Dacia, la egalitate cu Kia în Europa în 2011

Publicat miercuri, 15.12.2010 15:31 de Mircea Meșter

Numărul de maşini vîndute de Dacia în perioada ianuarie-noiembrie 2010 a adus constructorul român la o cută de piaţă egală cu cea deţinută de Kia pe continent: 1.9%.

Dacia a reuşit să ajungă în primele 11 luni ale acestui an la o cotă de piaţă de 1.9% în Europa, egalând astfel Kia. Conform datelor oferite de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, Dacia a vândut în perioada ianuarie-noiembrie 238.126 de maşini la nivel european, creşterea faţă de anul trecut fiind de 10.1%.

Creşterea Dacia a avut loc în condiţiile în care piaţa europeană de profil a scăzut cu 5.7%, de la circa 13 milioane de unităţi în 2009 la 12.35 de milioane de unităţi în 2010.

În ceea ce priveşte înmatriculările interne, România a scăzut în perioada ianuarie-noiembrie cu 21.6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (până la 82.069 de unităţi). Cu toate acestea, luna noiembrie a venit cu semne bune pentru 2011, înmatriculările crescând cu nu mai puţin de 34.7% faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

via | ACEA

  • AdrianosFidi, miercuri, 15.12.2010 17:12

    sunt sigur ca ii va depasi pe viitor la vanzari

  • C-G-C, miercuri, 15.12.2010 17:27
    :D

    U.E. KIA!

  • wee, miercuri, 15.12.2010 19:02
    incredibil

    cum poti sa pui la egalitate dacia cu kia??prostie curata...dacia are mult pn va ajunge la rangul kia!nu vreau sa par ca nus patriot dar trebue sa fim reali!

  • gelu, miercuri, 15.12.2010 22:31
    pentru istetuld e mai sus

    e o STATISTICA eupropeana. nu isi dau cu parerea "baietii" in spatele blocului spargand seminte capisci?

  • Thor, joi, 16.12.2010 00:42

    Dacia e ok. Kia are o problema.

  • BRR, joi, 16.12.2010 16:16

    Si Dacia, si Kia, au crescut extrem de mult in ultimii 2 ani. Pana nu de mult, europenii abia daca stiau cu ce se mananca brandurile astea doua, Dacia fiind considerata un fel de ruda est-europeana mult pea saracacioasa a Renault, iar Kia, un brand de mana a 15-a. Acum, sunt in postura de a musca din felia greilor. Si din concurenta asta, cel mai castigat iese clientul. Tot inainte, bravo lor!