Duster i-a fermecat pe britanici: vor Dacia in Anglia!

Publicat sâmbătă, 07.03.2009 13:54 de Mircea Meșter

Dupa lansarea lui Duster la Geneva, presa britanica precizeaza ca Sandero ar putea fi o varianta interesanta pentru UK. Totusi, Dacia a amanat lansarea marcii in Albion.

Dacia a primit ce a dorit la Geneva prin lansarea conceptului Duster: atentie. Daca actuala situatie economica mondiala reusise inainte de Salonul de la Geneva sa transforme constructorul roman detinut de Renault intr-unul dintre principalii pioni de criza ai pietei germane, lansarea lui Duster si etalarea potentialului Dacia a facut ca europenii care nu au pus inca mana pe modelele gamei low-cost sa se intrebe care e motivul intarzierii lansarii brandului pe respectivele piete.

Este si cazul britanicilor, care dupa ce fusesera anuntati ca Sandero va fi modelul prin care Dacia se relanseaza pe piata din Albion, s-au trezit cu buza umflata in conditiile in care Dacia a preferat sa se ocupe de pietele pe care s-a facut deja cunoscuta si sa amane experimentele pe mai tarziu.

Newspress.co.uk, unul dintre cele mai importante portaluri de informatii auto dedicate jurnalistilor din Marea Britanie, publica astazi un articol in care anunta ca lansarea Dacia se amana pe termen nedeterminat: "Din pacate pentru UK, criza economica globala inseamna ca va trebui sa asteptam putin mai mult pentru ca brandul romanesc sa fie lansat in Marea Britanie. In prima faza, hatchback-ul Sandero ar fi trebui sa fie lansat pe piata noastra in 2009, insa cresterea neasteptata a vanzarilor in piete ca Franta sau Germania a determinat o crestere pana la refuz a capacitatii de productie la uzina Dacia din Pitesti. Acest lucru a dus la o amanare a lansarii britanice pentru 2010, insa ultimele informatii ne arata ca debutul Dacia aici se amana pe termen nedeterminat".

Britanicii nu uita, in finalul articolului, sa precizeze faptul ca denumirea Duster a mai fost folosita de romani pentru un produs vandut in Marea Britanie: "Originalul Dacia Duster a fost un 4x4 utilitar, compact, vandut in Marea Britanie la sfarsitul anilor '80 si inceputul anilor '90. Avea motoare diesel si pe benzina imprumutate de la Renault, insa era construit de ARO, un alt producator roman, care acum e defunct".

via | Newspress.co.uk (inreg.)

 

  • Claus, sâmbătă, 07.03.2009 14:50
    Dacia

    Ar fi frumos ca Dacia sa intre pe piata britanica si sper sa o faca in 2010 daca in 2009 nu a reusit

  • Theo, sâmbătă, 07.03.2009 15:08
    Sper sa n-o zbarceasca iar.

    Daca Dacia iar de intoarce cu curu la UK cand aia ii cheama, vor avea mult de suferit. Cu Sandero nu s-au dus. Acu' Duster e cea mai asimetrica masina pe care o stiu eu si trebe refacuta pentru UK. O sa coste, va fi efort mai mare ca la Sandero. Ultima problema e cand vor afla englezii ca o masina de la Renault are costuri de intretinere mai mari ca alte marci. DAMN! Sunt foarte curios cum va evolua situatia. ...Si cand te gandesti ca asa cum zice MM in articol, Dacia nu vroia dse la Geneva decat atentie. Ei, a primit ceva mai mult. Can they handle it? :D

  • cristiano, sâmbătă, 07.03.2009 15:23
    cand o baga pe piata?

    oare cand baga DACIA DUSTER pe piata???????????????

  • razvan, sâmbătă, 07.03.2009 15:26

    cand o baga pe piata in romania?

  • Razz, sâmbătă, 07.03.2009 16:05
    Bravo Dacia - make me proud !

