Dacia: la Piteşti a luat naştere singura uzină de matriţe a Grupului Renault
Dacia a inaugurat ieri la Piteşti o nouă uzină, responsabilă pentru producerea de matriţe. Fabrica va furniza matriţe pentru o mare parte din modelele Alianţei Renault-Nissan.
Procesul de fabricaţie al unui autovehicul începe cu transformarea tablei în piese de caroserie. Pentru a transforma tabla în aripi sau capote sunt folosite matriţe instalate în departamentul de presaj al uzinelor de vehicule. De unde provin însă matriţele?
Începând de ieri, ele vor proveni din România, unde a fost inaugurată prima uzină de matriţare a Grupului
Începând cu anul 2007, la Matriţe Dacia au fost investite 30 de milioane de euro pentru a creşte capacitatea uzinei de 7 ori. Astfel, banii au fost folosiţi pentru creşterea cu 60% a suprafeţei atelierelor, pentru cumpărarea de echipamente performante, pentru reamenajarea fluxului de producţie şi pentru formarea angajaţilor.
La nivel mondial Matriţe Dacia a devenit una cele mai bine dotate companii care fabrică matriţe. Uzina se desfăşoară pe 17.000 de metri pătraţi, dintre care 9000 sunt ocupaţi de ateliere. La Matriţe Dacia vor lucra 222 de angajaţi, dintre care 98% vor fi români.
Uzinele din România, Maroc, India, Turcia, Slovenia, Argentina, Brazilia, Franţa şi Spania au fost deja dotate cu utilaje concepute la Matriţe Dacia. Cifra de afaceri a Matriţe Dacia a fost de peste 7,5 milioane de euro în 2010, iar exporturile reprezintă 90 % din aceasta
"Dacia se poate mândri că, printre subsidiarii săi, are singura entitate din Grupul Renault care concepe şi fabrică utilaje de presaj, clienţii săi fiind uzinele din Alianţa Renault–Nissan. Matriţe Dacia completează gama de competenţe necesare unui constructor auto, de la conceperea de produse şi procese specifice industriei auto, de la inginerie la realizarea utilajelor, fabricarea vehiculelor şi vânzarea acestora", a declarat Jerome Olive, director general, Automobile Dacia.
"Angajaţii de la Matriţe au ca misiune conceperea proceselor de fabricaţie, realizarea studiilor, preliminare dar şi a utilajelor şi finisarea lor cu ajutorul preselor. Ei asigură şi punerea în funcţiune a utilajelor în uzine. Am pornit în 2007 de la o structură existentă la Dacia şi am reuşit, prin investiţii şi formări ale angajaţilor în intern, în cadrul Alianţei, să evoluăm şi să trecem de la fabricarea de piese de structură, puţin pretenţioase, la piese de aspect (de exemplu panourile de uşi sau aripile), care sunt mai greu de realizat şi pentru care calitatea trebuie să fie mai ridicată", a declarat Mostafa El-Mouatassim, director general Matriţe Dacia.
ca nu se pierde aceasta meserie deosebita.