Delphi intenţionează să închidă fabrica din Cehia
Furnizorul numărul nouă în lume în 2009, Delphi Automotive, intenţionează să închidă fabrica din Cehia în favoarea unui sit de producţie cu costuri mai reduse a forţei de muncă.
Americanii de la Delphi întenţionează să închidă fabrica din Cehia până în martie 2011, spune un lider sindical apropiat de această situaţie. Înciderea fabricii va fi operată în mai multe etape şi va include concedierea celor 1.400 de angajaţi. Fabrica Delphi din Cehia este situată în Ceska Lipa, la 90 de kilometri distanţă de Praga. Potrivit sursei, americanii vor să renunţe la această fabrică pentru a se muta într-un loc cu forţa de muncă mai ieftină. Printre clienţii acestui furnizor se numără mărci precum BMW şi Audi, dar Delphi realizează componente şi pentru mulţi constructori de automobile din lume, în special pentru producătorii europeni de automobile.
Potrivit sursei respective, cei de la Delphi vor încerca să vândă acţiunile fabricii din Cehia în cadrul unei oferte publice. Numeroşi investitori au venit în Republica Cehă pentru a aborda industria electronică, a producţiei şi prelucrării de oţel şi a construcţiei de automobile. Creşterea standardelor de trai din Cehia a dus la scumpirea mâinii de lucru din această ţară şi dorinţa celor care operează pe această piaţă să îşi mute fabricile în altă parte.
Publicaţia Automotive News Europe i-a clasat pe cei de la Delphi pe locul 9 în topul furnizorilor din lume. Delphi Holdin a înregistrat vânzări de 11.76 miliarde de dolari în 2009. În primul sfert al anului 2010, valoarea investiţiilor străine din Republica Cehă a atins 2.7 miliarde de dolari. Aşadar, deşi industria din Cehia este în creştere, sectorul furnizorilor de componente auto nu este tocmai pe val. Cei de la Delphi au o fabrică şi în România, dar nu au anunţat niciun plan de restructurare pentru aceasta.
Via | 4wheelsnews
delphi oricum nu face parte din elita constructorilor,uitati va ce probleme mari sunt pe partea de injectie cu pompele si injectoarele furnizate pentru renault,dacia,peugeot.calitatea incepe de la Teves(continental,mai nou cumparati de grupul schaffler) si se continua cu Bosch. am colegi care lucreaza si in schimb de noapte pentru un salar mizerabil de 10-15 mil la delphi,oameni care au invatat intr o facultate de prestigiu(automatizari,informatica,electronica)si sunt luati in ras cu astfel de salarii.citeam un articol intr un ziar in care g.copos si alt destept spuneau ca pt ei criza a adus mai mult castig tocmai pt ca nu mai exista presiune pe piata muncii,presiune de marire a salariilor. si au dreptate,nu mai avem sindicate sa ne reprezinte ,nu mai avem curajul sa intrerupem munca si sa ne cerem drepturile.din partea mea delphi sa se mute n mozambic si in papua noua guinee daca vor forta de munca de munca ieftina.Daca romanii renunta la a mai avea pretentii salariale nu suntem departe de R.Moldova unde cu 100 de dolari trebuie sa traiesti 1 luna.nu suntem cu nimic mai prejos decat nemtii,francezii,italienii,la noi in Romania chiar se munceste spre deosebire de tarile din vest.sa nu ne fie de mirare cand peste vreo 50 de ani in ritmul actual printre bogatii Europei o sa se numere si romani oportunisti ce vad din plata mica a angajatilor o sansa imensa de avutie.