    Cu placere automarket, Desi nu mi-a multumit nimeni ca am adus vestea pe stirea cu reactiile internationale, inainte de update-ul fenomenal de pe automarket, ma bucur sa vad ca ati preluat in final stirea. La TOP GEAR mereu face glume Clarkson despre Dacia .. cum ca e bine de adus in UK dar nu vrea sa recunoasca, in asanumita rubrica "import it". La foamea ce e in lumea de azi, o masina buna, robusta si relativ ieftina cu care sa iti faci treaba si sa nu te rupa la buzunare cum e Sandero (ce se vinde de rupe in Europa, iar in RO fandositii pamantului nu se mai suporta sa o critice) are parte de aprecierile cele mai obiective si la fel cum eu astept de 3 ani noua Fabia RS si nu mai vine, asa sunt si ei cu noua marca din est de care au auzit prea putin dar le ajunge sa stie ca are ca parinte Renault-Nissan si nu costa foarte mult ptr ce primesti. Cred ca oficialii RE-NI plus Dacia RO isi vor revizui atitudinea, sa vezi ca o marca e dorita intr-o tara in conditiile in care unele marci sunt in prag de faliment, chiar e ceva !! bravo Dacia !

  • vali, sâmbătă, 07.03.2009 17:19
    topgear

    good news iata noua Dacia sandero sory DUSTER abia astept noul sezon TopGear cum vor lauda” Dacia DUSTER Jermy Hammond & James sper sa i ceara si o parere lui The STIG

  • Theo, sâmbătă, 07.03.2009 23:44
    @Razz

    Eu sunt unu dintre "fandositii pamantului" care ... "nu se mai suporta sa o critice" (???) - nu inteleg ce ai vrut sa spui aici - care a ales de fapt in august o alta masina noua decat masina nationala (pe atunci Logan, ca Sandero nu era). Am avut doua motive: 1. Multi mi-au spus atunci si chiar mai multi mi-au confirmat apoi ca intretinerea la masinile marca Renault costa de te rupe. Dacia face parte din companie, compania isi impune regulile, deci ... Am ales leasing cu dobanda fixa (si acum in mijlocul crizei ma felicit zilnic pentru asta) si tot mi-a crescut rata mult pentru ca a crescut euro. Daca mai aveam si alte costuri de intretinere, acum dadeam anunturi pe net de vanzare cu preluare de leasing. 2. EuroNCAP: 3 stele??? Rusineeeeee!!! Si sa nu-mi spui ca nu conteaza. Am fost implicat in doua accidente auto. Conteaza al dracu de mult! Observi ca n-am zis nimic de design, de fiabilitate, de consum, ... muschii mei, cine lauda Dacia pune in comentu lui si ceva de genu "de mai mult nu aveti nevoie, deci luati-o p-asta si gata". M-am oripilat cat de multe comentarii au fost pe site-u asta pro si contra Logan la stiri despre consumul la Mercedes sau blocurile optice de la Mazda. Si mi-am promis sa nu scriu nimic. Dar e a doua masina pe care am cumparat-o in august si de fiecare data am cautat cam 2 luni pana sa pun banii pe masa. Deci consider ca stiu ceva despre achizitionat masini. Si daca e vorba de banii mei, atunci nu numai ca am voie, dar sunt obligat sa critic. Apropos, in cazul in care ai indoieli, am condus Logan MCV d-ala mare, de 7 locuri prin Bucuresti. Si nu odata. Deci chiar stiu despre ce vorbesc. "Fandositu' pamantului" Theo

  • Theo, sâmbătă, 07.03.2009 23:52
    BTW

    Ontopic Duster imi place cum arata, chiar si pentru ca e altfel decat uratu' Logan. Ca sa aiba succes tre sa fie foarte fiabila, foarte usor de intretinut, sa nu existe semne de intrebare la securitate, sa nu aiba recall pentru lucruri importante. Si daca e asa, sa dea naiba daca peste 2 ani cand vor scoate o varianta imbunatatia, nu mi-o iau. N-am nimic impotriva masinilor romanesti atat timp cat scrie pe ele Mazda, Toyota, BMW, Audi, etc.

  • Razz, duminică, 08.03.2009 00:58
    Theo :)

    Theo :), Foarte bine ca recunosti ! In primul rand, un lucru trebuie apreciat pentru ce este, nu pentru ce ar putea fi! Daca tu aveai un Sandero si pateai ceva cu ea, avea o istorie de neplaceri, mai spuneam .. dar asa sunt romanii, desi nu au legatura cu un lucru - il critica pentru ca asa "e bine". Daca piata Germana cumpara Sandero intr-o veselie, incerc sa inteleg cum privesc acele persoane masina .. care au o piata SH foarte vasta si cu masini mult mai reusite decat Sandero & Logan Co. Inc. .. Raman la fel de mandru cu Dacia, atata Brand de tara sa mai avem si noi.

