Europenii iau atitudine în scandalul emisiilor: francezii ar putea ancheta și alți constructori, germanii vor să interzică unele modele Fiat
Autoritățile franceze au confirmat că și alți constructori sunt vizați în scandalul emisiilor izbucnit săptămâna trecută, în timp ce Germania solicită interzicerea de la vânzare a modelelor Fiat suspecte de depășirea normelor de poluare.
Procurorii din Paris au lansat la sfârșitul săptămânii trecute o anchetă judiciară împotriva celor de la Renault, ca urmare a unor evaluări care au evidențiat că unele modele ale producătorului francez depășesc normele de emisii.
Informațiile au fost acum confirmate și de Segolene Royal, ministrul Mediului din Franța, care a anunțat că și alți constructori ar putea fi anchetați în perioada următoare, fără să dezvăluie numele acestora.
"Au fost observate o serie de anomalii pe modele Renault. Controalele realizate au depășit cu mult standardele. Într-o anumită măsură, este și cazul altor constructori, așa că ar putea exista și alte investigații. Dar nu am niciun motiv să cred că Renault a trișat precum Volkswagen", a declarat el, referindu-se la scandalul Dieselgate recent încheiat în SUA.
Renault a avut deja o replică la adresa investigației lansate de autorități și a anunțat într-un comunicat de presă că respectă regulile europene și franceze, că toate modele au fost omologate conform legii și că mașinile nu sunt echipate cu software care să permită păcălirea testelor de emisii.
Războiul dintre Germania și Italia s-a reluat
Între timp, Germania a solicitat Comisiei Europene să interzică comercializarea modelelor Fiat care au încălcat testele de emisii. Noua cerință vine la mai bine de 4 luni de la prima solicitare făcută în acest sens, modelul vizat la vremea respectivă fiind Fiat500X, însă anunțul se potrivește cu cel făcut de Agenția pentru Mediu din Statele Unite (EPA), care a anunțat săptămâna trecută că Alianța Fiat-Chrysler folosește un software care ar putea păcăli testele de emisii.
"Autoritățile italiene știu de câteva luni că, în opinia experților noștri, Fiat folosește dispozitive ilegale. Până acum, Fiat a refuzat să clarifice situația", afirmă Alexander Dobrindt, ministrul Transporturilor din Germania.
Investigația germană a relevat că, în cazul unor modele Fiat, sistemul de emisii pornește abia la 22 de minute după startul testelor, în condițiile în care durata evaluărilor este de circa 20 de minute.
Francezii n-au fost în stare să-i ancheteze pe cei de la vw, dar vor să-i ancheteze pe alții... friții n-au fost în stare să înterzică vw, dar vor să interzică alte mărci auto... Astea sunt țigănii de presă.