Duster a devenit un succes pentru exporturile Dacia

Publicat marţi, 26.10.2010 14:54 de Bogdan Mirică

Potrivit Ziarului Financiar, unul din trei modele Dacia trimise la export este Duster. SUV-ul românesc a fost deja produs în 50.000 de exemplare, 80% destinate exportului.

Succesul de care se bucură Duster, la numai cinci luni de la lansare, a făcut ca un alt best-seller Dacia, subcompactul Sandero, să fie trecut pe planul doi, pentru a face loc noului venit. Cererea mare, venită de peste hotare, dar şi din interiorul României, a făcut ca Duster să detroneze Sandero la capitolul exporturi dar şi producţie, cel puţin în luna septembrie.

În prezent, uzina de la Mioveni a crescut producţia SUV-ului. Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, a declarat pentru Ziarul Financiar, că "evoluţia lui Duster în luna septembrie nu este o excepţie. SUV-ul reprezintă tendinţa pieţei în momentul de faţă, iar uzina de la Mioveni a fost concepută tocmai pentru a respecta cererile clienţilor. În prezent cererea este pentru Duster," a declarat Stroe.

Luna trecută, la Mioveni s-au asamblat 11.800 de exemplare Duster, dintre acestea 80% fiind exportate. De la începutul producţiei şi până în prezent însă, SUV-ul românesc a fost produs în 50.000 de unităţi, acelaşi procent fiind destinat exportului.

Cererea mare va face ca numărul de unităţi Duster produse în fiecare oră să crească de la 20, înregistrat în luna iulie, la 35 de exemplare, la începutul anului vitor. În luna octombrie, cadenţa era de 25 de maşini pe oră. 

via | ZF

  • Sorin, marţi, 26.10.2010 15:36
    Rusine Dacia!

    Aviz amatorilor de Dacia. Un occidental are bani, are putere de cumparare. Va lua un Duster pentru ca este ieftin, il plimba 3 ani la un rulaj de 100 000 km, apoi o da altui fraier sa se spele pe cap cu ea. Occidentalul este pragmatic si vede o masina un simplu fier cu 4 roti si un volan. Daca vreti sa va luati o masina, cu sau fara prea mare efort, ar fi indicat ceva nou si de calitate......sau ceva second, cu rulaj foarte mic (maxim 50 000 km). La un Logan cumparat de nou, a aparut rugina la usile din spate dupa numai 2 ani si 10 000 km parcursi (deci o nimica toata), iar amortizoarele si arcurile scartaie in special pe vreme ploioasa, de zici ca e o troaca. Nu va mai amagiti singuri cu ideea "nou - ieftin - bunicel". Este o iluzie. Daciile sunt masini bune pentru navetisti, firme, mosi plictisiti de viata, zarzavagii, fermieri, etc. PS: Unii proprietari de Dacia se lauda ca in 2-3 ani si 100 000 km nu au bagat bani in ele. In mare parte este adevarat, pentru ca Dacia foloseste o platforma veche, din anii '90, simpla si robusta, cu putina electronica incorporata. Dar inginerasii lui peste prajit, de la Dacia, au uitat un principiu elementar........domnule, prefer sa schimb o piesa anume in 15 minute, chiar daca ea costa ceva........decat sa se cojeasca vospeaua si sa apara rugina la usi, si sa pierd cateva zile in service auto, sa platesc bani grei pentru un rahat de lucrare, si sa cotizez cu spagi si bere la greu pentru niste vopsitori de 2 lei. Asa degreu era pentru proiectantii Dacia sa trateze subtil partile inferioare unde exista riscul de aparitie al ruginii? Si inca ceva - e o faza de kko, in secolul 21, sa cumperi o masina low-cost, sa stai ca boierul in ea sa asculti muzica la casetofon Sony si sa pornesti aerul conditionat din dotare.....dar sa ai aripile si usile din spate ruginite, sau vopseaua umflata sau decojita. Cred ca francezii rad de se prapadesc. OK, pe occidental nu-l doare capul, pentru ca ala dupa 3 ani scuipa Dacia la un autohause pentru vanzare. Dar eu care muncesc pentru masina asta, chiar asa sa fiu tratat ca un second-hand citizen?