  • Alex, duminică, 08.03.2009 06:40
    asa

    Felicitari Renault ! Probabil un alt mare succes international !

  • ioio, duminică, 08.03.2009 11:29
    dai un deget si iti cere toata mana

    nu cred ca cei de la Renault s-au asteptat de la un feedback atat de pozitiv. Foarte posibil ca masina asta sa apara mai curand decat ne asteptam

  • Cocaine, duminică, 08.03.2009 11:54
    nu cred

    Cand va iesi pe piata nu cred ca va arata chiar asa...E posibil sa preia din desingul Loganului MCV

  • Richard May, duminică, 08.03.2009 12:05
    Hey, Great news!

    The new Dacia Sandero will be in GB!

  • ioio, duminică, 08.03.2009 12:17
    fata morgana

    daca nu va arata asa va fi o greseala enorma. Tocmai asta asteapta potentialii clienti, sa arate cat mai apropiat de concept. Altfel ramane un concept, un vis adicatelea

  • raduku, duminică, 08.03.2009 17:33
    Succes

    Comentariile sunt de prisos. Este un concept potrivit , agreat care este si va fi asteptat. Este posibil sa fie un bilet bine-meritat de DACIA sa se faca mai bine cunoscuta. Mai mult decat atat este si meritul noii generatii care stie ce doreste in aceata materie. Este bine ca acum forta de munca formata si ultra calificata sa-0si incerece puterile si sa reuseasca sa aseze pe piata acest model. DUSTER aduce cu el o noua linie care se va afirma din ce in ce mai mult pe pita si va fi cautat in aceeasi masura de catre toate segmentele. Cam atat si sa le dorim succes in continuare.

  • Alex, duminică, 08.03.2009 17:42
    @Razz

    Piata din Germania este cumparata la fel cum cumperi un copil cu o bomboana. Programul rabla, un auto cu pret mic(Sandero), o ciza economica mondiala, consider ca sunt factori decisivi in alegera facuta de Germani. Dupa cum ii cunosc eu, nici un german nu arunca banii aiurea pe brand-uri ci doar pe produs si cum au gasit acol produs ieftin si cat de cat bun, restul deja nu mai conteaza. As mai adauga si faptul ca produsul este nou si mentalitatea lor este de a cumpara auto noi si nu SH chiar daca pot primi mult mai mult . Hai sa o luam logic si sa spunem de ce in Romania nu vrem DACIA: 1. pretul ridicat al acesteia+imposibilitatea unui leasing/credit decent(spun decent ca orice posibil cumparator nu va alege credit pt Dacia cand dobanda il forteaza sa o plateasca aproape dublu ) dar si oferta RABLA care este mica, comparativ cu...Germania. 2. fiabilitatea redusa cauzata de conditia drumurilor (suspensie, directie, interiorul care dupa atatea gropi incepe sa scartaie din toate incheieturile si te apuca toti d...ii) 3. Costul ridicat al reviziilor (sa nu mai vorbesc de service-urile care iti pune cine stie ce ulei in loc de..., sau schimba piesele cu unele SH, etc. etc.) As putea sa continui dar as vorbi in necunostinta de cauza. Tot ce am spus pana acum sunt pura experienta si fapte reale. Sunt posesor de Logan si imi blestem ziua in care am cumparat-o. Cu Sandero am mers si este acelasi rebut ca si Loganul (zgomotoasa, plina de senzatii tari in curbe cand simti ca fuge spatele, confortul "ingrozitor" si aaaa...consumul....hehe te las pe tine sa decizi eu fortez si depasesc media)

  • alex, duminică, 08.03.2009 17:46
    Gramatica

    Scuz gramatica folosita anterior si nervii cu care am scris... Dacia este buna cad ne-o vom permite....PS: inca mai platesc la Logan si voi mai plati (deja am trecut de pretul cu care am achizitionat-o si mai am....destul)

  • gica, duminică, 08.03.2009 18:23
    pt alex

    bravo alex bine zis!!exact asa am si eu un logan,si platesc la el de imi vine acru,pentru o masina care nu isi merita banii.

