Familia Quandt se opune planurilor de colaborare dintre BMW si Daimler

Publicat miercuri, 18.03.2009 11:21 de Sebastian Toma

Membrii familiei Quandt, care detin 46% din actiunile grupului BMW, nu doresc sa faca o tranzactie cu Daimler.

Germanii de la publicatia Der Spiegel au relevat faptul ca membrii familiei Quandt, detinatorii celui mai mare pachet de actiuni ai grupului BMW, nu doresc tranzatia de actiuni cu Daimler. Tranzactia implica achizitia a 7% din actiunile Daimler de catre BMW, iar Daimler ar fi trebuit sa cumpere 7% din actiunile BMW.

Membrii familiei Quandt se tem de aceasta achizitie deoarece acestia sunt ingrijorati ca Daimler ar putea incerca preluarea companiei BMW intr-un mod similar cu cel al preluarii companiei Chrysler la sfarsitul anilor 1990. BMW are deja un parteneriat cu grupul PSA, in urma caruia inginerii bavarezi dezvolta propulsoare de 1.6 litri, iar francezii se folosesc de posibilitatile lor de achizitie pentru a micsora costurile de productie pentru ambele entitati.

In urma acestui parteneriat, BMW va produce un milion de motoare, dintre care grupul PSA va folosi 800.000 iar Mini va primi restul de 200.000 unitati. Fiat ar putea semna un tratat similar cu cei de la BMW, dar cele doua companii nu au semnat inca nici un fel de tratat in acest sens. Potrivit oficialilor companiei bavareze, Mercedes-Benz si BMW au deja un parteneriat care implica impartirea elementelor care nu diferentiaza un Mercedes de un BMW.

Via | MotorAuthority

  • Herbert, miercuri, 18.03.2009 15:37
    Qaundt

    Nici nu e nevoie de asa parteneriat. BMW e BMW si nu are nevoie sa-si strice imaginea cu Mercedes. Mercedes numai cu S-class se tine. In rest Bayerische Motoren Werke este mai bun.

  • alx, miercuri, 18.03.2009 18:09
    ?!!!?

    si bmw cu ce tine in afara de cateva motoare, ca in rest abia o sa mai reziste pe viitor

  • DOGY, miercuri, 18.03.2009 22:48
    BMW singur

    o data mai demult o mare producator auto dintre primi trei mondiali ia facut o oferta familiei QUANDT pentru a cumpara marca BMW ACESTIA au raspuns politicos si poate putin arogant ca marca BMW nu este principala lor afacere reprezentand aproximativ 5% din afacerile familiei si ca o pastreaza mai mult ca pe un hoby,totodata marca BMW fiind cea mai profitabila la ora aia si probabil ca e si acum daca nu vor sa se alieze sau sa fuzioneze cu cineva................probabil ca ei stiu mai bine .......

  • Crysty, joi, 19.03.2009 10:01
    @ DOGY

    Acel cineva nu este unul oarecare! Este pricipalul concurent pt BMW pt toate segmentele! Consider ca acest parteneriat, mai devreme sau mai tarziu o sa se realizeze daca industria auto va tinde catre cote negative ale profitului. Asta ar insemna mai multe beneficii printre care reduerea costurilor, s-ar pastra cel putin nr actual de locuri de munca si nu ar mai fi nevoiti sa se faca restructurari. Ca o privire in ansamblu ar fi ceva inadmisibil ca cei "mai aprigi concurenti" sa fuzioneze ! cu siguranta or sa urmeze si alte fuziuni ! Repet, este doar o parere personala!

  • dogy, joi, 19.03.2009 21:35
    faci confuzie

    nu ma refeream la MERCEDES CARE NU A FOST NICIODATA PRINTE CEI TREI CEI mai mari producatori acum cativa ani

  • Cristian, duminică, 22.03.2009 23:50
    BREAKING NEWS !

    Abu Dhabi a devenit cu 9.1 % cel mai mare actionar al concernului Daimler AG . Al doilea actionar este statul Kuweit cu 6.9 % . Este o excelenta afacere pentru Abu Dhabi care a platit lui Daimler 1.95 miliarde euro (2.7 miliarde $) pentru cele 9.1 % . In momentul de fata actiunile Daimler sunt puternic subevaluate ,un caz similar intamplandu-se in anul 2005 cu actiunile VW care la valoarea de 30 euro/actiune erau mult sub valoarea reala a companiei,lucru de care a profitat din plin Porsche,primul pachet de 18 % din VW fiind cumparat cu 30 euro actiunea . Azi o actiune VW valoreaza peste 200 euro . Acelasi lucru se intampla cu Daimler unde pretul de 20 euro actiunea nu reflecta adevarata valoare a companiei,pretul real in momentul de fata fiind undeva la 60 euro . BMW avea numai de castigat daca se facea acel schimb de 7-7% din actiunile fiecarei companii,potentialul de crestere al lui Daimler fiind superior companiei bavareze .