Ecologiştii francezi lovesc din nou cu noroi Renault şi Dacia

Publicat vineri, 22.10.2010 18:13 de Sebastian Toma

Renault ar putea fi "premiat" la categoria "greenwashing" de o organizaţie ecologistă din Franţa pentru unul dintre sloganurile folosite pentru promovarea lui Dacia Duster.

Francezii care conduc asociaţia ecologică "Amis de la Terre" au anunţat că au nominalizat compania Renault pentru premiul Pinocchio, informează Capital. Respectivul "premiu" le este acordat celor mai înşelătoare companii care operează pe piaţa din Franţa. Precedenta companie nominalizată la acest titlu a fost Peugeot.

Motivul pentru care Renault a fost nominalizat la această distincţie este campania de publicitate pentru Dacia Duster, pe care Renault a promovat-o în Franţa ca fiind "respectuoasă cu mediul la un preţ nemaiîntâlnit".

În cadrul salonului auto de la Geneva, o serie de militanţi pentru mediu au demonstrat în faţa standului Dacia cu imaginea mentorului lor şi cu mesaje luate din discursurile preşedintelui Sarkozy. Militanţii au creat un site pe care au postat mesaje ironice şi defăimătoare la adresa lui Dacia Duster şi au fost îndepărtaţi rapid de lângă standul producătorului din Mioveni. Ecologiştii erau nemulţumiţi de faptul că Renault a primit ajutoare de la statul francez, iar cei de la Dacia vroiau să vândă 20.000 de unităţi Duster în Franţa, ceea ce echivalează cu 50.000 de tone de CO2 degajate în atmosferă anual.

 

Les Greenwashers verdissent le 4x4 de Renault-Dacia
Încărcat de AgirPourlEnvironnement. - NASCAR, F1, tuning and drift videos.

Campania de publicitate pentru Dacia Duster a fost penalizată cu o bilă neagră de Juriul Francez de Deontologie în Publicitate. Potrivit celor de la Dacia, Duster emite între 135 şi 185 grame de CO2 per kilometru, în funcţie de tracţiune, carburant şi tipul motorului. Cea mai ecologică versiune a lui Duster este 1.5 dCi 85 CP 4x2. Rezultatele respectivului "concurs" vor fi publicate pe data de 9 noiembrie.

Via | Capital 

  • florian, vineri, 22.10.2010 20:13
    Ecologistii si Dacia

    Ideea ca Dacia poate vinde 20000 de Daster in Franta ,poluiaza cel mai tare......proasta o fi Dacia , dar sigur nu e cea mai poluanta ,..parerea mea

  • dor3l, vineri, 22.10.2010 23:06

    Iata ca si francezii critica Dacia, nu numai romanii. Cum sa prezinti o masina entry level, low budget sau cum vreti sa-i spunem, ca o masina ecologica? Prietenoasa cu mediul? Uite ca cineva ia atitudine cand e pus in fata unei minciuni de marketing.

  • aaa, vineri, 22.10.2010 23:15
    e greu rau..

    E greu pentru unii sa priceapa.. Campania Dacia se refera la faptul ca este o masina ecologica in comparatie cu restul masinilor din categoria SUV si nu cu alte clase de masini. In acest aspect, intr-adevar este ecologica vis-a-vis de concurenta, pentru ca are motoare ceva mai mici. Normal ca nu se compara o masina din clasa SUV cu una din clasa mini cu motor de 1.2..

  • alinusu, vineri, 22.10.2010 23:24
    @dorel and co.

    imi place de voi cum huliti singurul lucru care merge bine in tara asta si pe care il aplauda si straini!daca dacia era germana aia se omorau sa gaseasca metode cum sa o laude pe forumurile astea! in al doilea rand de ce nu a sarit nimeni cand bmw a prezentat X6 hibrid ca fiind o masina green si in acelasi timp performanta,cand ea de fapt consuma la fel un X6 normal adica ENORM?aia nu era minciuna de marketing? asta nu este nimic altceva decat antireclama platita de constructorii carora le pune piedica dacia!