  • dogy, duminică, 08.03.2009 20:29
    managerii de la renault

    voi va dati seama ca stupizii astia s-au bazat doar pe marketing sa vanda masinile de la dacia fara sa faca un studiu de piata si pe pietele cu VOLANUL PE STANGA?????????????????????? ........s-au gandit fara fundament real ( o testare a pietei in prealabil ) ca nu e cerere pe pietele de desfacere cu volanul pe dreapta si nu au mai facut transformarea ca costa bani multi la fel ca studiu pe care nu l-au facut tot de chitrosi............ ..........NU AU FACUT UN STUDIU CARE SA ESTIMEZE CEREREA si pe alte piete si au fost luati prin surprindere ???????deci s-au dat de gol in incompetenta lor??????? ..........si ultima intrebare de baraj......MAI VREA DACIA-RENAULT SUBVENTII DACA CEREREA E ATAT DE MARE INCAT NU FAC FATA????????? au angajat la loc oamenii dati afara???????sau criza a fost un pretext cum am mai spus in alte comenturi sa faca restructurari de locuri de munca garantate si negociate de guvern la vanzarea fabricii????????

  • raaul, duminică, 08.03.2009 21:57

    masina din poza nu o s-o vedem noi prea curand pe strazi..

  • Theo, duminică, 08.03.2009 23:05
    @Razz

    Ai zis: "Daca tu aveai un Sandero si pateai ceva cu ea, avea o istorie de neplaceri, mai spuneam .. dar asa sunt romanii, desi nu au legatura cu un lucru - il critica pentru ca asa "e bine"." Ti-am zis, la Sandero nu se pune problema, pentru ca nu era pe piatsa cand mi-am luat masina, dar cu Logan am legaturi serioase si le-am scris mai sus. Si mai sunt multe altele pe care nu le-am zis. Deci nu critic pentru ca da bine. Apoi (fara sa repet cele scrise de mine mai sus si pe care nu le-ai combatut cu vreun argument) nu sunt adeptul ideii de a da un purcoi de bani sa imi cumpar o masina ca sa vad cum merge. La argumentul tau: "Daca piata Germana cumpara Sandero intr-o veselie, incerc sa inteleg cum privesc acele persoane masina .. care au o piata SH foarte vasta si cu masini mult mai reusite decat Sandero & Logan" am un raspuns. Nemtii sunt obisnuiti sa aiba in curte masini bune. Eu cred ca pun botu'. Plus ca la ei daca scartaie ceva service-ul nu poate sa ti-o de inapoi la fel cu replica: E Dacia, asa face ea. Si se bazeaza pe asta. Am fost in Germ des in ultimii ani pentru ca am rude acolo. (pentru curiosi nu aduc masini; lucrez in IT) Am vazut doar un Logan albastu pe strada si nici un Sandero in Germania (pana in ianuarie cand am fo ultima data) In schimba am vazut cateva Logan Taxi. Razz, ai prinsi ideea? Service de companie, ruleaz-o pana iti scoti banii pe ea si daca mai mult nu trage arunc-o, Pana la criza financiara dupa perceptia mea, in Germania Logan e TAXI, nu masina de familie. Pentru ca e ieftina. I rest my case. Acum vino tu si declara-te inca odata mandru de L&S, dar devii redundant daca nu imi combati ideile cu contraargumente clare si punctate. Razz, acum cine e "fandositu pamantului"???? =))

  • Theo, duminică, 08.03.2009 23:12
    Pardon!

    Vai, ce mincinos pot sa fiu! Da, pe atunci era si Sandero pe piata, dar nu a intrat in competitie la mine pe tabela pentru ca nu se potrivea cu cerintele. Am luat ceva ce talie mai mare, cam ca un Logan. Varianta cu 4 portiere (obligatorie la mine) lasa spatiu prea mic in portbagaj. In rest, datele de mai sus sunt corecte.

  • Theo, duminică, 08.03.2009 23:17
    @Razz

    Ai mai facut o greseala: La argumentul tau: "Daca piata Germana cumpara Sandero intr-o veselie, incerc sa inteleg cum privesc acele persoane masina .. care au o piata SH foarte vasta si cu masini mult mai reusite decat Sandero & Logan" am alt raspuns: Nemtii cumpara Sandero la Programul Rabla. Acolo nu poti opta pentru SH. D'oh! =))

  • Theo, duminică, 08.03.2009 23:24
    Opriti-ma

    Ba, daca mai intru vreodata intr-o polemica pe tema Dacia/Logan/Sandero/caca/maca aminti-mi sa ma abtin, Discutiile pe tema asta au ajuns ca cele despre football, manele sau politica. I can do better than that.

