Ex-presedintele Rover: "In 2020 una din trei masini va fi electrica"

Publicat joi, 29.10.2009 15:25 de Bogdan Mirică

Fostul presedinte al constructorului britanic Rover a declarat ca in urmatorii 10 ani aproximativ 40% din masini vor fi electrice. Chiar si asa, tehnologia trebuie sa avanseze pentru a mari autonomia vehiculelor de acest tip.

Intr-un interviu recent, acordat celor de la Autocar, fostul presedinte Rover, Kevin Morley, a vorbit despre revolutia modelelor electrice si felul in care vede el viitorul acestui segment.

Profesorul Morley a declarat ca un numar considerabil de modele se vor putea lauda cu emisii zero in urmatorii zece ani, insa acest lucru nu inseamna ca performantele lor vor fi unele notabile. Tehnologia are nevoie de imbunatatiri pentru a putea fi vanduta in masa, asa cum isi doresc in prezent constructorii auto.

"In urmatorii 10 ani, un procent important din totalul automobilelor existente in lume va fi reprezentat de modelele electrice. Cand spun asta ma refer la aproape 30-40% din piata", a declarat Morley.

In viziunea fostului boss Rover, pentru a putea fi pe placul clientilor, viitoarele modele electrice vor fi nevoite sa ofere o autonomie de cel putin 300 de kilometri si un timp de incarcare de cel mult 10 minutei. Morley estimeaza insa ca vehiculele electrice isi vor insusi aceste atribute pana cel tarziu in 2012.

In prezent tot mai mult tari europene ofera facilitati de cateva mii de euro pentru fiecare model ecologic, Marea Britanie urmand sa "premieze" cu pana la 5000 de lire pe fiecare sofer care alege o masina electrica incepand cu 2011.

via | Autocar

  • Dumitru, joi, 29.10.2009 17:20
    Curios

    Avand in vedere ca domnul care face aceste previziuni nu a "vazut" apropiindu-se falimentul companiei pe care o conducea am anumite reticente in ceea ce priveste capacitatea sa de a estima cum vor arata lucrurile in 2020...

  • VladP, joi, 29.10.2009 19:41
    cam asa

    Asta 1 la mana. 2 la mana masinile pe hidrogen sunt viitorul nu cele electrice sau cel putin asa ar trebui sa fie dar la cat de disperati dupa bani sunt toti... e posibil ca dupa calculele lor sa castige mai bine din "masina electrica" si in cazul asta... masina electrica "e viitorul" lol

  • roland_st, joi, 29.10.2009 21:13
    destinatar gresit

    ma gandesc ca fostul nu vorbeste din punga ci dupa ce "a studiat ceva studii" ale departamentelor specializate. Ma indoiesc ca e doar o parere personala scoasa din putul gandirii; mai degraba "da din casa" daca tot e liber. Cu toate astea pana cand protocolul dintre Daimer, Ford, GM, Honda, Renault/Nissan, Toyota, si Hyundai-Kia adresat companiilor petroliere pentru realizarea unei infrastructuri de statii de alimentare cu Hidrogen va prinde viata, masina pur electrica este singura solutie. VladP, daca te doare, tre' sa-i tragi de outze pe petrolisti. Producatorii auto sunt legati de manutze pana una alta si solutiile nu pot fi decat de compromis pana cand se va gasi combustibilul ideal.

  • bogdan, joi, 29.10.2009 21:40
    procente

    2020 : 30 % benzina -motorina 30 % electric 30 % hibride HIDROGEN inca in 50 ani cand se va vedea ca electricul e mai poluant decat benzina si motorina

  • bogdan, joi, 29.10.2009 22:09
    procente2

    si...10 % RABLE pentru casat;) pentru cine mai are simtul umorului , ca lupte se dau mereu aici pe la comentarii

  • LR, vineri, 30.10.2009 14:17
    Electric

    Profesorul Morley nu este singurul care vede lucrurile in felul descris in articolul de mai sus. Orice ar spune unii mai slab informati, asta e trendul: electric. Ca vor fi vehicule care au un generator electric la bord (din fabrica sau aftermarket, actionat de un motor termic), asta tine de autonomia pe care o doreste utilizatorul si de posibilitatile de incarcare a acumulatorilor (retea de alimentare). Dar hidrogenul mai are de asteptat, in primul rand pentru simplul fapt ca producerea lui se face cu un consum de energie si, mai important, cu anumite pierderi. Nu mai amintesc aici de instalatii de stocare, alimentare si distributie. Hidrogenul va deveni cu adevarat interesant atunci cand vor fi puse la punct tehnologii ce tin de controlul fuziunii nucleare.