  • dor3l, sâmbătă, 23.10.2010 16:11
    @alinusu

    Inginere, eu te inteleg ca iei partea Dacia, din moment ce esti angajat acolo. Dar ce nu inteleg e de ce va chinuiti voi sa credeti ca Renault a venit ca un salvator al industriei romanesti? Ce nu pricepeti voi este faptul ca sunteti nevoiti (oricata munca ati depune de cercetare/dezvoltare) sa va rezumati la a lua piesele de o generatie mai veche de pe Renault. Nu-mi spune mie ca daca ai vrut tu sa-i spui francezului, ca pentru schimbatorul de viteze, vrei o alta forma, nu a zis el: Nu. Luam acelasi schimbator de pe Clio. Si mai baieti, nu mai faceti confuzia intre ECONOMIC si ECOLOGIC. Primul, inseamna ca e "buzunar-friendly" si indirect, polueaza mai putin. Al doilea, inseamna ca masina foloseste combustibil biologic, are impact ZERO asupra mediului si bineinteles ca trebuie sa fie si prietenoasa cu buzunarul proprietarului. Ori Dacia, prin motoare de generatie mai veche, nu poate fi nici una nici alta.

  • gica, sâmbătă, 23.10.2010 19:58
    @dor3l

    ...ti-ai construit logica commentului pornind de la premise gresite. Si cea mai subiectiva (si gresita) este cea a Renaultului venit ca salvator al economiei. Denota o lipsa crasa de intelegere a fenomenului economic denumit generic Dacia (incepand de la fabrica si terminand cu produsele Dacia) O faci pe intelectualul dar demonstrezi lipsuri de neiertat in a conduce o logica a argumentului. Daca boracii ce nu au trecut de varsta "cocoselului in nisip" pot fi trimisi la scoala poate poate se mai prinde de creierul ala lis ceva cunostinte (slabe sanse atat timp cat pana si musca isi rupe gatu cand se aseaza pe tartacutza lor) - vezi @thor exemplu clar de putzoi cu aere; in ceea ce te priveste nu pot sa-ti spun decat ca esti ca un bolnav incurabil. Sau ca votacii care acum isi dau pumni in cap ce au avut odata speranta ca vor trai bine. Dar...ca si pentru ei si pentru tine e mult prea tarziu. So, lasa-o moarta in papusoi, figurile de Buftea nu tin aici.

  • alinusu, sâmbătă, 23.10.2010 21:10
    @dorel

    amice ti-a trecut prin cap ca poate iau partea dacia pt ca e un brand romanesc,chiar daca este sub renault,acolo lucreaza romani si e facuta cu ingineri romani? mi se pare normal sa aparam noi romanii ce e al nostru,nu sa il hulim mai rau decat strainii!

  • dor3l, duminică, 24.10.2010 13:22
    @alinusu

    Tie ti-a trecut prin cap ca sa zicem 5% din profitul Dacia revine angajatilor, restul intra in mod direct sau indirect in conturile francezilor? Angajatii merg la cumparaturi in Carrefour. Unde ajung banii? In economia romaneasca? Tu chiar crezi ca privatizarile astea nu au ca scop ascuns sa se scoata bani multi din forta de lucru ieftina? (vezi caz global, China). Si de ce as lauda un produs romanesc? Doar pentru ca e romanesc, desi imi dau seama ca e un produs slab calitativ? Revenind la subiectul articolului: Ti se pare ca Dacia e o masina "verde"?

  • lol, duminică, 24.10.2010 14:36

    5% din poluarea globala se datoreaza masinilor, ecologistii ar trebui sa nu se mai lase indoctrinati de interese politice si sa protesteze impotriva adevaratilor poluatori. Dupa mine nu sunt decat niste orbi spalati pe creier de niste manipulatori care le soptesc ca masinile polueaza cand procentele spun altceva si marii poluatori scapa basma curata. http://trailers.apple.com/trailers/independent/coolit/

  • gica, duminică, 24.10.2010 14:58

    cu asemenea exemple, lol, nu convingi pe nimeni sigur tie iti place sa o plimbi pe pitzi pe strase la ora de maxima circulatie si trafic si sa-i spui ce atmosfera plina de dragoste va inconjoara. Dar na, ciudati s-au mai vazut. N-ai fi nici primu' nici ultimu'.

  • trezirea la realitate, duminică, 24.10.2010 22:43
    @lol

    Ai auzit de smogul marilor orase mah baiatule ?? Arderea combustibililor din motoarele automobilelor ESTE PRINCIPALA sursa de poluare din majoritatea regiunilor de azi. Voi astia care sunteti impotriva trendului numit "zero emisii" mai aveti multe de invatat.

  • alinusu, duminică, 24.10.2010 23:39
    :)))

    dorele la un asemenea raspuns singurul lucru pe care pot sa ti-l spun este:daca cumva ai un loc de munca pregateste-te ca in 2 ani termin facultatea si iti iau locul!