  • driver, luni, 09.03.2009 01:05
    logan

    Or fi prosti nemtii de cumpara Dacia Sandero si ne trimit noua toate junghiurile euro 0...3-4 ?! Mie mi se pare ca Sandero chiar arata bine si pt oras si drumuri pana in 300 km arata bine si este si fiabila.

  • STF, luni, 09.03.2009 08:24
    duster

    Alooo DUSTER E COOOONCEPT ! Si atat! Nu o sa vedeti vreodata o Dacie care sa arate asa.

  • LauCalin, luni, 09.03.2009 09:48
    nu o sa aiba prea mare succes

    ... si Renault stie asta, tocmai din cauza asta a amanat lansarea. Chiar daca englezii ar putea sa-si cumpere unul nou fara probleme (mai ales pe criza cand cu siguranta statul le va oferi oferte interesante). Va veni cineva precum tipii aia de la Top Gear, care pentru ei sunt bune doar Bugatti, Pagani Zonda, Ferrari, AMG si seria M de la BMW, si vor spune ca e caruta cu motor, iar englezii "vor pune botul". Uitati aici exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=U6Vj7-xGx7I&feature=related iar idiotii din sala rad.

  • ioio, luni, 09.03.2009 10:40

    Top Gear nu este formator de opinie ci doar un spectacol auto care place sau nu.

  • Adriana, marţi, 10.03.2009 09:28
    Dacia

    Bonjurica, Imi plac comentariile voastre, Sunt si eu o adepta a produselor autohtone. Ar trebui sa invatam sa le apreciem, sa le punem in valoare si sa le vindem, la un pret pe masura .....

  • alex, marţi, 10.03.2009 10:34
    @Adriana

    Sunt perfect de acord cu tine dar cu o completare, "Sa promovam exportul produselor autohtone!". Cat pentru RO nu cred ca le putem folosi. Logan la 50000 km scartaie de te apuca nervii si nu stii cum sa dai muzica la maxim sa nu auzi. De ce??? pentru ca ne-am bucurat la o masina ieftina pe care sa o folosim zi de zi pe araturile astea de drumuri . Scuze, prefer altceva acum, mai ales ca sunt ferm convins de DACIA si satul pana in gat.

  • androceul, marţi, 10.03.2009 13:38
    masina

    Cred ca domnul Razz are o problema :ori nu a condus Logan ori nu stie sa conduca .Daca dupa 90000 km un Logan folosit ca taxi ,dar condus de un SOFER ,nu are nevoie decat de placute de frana noi si ceva curele este ..scumpa intretinerea inseamna ca sta prost cu matematica si poate la valoarea sa cred ca i-ar sta b\ne inGermania.Din fericire nu guralivi ca el construiesc masini si alte lucruri in Romania Lucrezi in IT ..?! Cum poti la,, valoarea\ ta sa-ti pierzi timpul in Romania? Cred ca te-am bagat prea mult in seama .Dar in general oamenii fara valoare fac valuri pentru a fii bagati in seama . FELICITARI COLECTIVULUI CARE A REALIZAT NOUA MASINA DACIA ! SPER SA O VEDEM CAT MAI CURAND PE SOSELELE DIN ROMANIA

  • Patronu', marţi, 10.03.2009 15:28
    Am cumparat

    Am cumparat Dusterul expus de la geneva si in doua saptamani o sa merg cu el prin bucuresti !

  • the musso, marţi, 10.03.2009 21:04

    e super tare masina si ca design dar si conceptie, unde ati mai vazut masina cu 2 usi p eo parte si una pe cealalta, nici la cele mai tari firme din lume , cu cele mai futuriste modele si etc etc

  • Faur Ioan, miercuri, 11.03.2009 08:49
    DUSTER

    DUSTER arata foarte bine, daca se dovedeste a fi si fiabila, atunci cu siguranta va avea succes.

  • inoT, joi, 12.03.2009 17:55
    Frumos show car

    Pt. Musso Idea usilor nu este noua, vezi Mini Clubman pentru edificare. Cat despre conceptul DUSTER (nefericit nume), arata foarte bine pentru o masina care promoveaza o linie de design diferita curentului "aproape" general al celorlalti producatori auto.

