Europa: Hyundai şi Kia cresc producţia, în timp ce PSA face disponibilizări

Publicat luni, 26.09.2011 10:06 de Sebastian Toma

Kia şi Hyundai vor mări producţia la uzina din Zilina prin adăugarea celui de-al treilea schimb, în timp ce francezii de la PSA vor renunţa la 10.000 de angajaţi temporari de la fabricile din Franţa.

Uzina Kia din Zilina, Slovacia, va angaja încă 1.000 de salariaţi pentru cel de-al treilea schimb. Coreenii vor să-şi mărească producţia pentru a face faţă cererii întregistrate pentru Sportage şi Venga, dar şi pentru a se pregăti pentru 2012, când vor lansa succesorul lui Cee’d. Cei de la Kia vor investi un miliard de euro in uzina respectivă, iar decizia adăugării celui de-al treilea schimb va duce la angajarea a câteva mii de salariaţi la fabricile de componente ale furnizorilor Hyundai-Kia din zonă.

Vânzările Kia au crescut cu 4.2 procente în Uniunea Europeană în primele opt luni ale anului, atingând 180.000 de unităţi. Marca are o cotă de piaţă de două procente, potrivit informaţiilor furnizate de ACEA. Uzina Kia din Zilina produce şi modele Hyundai, alături de componente pentru acestea. Hyundai se bucură de o creştere pe piaţa din Europa, iar modelele construite în Slovenia par să fie la fel de populare precum fraţii lor de platformă de la Kia.

Între timp, PSA Peugeot-Citroen se pregătesc să renunţe la 10% din efectivele lor din Franţa. Corporaţia franceză vrea să răspundă la economia care încetineşte prin renunţarea la muncitorii temporari. Prima ţintă este uzina Aulnay-Sous-Bois, de lângă Paris, unde PSA construieşte modelul Citroen C3. În februarie 2012, PSA îşi va închide centrul logistic de piese din Melun-Senart, iar producţia în alte uzine ar putea fi şi ea redusă. Francezii spun că viitorul uzinei din Aulnay este asigurat până în 2014, când va debuta înlocuitorul actualului C3. Între timp, cei de la PSA spun că cei 10.000 de muncitori care vor fi disponibilizaţi vor primi oferte de angajare în centrul de piese din Vesoul sau în alte uzine PSA din Franţa.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • barichelu, luni, 26.09.2011 11:20

    haide kia, haide kia, ee, ee

  • Marian, luni, 26.09.2011 11:28

    Am mai spus-o si ma repet: de ce nu am putut avea o fabrica Hyundai-Kia la noi in tara? Ce bine ne-ar fi prins...

  • coreeni, luni, 26.09.2011 11:36

    ai actiuni la grupul kia-hyundai? sau ce? asa a fost si cu dacia. produse mai ieftine cu garantie, care pt vestici sunt o gura de aer proaspat. de ce sa platesti niste mii de euro in plus pt o masina obisnuita? ca scrie nu stiu ce brand? nope. dacia a dovedit-o si i-a spart la vanzari.

  • t, luni, 26.09.2011 12:44

    de ce nu avem fabrica hyundai in romania? ca avem renault. daca nu ma insel, la momentul anului '97-98 hyundai a dorit sa vina la dacia sa cumpere procentele care le vindea statul roman. doar ca la coreeni termenul de SPAGA nu a cazut bine si au refuzat colaborarea cu rrrrromania. cei de la reno au fost detul de orientati si au acceptat plata celor aferente, si printr-o politica foarte abila au reusit sa creeze un succes inimaginabil. investitia initiala oricum si-au scos-o din valorificarea a ceea ce au gasit la mioveni. coreeni fara perspectiva, nu au investit in "mina de aur" din rrromania. care odata intrata in UE le deschidea multe usi. peste tot in lumea asta se plateste lobby (romaneste spaga), si prostul a pierdut. mai bine veneau si cumparau fabrica ARO, ca poate acolo aveau sanse, si astfel evitam si noi distrugerea unui brand intern

  • sandman, luni, 26.09.2011 12:47
    psa

    si asa se mai dovedeste inca odata ca masinile frantuzesti pierd teren la vanzari, si ca lumea isi da seama ca nu sunt fiabile. am avut masina frantuzeasca si nu imi mai iau in veci.

  • 745, luni, 26.09.2011 15:36

    sandman nu stiu daca sti, dar pe site-ul asta deobicei comenteaza oamenii cu masini... de subliniat, nu cei cu seaturi si interioare de logan, nu cei cu hyundai sau mai stiu eu ce...deci putina decenta te rog, ai respect fata de colegii tai si cumparati naibii o masina ca trec anii degeaba pe langa tine. stirea asta e simpla pentru cine vrea sa o inteleaga. PSA, al 2-lea producator european dupa VAG are deja foarte foarte multi angajati, de 4-5 ori mai mult decat au cei de la kia cu fabricuta lor de la zilina sau unde au...in timp ce firmele mici precum kia, hyundai, dacia angajeaza 1000 de muncitori la inca cele 4000-5000, producatorii mari sunt nevoiti sa mai dea afara din zecile de mii...dar romanul compara dacia noua cu vw second hand, kia cu peugeot, vw cu audi second si tot asa...mentalitate de roman.

