors.
Operatiunile europene ale celor de la GM includ 55.000 de angajati pe Batranul Continent. Pe langa cei 25.000 de muncitori din Germania, restul angajatilor sunt regasiti in Spania (7000), Marea Britanie (4700), Suedia (4000), Polonia (3600), Belgia (2600) si Italia (1800).
via | AFP