  • VSZ, luni, 25.10.2010 09:30
    :)

    1.5 dCi 85 CP - asta-i motor??? motor de 1.5 doar 85 cp?? sa fim seriosi

  • Dr Felix, luni, 25.10.2010 09:51
    cateva precizari

    1. @dor3l: da, Dusterul este o masina mai ecologica decat celelalte SUV (sa nu compari mere cu pere ca nu-i corect); si daca nu veneau cei de la Renault la Pitesti ce faceau acum oamenii de acolo? te-ai gandit la asta?! 2. Si eu sunt ecologist si recunosc ca masina mea polueaza (dar am nevoie de ea pt a face naveta zilnica la serviciu, cca 50 km/zi) dar trebuie sa admiteti ca sunt alti poluatori mult mai mari decat masinile; trebuie sa recunosc ca exista acel smog datorat masinilor din marile orase datorita concentratiei crescute de masini dar totusi la nivel planetar nu autoturismele sunt cele mai mari poluatoare; 3. Dacia a calcat pe batatura pe multi producatori de auto datorita modelelor cu un bun raport pret/calitate si si de aceea mai apar campanii anti-Dacia; nu credeti?

  • Rio, luni, 25.10.2010 11:12

    Cat de idioti mai pot sa fie si ecologistii astia. Pai aratati-mi un CrossOver care sa aiba emisii mai mici de 140g/cm3 si il mananc pe paine. Si asta la un pret la care altii iti vand cotete (d-alde Polo & Co. ) Sa fim seriosi, "ecologistii" astia e clar ca sunt pusi acolo sa faca reclama negativa brandului de la Mioveni. @dor3l tati, tu ai auzit de taxe si impozite. Carrefour si Renaul platesc garla de impozite ca produc la noi in tara. Stai tu linistit ca e de bun augur sa ii avem aici, si profitabil. Si Dacia este departe de-a fi un produs slab calitativ. este LOW-COST, si atata timp cat isi face treaba la costuri mici, e perfect.

  • Rio, luni, 25.10.2010 11:15
    @VSZ

    de ce ma rog zici ca asta e motor? Ai vazut ce consum are? Sau poate tu ai vrea sa ajungi pe orbita cu o masina low-cost. Daca nu-ti convine ia-ti Colt RallyArt cu motor de 1.5 si vreo 150CP si zboara cu ala. Nu o sa iti ducem dorul :P

  • @ gica si trezirea la realitat, luni, 25.10.2010 12:59

    lol zice: saracii de voi sunteti indoctrinati rau, de asta mi-e si mila de voi si nu merita sa intram in discutii aiurea :) @ gica - m-ai citit, exact asa sunt... cum de ai reusit sa ma descrii asa de bine? ai un dar, asta e clar :)

  • Semtex, luni, 25.10.2010 14:59
    fac apel la logica si bun simt

    @Dr Felix > de acord cu ce ai zis de Dacia; e clar o campanie de denigrare finantata de concurenta mult prea disperata, dar nu pot fi de acord cu restul opiniilor tale Tu unde traiesti baiatule? nu traiesti intr-un oras? poluarea motoarelor cu ardere interna la automobile exista acolo unde conteaza cel mai mult... smogul e o realitate infricosatoare.. nu ne luati cu poluarea la nivel planetar, ca nu tine... Cine tine la sanatatea sa si iubeste copiii mai presus de pasiunea pt motoare supraturate, nu va fi niciodata de acord cu un "petrolhead" Nu ma intelegeti gresit, iubesc masinile, iar viata mea de pana acum e dedicata lor, dar trendul "emisiilor zero" trebuie aplaudat si sustinut.

  • lol, luni, 25.10.2010 15:07

    daca tu crezi ca emisii 0 de CO o sa iti dea un aer curat te inseli. Sunt inca mii de substante nocive in aer impotriva carora nu se face nimic, asa cum exista j'de poluatori mult mai nocivi si mai ai naibii decat industria auto, dar nimeni nu se ia de ei si atat timp cat opiniei publice i s-a dat cu lingurita doar ca co2-ul e rau, atat stie. Nu va mai cramponati atat a cu sanatatea voastra ca fumati si consumati alimente care contin o tona de chimicale, respirati mii de alte substante nocive si daca se va ajunge la o cerere a energiei electrice enorme in cazul trecerii tuturor masinilor pe electricitate poluarea generarii acelei electricitati va fii uriasa. Stiu ca e la moda sa tii cu natura dar e numai manipulare treaba cu co2-ul, ce naiba ganditi un pic.

