Cutremurul din Japonia ar putea creşte preţul maşinilor nipone
Dezastrul natural produs în Ţara Soarelui Răsare ar putea avea efecte negative şi pe piaţa auto. Stocurile constructorilor japonezi nu par a fi suficiente, unii furnizori sunt de negăsit, iar producţia întârzie.
Dezastrul natural din Japonia ar putea avea efecte negative chiar şi în domeniul auto. Mai multe voci din presa americană se contrazic în scenarii care anunţă o scumpire a modelelor japoneze pe fondul micşorării stocurilor. Ipoteza înaintată este destul de plauzibilă, având în vedere faptul că mai multe publicaţii vorbesc despre o criză a furnizorilor şi o indisponibilitate a maşinilor.
Clienţii care îşi doreau modele hibride produse doar în Japonia, cum sunt Toyota Prius şi Honda Insight, se vor grăbi să îşi rezerve exemplarul preferat, de teama unei eventuale indisponibilităţi. De aici şi până la scumpirea unor versiuni nu mai este decât un pas. Ar putea fi consemnate însă nemulţumiri când publicul nu poate decide întru totul nivelul de echipare, clientul urmând să se mulţumească cu ceea ce se află pe stoc.
Site-ul cars.com susţine că sunt suficiente loturi pentru a satisface cererea la nivel mondial, ceea ce face ca rezervele să nu se diminueze dramatic în următoarele luni şi ca preţurile să nu crească nejustificat. Scenariul este exclus şi de alte publicaţii, care susţin că demararea producţiei în data de 21 martie face ca stocurile să fie suficiente.
Sunt însă şi publicaţii care declară că dezastrul din Japonia ar urma să aibă influenţe importante asupra pieţei auto. Automotive News susţine că majoritatea furnizorilor japonezi, afectaţi de tsunami şi cutremur, nu vor reuşi să îşi reia activitatea în viitorul apropiat. Multe companii încă nu pot lua legătura cu partenerii lor de afaceri.
Se pare că distrugerea loturilor de automobile din porturile afectate de tsunami va avea de asemenea un impact puternic. Mai mult decât atât, până în prezent, închiderea uzinelor a generat pierderea a aproximativ 285.000 de unităţi pentru constructorii japonezi. Dintre acestea, 100.000 de unităţi pot fi trecute doar în dreptul Toyota.
via | autos.msn
decat sa scumpeasca japonezii masinile, cred ca mai degraba o vor face europenii care vor zice ca nu mai au piese fabricate in japonia.