  • unckle, marţi, 26.10.2010 17:23

    ai avut tu ghinion prietene, Dacia nu rugineste, nu se strica, nu scartaie, nu miroase, nu consuma , nu scoate fum ( negru sau albastru ), ... ce sa mai, este o masina extraordinara

  • Duster nu e pentru fitosi, marţi, 26.10.2010 17:45
    @Sorin

    Generalizarea e apanajul prostului. Tocmai de aia tonul tau infatuat de specie superioara ce se adreseaza unor mojici se potriveste fix ca nuca-n perete... crezi ca nu esti recunoscut pt ceea ce esti de fapt? un figurant fara nicio baza solida in domeniul auto, ce ne vinde noua gogosi. Dacia nu e numai pentru o anumita categorie profesionala. Dacia e cu adevarat masina poporului. Pt. ca Dacia produce masini fiabile, robuste, capabile sa transporte 5 sau 7 persoane si bagajele lor pe drumuri neamenajate, in mod confortabil si la un nivel de siguranta decent. Toate astea la cel mai mic cost de exploatare per km. Restul sunt figuri de buftea! Vopseaua e garantata 3 ani, caroseria 6 ani si e tratata anticoroziv cu imersie prin cataforeza si cerata pe interior... din toamna 2004 incoace tot circula Loganuri pe strazile din Romania si se prezinta foarte bine... asta luand in calcul ca majoritatea drumurilor sunt pline de praf, pietris, avem ploi acide, etc. Caroseria rezista cu stoicism, chiar daca o si lovesti... exista si exceptii negative, dar asta e valabil pt orice masina de care-ti bati joc. Concluzia e ca minti cu nerusinare fara sa aduci nicio dovada. Ca multi alti figurati de altfel. Te crezi special, dar nu esti.

  • dor3l, marţi, 26.10.2010 18:54

    Sorine, nu stii ca te-ai bagat in gura lupului. Pe Automarket nu se vorbeste rau de Dacia. @Duster nu e pentru fitosi: 1) Iei prea mult apararea Dacia de parca ai lucra acolo. 2) Sorin nu a mintit si ti-a adus dovezi "rugina la usile din spate" "amortizoarele si arcurile scartaie"

  • antonny, marţi, 26.10.2010 20:28
    pentru sorinel

    sorine de ce ti-ai cumparat logan cand toata lumea spune k nu e buna .....si k apare rugina la 1 an si ai 10000 km .......pai da daca o ti in fata blocului........eu mai am logan cu 320000 km in 5 ani jumate si nu scartie deloc si rugina are ceva pentru k a fost lovita si nu sa chituit .......iati domnule skoda , w, bmw .....in ziua de azi se ia o masina pentru ati folosi la ceva nu a o tine bibelou si a te mandri k ai masina aia

  • Semtex82, marţi, 26.10.2010 20:35

    E usor sa arunci cu noroi cand exista la indemana o pleiada de mituri reciclate despre Dacia. Dovezi inseamna sa ne arate poze cu masina sau un deviz de reparatie, nu cateva cuvinte aruncate la misto... @dor3l Tu dor3l in alte posturi cerseai respect de la mine. Respectul nu-l vei capata cu mizerii din astea. Din partea mea scursorile ca tine au tot dispretul meu.

