Dacia, lider detașat la vânzările de mașini alimentate cu GPL în Europa

Publicat marţi, 24.09.2024 12:33 de Tiberiu Safta

Dacia este lider absolut la vânzările de mașini cu motoare care pot fi alimentate cu GPL în Europa. Marca de la Mioveni deține o cotă de piață de aproape 70%.

Constructorul român este oficial liderul absolut în segmentul mașinilor cu motoare care pot fi alimentate cu GPL, pe piața din Europa. Potrivit unor noi date furnizate de publicația Profit, Dacia deține în prezent o cotă de piață de 67% din totalul vânzărilor de mașini alimentate cu GPL pe Bătrânul Continent. Vânzările de mașini Dacia cu motoare alimentate cu GPL din fabrică au depășit un milion de unități în ultimii 14 ani.

Dacia a lansat în 2010 primul său motor care poate fi alimentat cu GPL din fabrică. Din acel moment și până în zilele noastre, aproximativ 40% din clienții Dacia au ales această opțiune, datorită costurilor mai mici de realimentare, dar și a unei autonomii de peste 1000 de kilometri.

Cel mai popular motor alimentat cu GPL este unitatea ECO-G 100. Acest motor oferă un plus de 10 cai putere și 10 Nm atunci când funcționează în modul GPL și are un consum mai mic cu 10% față de modul de rulare pe benzină. Mai mult, dacă sistemul GPL este în funcțiune, motorul emite cu 10% mai puține emisii de CO2.

Dacia este singura marcă ce oferă motorizări GPL pentru toată gama sa de modele, cu excepția lui Spring.

via Profit

  • Bravo Dacia, marţi, 24.09.2024 13:55

    Nu stiu de ce ar lua cineva alta motorizare decat cea cu GPL .. mai ales ca vine deja echipata din fabrica. Acum ca dieselul nu mai este o optiune pe nici un model, GPL-ul e singura varianta cat de cat economica si accesibila. Hibridul prezent pe anumite modele e mai mult de fandoseala sau pentru cine vrea neaparat cutie automata.

  • ds, marţi, 24.09.2024 13:57

    @ Tiberiu Safta Rectifică, te rog, consumul pe gpl este mai mare cu 10%, nu mai mic.

  • pitpalac, marţi, 24.09.2024 14:41

    Pai acum cate masini vin cu GPL din fabrica? In plus, PRETUL mai mic e motivul vanzarilor Dacia, nu posterele adolesentilor care viseaza la Dacia