  • Semtex, luni, 25.10.2010 15:40
    @lol and other "petrolheads"

    Nu, tu si altii ca tine sunteti cei care traiti intr-o iluzie... va bazati pe niste presupuneri eronate, tocmai pt. ca aveti impresia ca masinile cu "zero emisii" vor duce maine la disparitia motoarelor cu ardere interna... ceea ce e departe de adevar... Masinile electrice vor intra pe piata treptat, preconizandu-se o cota de piata de 10% pana in 2020, procent influentat bineinteles de pretul barilului de petrol si progresele tehnologice in domeniu... Nu a spus nimeni ca masinile electrice solutioneaza toate problemele legate de o viata sanatoasa, dar sunt un inceput. Un alt lucru care trebuie lamurit, e faptul ca per total emisiile co2 rezultate din producerea bateriilor masinilor electrice sunt MAI MICI decat emisiile la teava de esapament... Nu o spun eu, ci alti specialisti in domeniu... vizionati filmuletul asta: http://www.youtube.com/watch?v=OmOW0z__AMI

  • lol, luni, 25.10.2010 16:03

    producerea bateriilor 1 si uiti de suplimentarea poluarii prin producerea de energie electrica a carei cereri va urca simtitor. Imi placa ca toti va ingrijiti de emisiile de co2 dar pe celelalte le uitati, mancati numai chimicale si habar nu aveti, margeti la Mc, beti cola, fumati si va uitati ore in sir la televizor, dar ne tineti noua morala unei vieti sanatoase... hai serios acum.... nu sunt deloc un inceput sunt o afacere si atat. Toti credeti tot ce sa da la televizor, e normal fiti manipulati cum vor ei, habar nu aveti ce mancati si ce beti ceea ce e muuuult mai grav decat emisiile de carbon, dar e ok atat timp cat nimeni nu stie si nu se vorbeste despre asta la televizor.... in ce lume oarba traim....

  • Semtex, luni, 25.10.2010 16:17
    intrebare

    ai citit ceva din ce-am scris eu? ai urmarit filmul? rumegi aceleasi postari rasuflate... n-as vrea sa cred ca esti batut in cap

  • lol, luni, 25.10.2010 16:21

    eu am citit, nu spui decat ca masina electrica se va introduce treptat si ca nu sunt singura problema. Mai vezi odata filmuletele postate si spune ca cei care vorbesc acolo sunt niste tampiti, abia dupa veci cine e ala batut in cap :)

  • Semtex, luni, 25.10.2010 16:37
    @lol

    Filmele la care faci tu referire au titluri gen "minciunile legate de incalzirea globala" .... am mentionat eu ceva de incalzirea globala?? am spus doar ca smogul din orasele mari este extrem de periculos pt noi si copiii nostri. Smogul e vizibil, nu poate fi contestat si vine in principal de la automobile. Masinile electrice pot face o diferenta in ameliorarea calitatea vietii in mediul urban.

  • lol, luni, 25.10.2010 17:13

    da, aici sunt de acord cu tine. Masinile polueaza, asta e clar dar nu co2-ul e problema, eu asta incercam sa subliniez..

  • Semtex, luni, 25.10.2010 17:28
    @lol

    Ba exact CO2-ul e problema! Tu te iei dupa campaniile manipulatoare ale marilor companii petroliere?! daca e sa ne luam dupa astia, emisiile de CO2 nu sunt altceva decat parfumul florilor de primavara :)) Vezi ca te contrazici singur. corectie postare anterioara *Masinile electrice pot face o diferenta ameliorarea calitatii vietii

  • lol, luni, 25.10.2010 17:52

    nope co2-ul nu e considerat un poluant in primul rand sunt foarte multe lucruri care il genereaza. Celelalte emisii sunt mai nocive pentru om decat co2-ul. Nu ma contrazic deloc. Nu am sustinut ca masinile care merg pe combustibil fosil sunt perfecte sunt poluante ca si multe alte lucruri pe lumea asta pe care nu incercam sa le schimbam :)

  • Semtex82, luni, 25.10.2010 19:01
    @lol

    Sunt chestiuni de bun simt mah baiatule, dar se pare ca ai tras chiulul la prea multe ore de chimie. CO2-ul (dioxidul de carbon) este un GAZ TOXIC in concentratii ridicate... la 1% te simti ametit, la peste 7% ai un bilet garantat in lumea de dincolo... nu ma crezi? hai arata-ne cat de mult crezi in teoria ta ! incuio pe bunica-ta in portbagaj cu un furtun tras de la toba de esapament :)) pe cat punem pariu ca vom avea un raport medico-legal pe care va scrie "intoxicatie cu dioxid de carbon"? :))

  • lol, marţi, 26.10.2010 10:09

    scapa de expresia "mah baiatule" ca e de prost gust, mai ales ca nu ne cunoastem. Nu am spus ca nu e gaz toxic, am spus ca nu e considerat poluant, dar, na daca esti cramponat in ideile tale citesti una si intelegi alta :)