  • Sorin, marţi, 26.10.2010 20:50
    Re: topicuri de mai sus

    @unckle Ai dat o replica scurt direct si la obiect. Desi subiectiva. Nu am de ce sa ma supar. Jos palaria. @Duster nu e pentru fitosi Asa comentariu - asa om. Nu te injur aici ca nu-mi foloseste la nimic, dar esti un badaran ordinar. Asta ca sa stii de la mine. @antonny Mi-a placut replica ta. Si ai mare dreptate. @semtex82 Nu am timp de pierdut, postand pe siteuri auto fel si fel de informatii. M-am referit strict la problema mea. Dar nu sunt singurul care aminteste despre rugina si amortizoare. La 8000 euro nu am pretentia sa am un logan de calitatea unui mercedes-benz si cu fiabilitatea unei Toyota. Am atras atentia asupra faptului ca la brandul Dacia, rugina este "regula casei". Dacia 1310 - rugina Dacia fabricata dupa 1990, cu spoilere din plastic - rugina Dacia Nova - rugina Dacia Solenza - rugina Dacia Logan - rugina Oamenii astia, dupa atata "experienta cu rugina", chiar nu vor sa inteleaga si sa remedieze problema asta, din respect pentru clienti? Iar cineva zicea mai sus ca ai garantie la tabla 6 ani. S-o credeti voi. Poate sa miorlaie lumea mult si bine prin serviceuri auto ca sa le remedieze problema asta - sunt prostiti in 2 minute si 3 miscari, si trimisi la plimbare. Toate bune.

  • Koss, marţi, 26.10.2010 21:25
    why?

    De ce la loganurile dizal 1.5 dci cand schimbi vitezele ai impresia ca se rupe ceva la ambreiaj.. se aude un zduppp??? la opel diesel de ce nu face asa?? Masina are 10.000 km. oare ce ambreiaj folosesc astia de la Dacia de zdupaie in halul ala.

  • @koss, miercuri, 27.10.2010 08:01

    aici nu se preda teorie pt scoala de soferi. invata sa conduci sau du-te la un doctor daca tot iti "zdupaie" in cap ceva. cand vei conduce mai mult de 2 masini, atunci sa ne anunti si pe noi.

  • Bethurbazal, miercuri, 27.10.2010 09:05
    @ Sorin

    Se mai intampla si astfel de lucruri. Trebuia sa te documentezi cand ai cumparat-o. Eu am o Solenza de 7 ani cu 43.000 la bord care mai mult a stat decat a umblat. O mai spal, dau frunzele jos de pe ea, o curat de paianjeni si tot n-are rugina. E o masina ok. E si de vanzare. Te bagi?

  • @Sorin, miercuri, 27.10.2010 10:15

    "Nu am timp de pierdut postand..." ce vrajeala ai in tine :)) pt unu care scrie romane intregi pe internet, timpul e ultima lui problema. Dar pur si simplu nu ai dovezi. inventezi si iar inventezi.

  • VSZ, miercuri, 27.10.2010 16:26
    :)

    dacia e tot dacie, oricine ce ar zice si cei care cunosc stiu despre ce e vb, si la pariu ca peste 3 ani o sa fie pline de dustere ca neamtu si francezu le vinde la juma de pret si atunci marg romanii din romania (tiganii din Tigania) si le cumpara, dupa cae o sa se dea mari si tari la semafor ca au masina de teren, am si eu unul parcat chiar in fata scarii, un vecin si la parcat si nu l-a miscat 2 saptamani cat era cu numere rosii sa vada toti din scara ca are un SUV, si cand i-am vazut bordu ala cu borcane, si in spate cum arata pe la teava de esapament parca ar fi fost dacia aia veche 1300 fara nici un pic de masca sau un spoiler, jale ce sa zic, dar bine ca are SUV care nu are nici 4 stele la endcap

  • Koss, miercuri, 27.10.2010 16:58
    reply @koss

    Stai liniştit că ştiu să schimb vitezele. Eu trăgeam un semnal de alarmă că la multe logane am observat zdupul ala la ambreiaj (eu decât la diesel). Mie nu mi se pare ok. Cred că e problemă de fabricaţie. Am consultat şi forumurile şi mulţi se plâng de problema aia. Raspunsul tău la problemă e tipic Dacia... să învăţ să schimb vitezele.. ar trebuii Dacia să înveţe să facă maşini fără probleme tehnici de fabricaţie.. mai ştiu eu un tovarăş care a schimbat distribuţia la nici 5000 km fiindcă pierdea ulei pe la garnitură cica ar fi fost făcută garnitura în românia... apoi la 10.000 i s-a rupt cureaua de alternator.. apoi a dat cu ea în parapet că a pus frână având prestigioasele caucuicuri kormoran care s-au dus sanie.. Şi staţi voi liniştiţi că pentru un braţ un spoiler, un far si o revopsire de uşă a dat pe casco 5000 de lei aproape o treime din preţul maşinii deci faptul ca Dacia are piese ieftine şi se întreţine uşor e un mit. Are preţuri puţin mai ieftine decât alte automobile de prestigiu dar nu mult mai ieftine cum zic toţi. Aş putea să enumăr o grămadă de probleme prea multe pentru o maşină dar fanii dacia ar intoxica secţiunea de replyuri la comentariul meu. AA şi am văzut la reprezentanţa renault atât duster cât şi un renault fluence care statuseră afară şi aveau toba de eşaăament terminală ruginită...