  • ha ha ha, luni, 16.03.2009 22:14
    apoi...

    PINA TERMINA ASTIA DUSTERUL>>>de facut sau de facut praf,haideti mai bine la o bere si o burtica de mici,ca oricum numai de papica mai avem bani...ce mai ramine din salar....

  • Bogdan, marţi, 24.03.2009 23:01
    pret dacia.. versus SH

    sunt bogdan, locuiesc in madrid si am un SH, un fiat brava din 2001 ca si pret l-am luat cu 2000 de euro si am facut deja 3 drumuri de romania cu ea sunt multumit de masina si la ce confort am la 2000 de euro spuneti sa se vinde ca painea calda DACIA pai omiteti sa spuenti ca neamtu o cumpara cu 2500 pt ca 2500 primeste de la stat in romania e 9000 de euro si atunci unde e prostu? neamtu e prost sau romanu e prost? masina mea circiual de o juma de an in romania o folosesc parintii mei si sunt multumiti de ea acum urmeaza sa imi cumpar alt SH tot la 2000 de euro si o sa fie tot un fiat brava pt ca eu personal sunt multumit astept sa fie sanderao sau logan 2500 de euro si o sa imi cumpar si eu masina insa pana atunci prefer SH la 2000 de euro decat sandero la 9000 daca plateste boc diferenta sus dacia da la 9000 spuneti voi ca e masina noua da omiteti sa spuneti ca e doar construita nou pt ca mototul e invechit 85 de cai eu am 100 nu ca ar fi mare diferenta insa 100 de cai la o masina din 2001 dacia are tot motor din 2000-2001 doar ca e asamblat in 2009 asa ca pretul nu se justifica, mie personal imi place mai mult loganul decat sandero pe care il consider neterminat de la jumatate spere spate e chiar foarte urat asa ca daca tot ii laudati pe nemti ca sunt destepti... pai frate la 2500 de euro si 3 ani garantie pt ca 2500 de euro da statu pe vechiul harb... cine nu si-ar lua masina noua in banii astia? dar vad eu pr vre-un site ca renault.. proprietarul dacia ofera pt romani la pret bun loganu sau sandero? airbag optional? cand masini din 2000 il au de serie? cadou abs ? cand UE deja obliga constructorii sa foloseasca abs-ul ca standard? ce avantaje ofera dacia? ma refer pt romanu de rand? nimic! o masina ieftina in filosifia lor insa foarte scumpa pt orice roman care munceste in romania nici eu nu mi-o permit si castig 1200 de euro in madrid.. fara de 300 in romani.. hai ca nu ma mai lungesc ii las pe altii sa laude sau sa strige dupa marca dacia, totul se leaga de pret iar in romania e foarte scumpa chiar si in franta sandero e mai ieftin decat in romania si atunci normal ca se vinde bine sandero si logan in Franta, in Germania.. prime de 2000 mii de euro in franta vezi sandero GPL costa 5900 la francezi reducere 2000 pt ca polueaza sub 135 de grame si 1000 programul rabla de la 8900 la 5900 e ok in germania.. prima de 2500 de euro si.. vezi Romania... prima de 880 de euro... praf in ochi si se mira lumea de ce nu cumpara romani dacia... snobism.. cica.. totul se rezuma la bani! sa ne mearga bine ins sa vad concurenta daca e asa fiabila masina de ce au cei de la Dacia nevoie de protectionism? de taxa auto? taxa tripla.. acum dubla... se vinde mai bine logan? e coada la loganu de 5000 de euro pardon masina cu optionale.. vezi briketa... preinstalat port casetofon... culmea sa spuna ca iti fac cadou roata de rezerva.. evident are 4 roti si volan pfuai cate optionale in pachetul de baza... bravo dacia vinde la altii masina asamblata 80% manual... insa nu mai intram in detalii... mai asteptam 2-3 ani sa avem o masina bunicica la 5000 de euro noroc ca bate criza pe noi... mai exportam si noi tabla de 2 lei.. vorba celor ce scriu pe forum, decat nimic.. mai bine vindem ceva cat ca profitul merge in franta nu la romanu de rand.. care lucreaza pt 200 de euro pe luna...