Cursa pentru Opel: Fiat out?

Publicat vineri, 29.05.2009 12:55 de Mircea Meșter

Fiat a anuntat ca nu are de gand sa participe la discutiile din ultima zi dedicata cumpararii Opel din cauza ca nu are garantii din partea guvernului german. Reprezentantii Magna nu au dat inca un raspuns.

Astazi este ultima zi in care Opel si-ar putea gasi un cumparator. Dupa ce joi ramasesera in cursa pentru marca germana doar doua parti - Fiat pe de o parte si consortiul Magna/GAZ pe de alta parte - lucrurile incep astazi sa se clarifice.

Desi ziua de astazi era stabilita ca ultima zi pentru discutii, guvernul german a anuntat astazi ca negocierile nu vor avea loc in cazul in care Magna si Fiat nu vor pune pe masa oferte clare.

"Discutiile vor incepe doar daca partile interesate vin cu oferte substantiale", a declarat Thomas Stieg, purtatorul de cuvant al Guvernului german.

Fiat a anuntat in aceasta dimineata ca nu are de gand sa ia parte la noi discutii din cauza esecului primului val de negocieri si pentru ca nu detine suficiente informatii noi legate de starea Opel. Mai mult, italienii au anuntat ca guvernul german nu a publicat care este modul in care va pune la dispozitia cumparatorului Opel suma de 3.5 miliarde de euro necesara supravietuirii pe timp de criza. Magna nu a anuntat pana in acest moment care va fi urmatoarea mutare in cazul Opel.

via | AFP

  • thenuts, vineri, 29.05.2009 13:19
    @

    "in cazul in care Magna si Opel nu vor pune pe masa oferte clare" Cred ca vroiati sa spuneti Magna si Fiat.

  • mircea, vineri, 29.05.2009 13:19
    @thenuts

    Corect. Multumesc.

  • Mihai, vineri, 29.05.2009 13:53
    vai vai mor de grija lui opel

    Vai nu o sa mai fie un eventual Opel Linea sau Doblo? UUUU ce rau imi pare !

  • marius, vineri, 29.05.2009 14:08

    mi se pare normal ca guvernul germaniei sa nu vrea ca opel sa ajunga in mainile fiat ..sau altui producator de mana a doua. Masiniile italinesti au fost in germania tot timpul subiect de glume .

  • b32, vineri, 29.05.2009 14:23
    xxx

    producatorul asta de ' mana a doua' echipeaza cu motoare diesel toata gama Opel ..germanii astia cum le spuneti voi, au si ei un amarat de dieselar de isuzu de ani de zile ..asa ca gura mica mariusica ca esti pe langa

  • jiji, vineri, 29.05.2009 14:34

    Daca pleaca Fiat asta ma bucura mult.Daca faci 1-2 motoare diesel asta nu insemana ca esti cel mai tare constructor care a existat pe planeta asta!! Subscriu la ce a zis marius!!

  • b32, vineri, 29.05.2009 14:54

    Mah jiji tu esti cam plapand in domeniul asta ..stai calm ca faci atac..de cord Vrei sa le numeri : 1.3 l( 70,75,85,90,105 cp), 1.6 l( 105,120 cp), 1.9 l( 80,100,115,120,140,150,180,190 cp) , 2.0l( 100,120,136,165,170 cp) , 2.3l( 120 cp), 2.4l( 200, 210cp), 3.0l ( 157, 170 cp ) Si nu mai abera cu cel mai tare constructor ca nu a afirmat nimeni lucrul asta ..si poti subcrie la ce au zis toti ..parerea ta e neimportanta

  • CatalinB, vineri, 29.05.2009 14:55
    pentru "experti"

    In grupul Fiat sunt si Ferrari, Maserati, Alfa Romeo. Opel asta ce mare producator e? Daca era asa tare nu era in pragul falimentului. Bine ca americanii nu sunt asa orgoliosi ca nemtii...

  • schumi, vineri, 29.05.2009 15:25
    tot in grupul FIAT...

    Tot in grupul FIAT sunt si Magneti Marelli (nu mai are nevoie de nici o prezentare), IVECO, CNH Global (unul dintre cei mai mari producatori de utilaje agricole si nu numai). Vreti nu vreti, la ora actuala, FIAT este printre companiile cu cel mai mare potential tehnologic. Singura lor problema de-a lungul timpului a fost management-ul, incapacitatea de a pune in valoare pe piata potentialul tehnologic de care dispune. Se pare, insa, ca sunt pe drumul cel bun, in sfarsit au un manager foarte competitiv. Cred ca Opel ar merge mai bine sub FIAT decat sub Magna (care se pare ca doreste ca in fabricile Opel sa asambleze modele ale altor contructori, de ex. Ford).

  • MAI EXPLICIT, vineri, 29.05.2009 15:56
    UPDATE

    Negocierile pentru vânzarea Fiat par a fi intrat într-un blocaj, după ce reprezentanţii Fiat au anunţat că se retrag de la discuţii, iar cei de la Magna s-au declarat nemulţumiţi de cererile inacceptabile ale celor de la GM. Sergio Marchionne, CEO Fiat, a afiormat că nu a avut acces la toate datele financiare ale Opel şi astfel nu se află într-o poziţie din care poate face o propunere corectă pentru fuziune. Şeful companiei italiene a spus că rămâne în continuare interesat de tranzacţie, dar situaţia dată ar putea forţa Fiat să-şi asume „riscuri extravagante”. Marchionne a lăsat să se înţeleagă că nu va participa la întâlnirea cu oficialii germani, de vineri după amiază. De cealaltă parte, Magna a avut o serie de întrevederi cu reprezentanţii GM la Berlin, înainte de discuţiile oficiale alături de membrii administraţiei germane, surse din interiorul companiei afirmând că GM şi Magna au fost la un pas de a încheia o înţelegere, afectată însă de cereri noi venite din partea americanilor. Anterior, cei de la Magna declaraseră că sunt dispuşi să acorde atenţie şi unei colaborări cu Fiat pentru preluarea Fiat, într-un parteneriat win-win.

  • NeoGalaxy, vineri, 29.05.2009 16:02
    Mda :)

    @Mai Expliciti: "Anterior, cei de la Magna declaraseră că sunt dispuşi să acorde atenţie şi unei colaborări cu Fiat pentru preluarea Fiat, într-un parteneriat win-win" Cred ca te referi la Opel :) Magna nu are cum sa preia Fiat nici daca stau in cap :)))

  • MAI EXPLICIT, vineri, 29.05.2009 16:07
    Scuze

    Da la Opel vroiam sa zic :))