  • Rio, miercuri, 27.10.2010 17:03

    1. Chestia cu rugina e relativa. Si eu am o Solenza din 2003 si vreo 70000km la activ si nu mi-a ruginit decat esapamentul. In rest e ca noua. Si nu pot spune ca am intretinut-o prea bine (doar iarna o mai spalam, ca se umplea de sare, vara...cand ploua). Chiar daca mai troncane ea, mai haraie uneori (am scutul indoit si bate esapamentul in el) este o masina buna si ieftina. Si pana la urma asta inseamna low cost la masini: sa te duca de la A la B intr-un mod rezonabil si la cel mai mic cost posibil. Asta a asigurat succesul Daciei in Europa.

  • Rio, miercuri, 27.10.2010 17:06
    @ koss

    Si eu mai stiu care le-a picat computerul la Peugeot 407 nou nout, sau motorul la Passat 2.0 TDI, tot nou nout. Irelevant, sunt cazuri izolate. Priveste imaginea de ansamblu ca sa iti dai seama cat de buna e o masina. Iar imaginea de ansamblu (statistici, etc) arata ca dacia se incadreaza in masinile ieftine si fiabile

  • @VSZ, miercuri, 27.10.2010 17:59
    in posturi anterioare te cheama vincze szilard. esti ungur.

    ungurule nu stii tu prea multe, dar ai una si buna (zici tu). dacia e dacie. Da, normal ca'i dacie, ca doar n-o fi volkswagen in 3 cilindri, doamne-fereste! Sa te scot din ceata totusi. 1. "endcap"e de fapt EuroNcap, un organism independent ce evalueaza siguranta automobilelor. bun, asta'i prima prostie. 2. Duster nu a fost testat EuroNcap, deci o antepronuntare legata de siguranta se considera alta prostie. De unde stii ca nu ar putea avea 4 stele? Bine, tu esti ungur, deci un uzurpator prin definitie. Nu ne asteptam sa recunosti meritele Dacia.

  • so, joi, 28.10.2010 08:04

    care-i smenu vw cu 3 cilindri? ai avut tu asa ceva? stii cum functioneaza?

  • @so, joi, 28.10.2010 11:12

    da baiatule am avut vw polo 1,2 si-ti pot spune sigur ca e o mare teapa! nu-i normal ca la numai 40.000 km sa ti se aprinda martor "check engine" si sa-ti spuna de la service ca te vei duce in cap cu cel putin 45 de milioane pt schimbarea chiulasei... motorul nu-i echilibrat

  • so, joi, 28.10.2010 12:21

    eu vreau sa-ti zic ca am polo 1,4tdi 80hp, comsum mixt 4 - 5%, luat de nou si acum am 140.000km. N-am schimbat decat distributia la 80.000 si la 130.000, ulei si cauciucuri merge perfect si acum. Intr-adevar benzinarele is mai slabe, un coleg de-al meu are 1.2 si are mereu probleme cu motorul.

  • Koss, joi, 28.10.2010 14:01
    @so

    Intradevar benzinarele au probleme cu motorul ma refer vw la polo 1.2... cel mai probabil e problema d fabricatie.. sa va feriti de ele cel putin 1 an 2 pana or rezolva treaba.

  • bai astia cu VAG, joi, 28.10.2010 20:44
    Titlu; articolului este: Duster a devenit un succes pentru exporturile DACIA

    bai carnatilor sunteti OFFTOPIC ! aici nu e vba de volksVagonu vostru! putin ne intereseaza! hai la gara! scutiti-ne!