  • zarnesteanu, luni, 26.09.2011 15:50
    Rusine maxima

    Mi-e o sila cumplita sa vad cum ****l din orient prospera in Europa in timp ce europenii raman fara lucru. Si culmea culmilor sa citesc comentarii stupide despre bucuria pe care o provoaca iluminatilor faptul ca industria din spatiul UE are de suferit pe seama ochiului oblic. Cred ca nu va dati seama de realitatea in care traiti. Daca acum sunteti nemultumiti si dati din gura, stati sa vedeti ce-o sa se intample daca pun astia piciorul in prag si isi dau pe fata dragostea innascuta pentru oricine nu e ca ei. Cu putin noroc, poate, intr-o zi o sa ajungeti la fata locului (china, india, japonia, coreea, etc) si o sa intelegeti sistemul si valorile dupa care traiesc indivizii astia. Nuvelele si legendele cu samurai, tai-pen samd sunt doar in carti. Cand v-or pune la treaba zi lumina cu plata pe mai nimic atunci o sa va dati seama ca viata in Europa e la distante astronomice de ceea ce astazi admirati prosteste ca niste copii de gradinita. Aveti cea mai mica idee de pretul pe care il platesc coreenii la ei acasa pentru a fi competitivi si a ne distruge companiile? Munca la fel ca in cele mai negre perioade ale umanitatii, surmenaj, viata de familie nula, copii cu vietile distruse din fasa din cauza concurentei, samd. Daca asta vreti si vi se pare ok, copiatii, admiratii si cumparati-le izmenele pe care astazi vi le vand cu 50 de bani. Dar viata pe care ati avut-o pana acum va deveni in scurt timp de domeniul trecutului. La fel ca si libertatile individuale si nivelul de trai pentru care Europa a luptata secole in sir sa le castige. Wow! Iti pute masina frantuzeasca? Sa vezi ce frumos pute orezul fiert cu carne de caine si creierul de porc pe care il mananci cu mana direct din teasta! Pentru care platesti juma' de salariu pentru ca in anumite culturi e o delicatesa si o onoare sa-ti fie indopate pe gat la mesele oficiale.

  • dan_grc, luni, 26.09.2011 16:08

    Eu inteleg ca sud-coreeniii au crescut in ultimii ani si-au progresat, dar ce-i cu disperarea asta pt Hyundai si Kia totusi? Cumparati ce marca vreti, dar sa nu exageram cu chestii gen "7 ani garantie" ca nu exista asa ceva. Sunt criticati fanii VAG ca sunt osedati de VW in primul rand, dar se pare ca fanii Hyundai/Kia urmeaza aceeasi linie ..."nu mai cumparati VW, Opel si Citroen, luati-va doar coreene" :)))

  • mog, luni, 26.09.2011 17:02
    @zarnesteanu

    mananci din ala mirositor. probabil tu crezi ca si extraterestii sunt printre noi sau ca 9/11 a fost de fapt infaptuit de americani. dupa cum scrie in articol, fabricile din UE produc masinile tot pt piata UE. oricum toate comentariile tale pe care am apucat sa le citesc pana acum pe site pe aici sunt aberante, pline de frustrare si fara argumente.

  • gtrazvan, luni, 26.09.2011 18:50
    @MOG

    Nu tre mai obosi ca nu ai cu cine

  • tomita, marţi, 27.09.2011 10:00

    pentru ce ne-am luptat noi "europenii"? cum sa ai prostia sa te numesti european,c and toti aia isi fac nevoile pe tine si pe tara ta. si in plus toate concerenele mondiale isi scot parleala din pielea ta de roman prost si neaparat de nimic. incepand de la banci, continuand cu petrolul, trecand prin industria alimentara si tot asa. noi oricum suntem bataie de joc. acum revenind la viata coreenilor muncitori sclavagizati, e posibil sa fie real ce zici tu. dar cand ai o oferta de munca mult mai mare deca cererea e normal ca angajatorul sa decida conditiile si sa isi organizeze munca cum vrea el. asa este in CAPITALISM. asa este in economia de piata in care coreeni aia necomunisti joaca. si ai ajuns sa le plangi de mila lor, cand noi suntem vai si-amar? cand renault plateste un putulica de francez proaspat de pe bancile facultatii cu salariu de cateva ori mai mare decat un inginer roman experimentat. si mai are si spor de lumea a 3-a. de ce draq europa vorbesti tu? ca sigur nu este a mea, roman, ci a lor. asa ca pentru mine nu prea conteaza ca vin coreeni si le dau la mecla putin pt o trezire generala