Fahrenheit 911 Turbo
Temperatura la Geneva a crescut exponential o data cu lansarea noului Porsche 911 Turbo. O data cu aceasta versiune a celui mai important model Porsche, constructorul german isi completeaza cu stil vitrina de supercar-uri.
Porsche 911 Turbo isi poate rezuma aparitia la un singur lucru: o lectie tinuta celor care aveau impresia ca transmisia manuala nu poate fi inlocuita niciodata pe o masina sport de o cutie automata.
Noua versiune Tiptronic S (cinci rapoarte) transmite puterea tuturor celor patru roti pentru ca modelul german sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 3.4 secunde. Adica cu aproximativ 0.3 secunde mai repede decat versiunea manuala. Este adevarat ca vorbim de o cutie disponibila pe lista de dotari optionale. Dar important e ca se poate!
Pentru a completa imaginea, trebuie sa spunem ca avem de a face cu cel mai puternic 911 de pana acum. Altfel spus, este cea mai puternica versiune a unuia dintre cele mai puternice modele auto din lume. Pe langa cutia de viteze de care am vorbit, celelalte ingrediente sunt motorul boxer V6 de 3.6 litri (o cunostinta mai veche), care dispune acum de un nou sistem turbo care creste cuplul maxim cu 44 Nm, si sistemul de tractiune integrala controlat electronic.
Este foarte important faptul ca Porsche nu a renuntat la aceleasi linii clasice pentru noua versiune Turbo a lui 911, modelul fiind rezultatul unei evolutii lente (care a inceput in 1961, o data cu primul 911 creat de Ferdinand Alexander Porsche), dar extrem de bine gandite a modelului. Nici nu ne asteptam la altceva, avand in vedere faptul ca o schimbare radicala in designul “navei amiral” al celor de la Porsche ar echivala cu un dezastru pentru fanii marcii.
Modelul prezentat la Geneva va fi prezent pe pietele europene in luna iunie, pretul sau gravitand in jurul sumei de 150.000 de euro.