  • dor3l, marţi, 26.10.2010 10:32
    @Semtex82

    Probabil te referi la MONOxidul de carbon (CO) cand faci glumele macabre cu furtunul si teava de esapament. Daca te simti rau cu concentratie cum ai spus tu de 1% CO2 (DIOxid de carbon), este pentru ca nu mai ai OXIGEN (a fost "furat" de monoxidul de carbon pentru a se transforma in dioxid). Poluatori sunt oxidul de sulf, oxidul de sodiu etc., care contin metale CO2- DIOxidul de carbon, nu e un gaz poluant, ci un gaz cu efect de sera, ceea ce conduce la cresterea temperaturii pe Glob.

  • Semtex82, marţi, 26.10.2010 11:14
    hahahahhah

    @lol Pur si simplu ai ramas fara argumente. Una e sa spui ca co2-ul face parte dintr-un cocktail ucigator - lucru cu care sunt de acord si alta e sa afirmi ca emisiile co2 sunt mai mici la automobile decat cele rezultate din producerea bateriilor pt masinile electrice - lucru neadevarat @dor3l Ce distreaza pe mine astia ca tine care simuleaza inteligenta cu un search pe google:)) eu am terminat ultima lectie de chimie acum mai bine de 8 ani, dar macar stapanesc niste notiuni elementare. As fi fost de acord cu tine pana am citit ultimele 2 randuri... sa sustii ca CO2-ul nu este un gaz poluant in concentratii ridicate in atmosfera mi se pare o mare imbecilitate... daca nu e gaz poluant, atunci or fi prosti aia din parlamentul european care cer reducerea emisiilor co2

  • lol, marţi, 26.10.2010 12:21

    semtex eu cred ca nu vezi ce scriu: am spus ca emisiile din producerea bateriilor + cele din generarea curentului electric pentru care va fi o cerere mai mare ar duce la o poluare cel putin la fel de mare. Co2-ul nu este gaz poluant, asculta la dorel ca stie ce zice

  • dor3l, marţi, 26.10.2010 12:42

    Se cere in P.E. reducerea emisiilor de CO2 pentru ca numai asa se poate limita efectul de sera. Pe de alta parte, sunt sigur ca ai baut pana acum sifon care e amestec de CO2 si apa. Dupa cate imi dau seama, n-ai murit, ba din contra, postezi in continuare.

  • Semtex82, marţi, 26.10.2010 14:45

    @lol Curentul electric nu e produs numai in termocentrale ai lache.. exista si surse neconventionale si regenerabile de energie cum ar fi cea eoliana, solara, geotermala (gheizerele), energia din biomasa(deseuri),hidroenergie, energia valurilor,mareelor etc.etc O alta sursa importanta pana se vor inventa si alte tehnologii, va ramane energia nucleara, care e intr-adevar epuizabila si destul de riscanta, dar este ecologica si ieftina. Eu ma bazez pe ce spun specialistii cand afirm ca masinile electrice sunt viitorul pt a respira aer mai curat. Tu pe ce te bazezi? Previziunile mamei Omida? :)) ps: da de gandit ca ti-ai ales model in viata un mascarici cum e "dor3l". de fapt cine se aseamana se aduna. @dor3l continui cu prostia ta vad :)) care parte din sintagma "concentratii ridicate" n-ai inteles-o?

  • dor3l, marţi, 26.10.2010 18:15
    @Semtex82

    Pentru a ajunge la "concentratii inalte" ce CO2 (peste 5%) cum zici tu, trebuie sa se arda atata combustibil fosil pe Pamant, astfel incat ai fi murit deja din cauza celorlaltor degajari de NOx spre exemplu, care sunt cu adevarat letale in concentratii mult mai mici. PS: Replici de genu' "lache" "prost/prosti" etc. nu fac altceva decat sa iti prezinte cartea de vizita. Se pare ca respectul e un cuvant strain de tine, amice. Succes in viitoarele tale discutii.

  • lol, marţi, 26.10.2010 18:18

    am incercat si eu sa ii atrag atentia asupra unei discutii civilizate, dar nu ai cu cine sa vorbesti, deh asta e nivelul, de asta nici nu va intelege vreodata...

  • ion, miercuri, 10.11.2010 15:23
    @lol @dor3l

    In loc sa plangeti ca niste fetite impiedicate, mai bine veneati cu contr-argumente la ce spune semtex. Nu aveti insa cum sa-l contraziceti, producerea si exploatarea masinilor cu motoare termice polueaza mai mult decat masinile electrice. Masinile electrice sunt viitorul.