Fara dragoste intre francezi

Publicat miercuri, 19.09.2007 17:02 de Robert Gherghe

Carlos Ghosn a declarat ca realizarea unui parteneriat intre Renault si PSA nu este posibila, deoarece ar duce la un dezastru.

Alianta dintre Renault si Nissan, creata in jurul presedintelui Carlos Ghosn, este un castig pentru ambii producatori auto.

Carlos Ghosn a spulberat recent iluziile conform carora un eventual parteneriat dintre Renault si PSA ar putea crea o forta majora a Frantei pe piata auto. Boss-ul Renault-Nissan a declarat ca nici macar nu se poate gandi la un asemenea proiect, deoarece exista implicatii sociale majore intr-un parteneriat de genul si anvergura celui speculat.

Ghosn a spus ca s-ar ajunge la o adevarata „baie de sange pe piata muncii”. Asemenea lui Ghosn, inaltiioficiali de la PSA Peugeot Citroen au declarat la randul lor ca nici nu se pune problema unei singure forte auto franceze.

  • Mercedes, miercuri, 19.09.2007 20:39

    ce bine si ce usurare k nu se realizeaza o alianta intre renault si PSA,pt k daca se realiza lucrul asta se ducea de rapa PSA.Renault este cea mai slaba marca frantuzeasca.Ghosn sa-si vada de renourile lui!

  • deminij, miercuri, 19.09.2007 21:41

    cu toate astea renault e cea mai vanduta marca in franta... iar modelele golan au crescut cu 50 % fata de anul trecut!

  • AndreiRN, miercuri, 19.09.2007 22:27
    Socialism aplicat

    Amandoua sunt firme socialiste asa ca nu prea conteaza numele. Masinile se vand indiferent de cost deoarece pierderile sunt acoperite de populatie. Vor fi primele firme pe cale de disparitie cand Toyota si Honda vor vinde liber in Europa.

  • primus, miercuri, 19.09.2007 23:19
    trag si eu concluzie

    adicatelea peste ceva timp, cand toyota si honda s-or vinde liber in EU, oi fi platit mai mult pe Honda in 2006 decat ar face la momentul ala... oh, well, at least it's a damn good car :D

  • Un priceput, joi, 20.09.2007 09:24
    Alianta contra naturii

    Ma intreb cine a lansat o asemenea idee. Este stiut ca PSA se confrunta cu pierderi constante de cativa ani buni si ca multele modele lansate si de Peugeot si de Citroen nu reusesc sa acopere costurile de dezvoltare. Dealtfel tendinta este de a unifica nu doar productia in cadrul grupului dar si dezvoltarea de produs, ceea ce va duce la o diferentiere mult mai mica dintre modelele Peugeot si Citroen. Din nefericire insa lupta pe piata nu este data intre modelele franceze, ci cu cele germane si asiatice. Iar in aceasta privinta alianta Renault-Nissan combina in mod stralucit costurile de productie reduse si conceptia unor modele simplificate, reduse aproape la esente, cu eficienta operationala specifica culturii japoneze. Cel mai probabil ca aceasta este reteta unei companii care poate rezista presiunii continue de a mentine si chiar majora vanzarile in conditiile reducerii constante a pretului de vanzare. Posibil ca vom vedea in viitor o apropiere mai degraba intre Toyota si PSA, colaborare din care PSA va invata cum sa produca masini cu o structura de cost eficientizata (fara prea multi francezi birocrati in organigrama) iar Toyota va invata cum se poate adauga stil si frumusete unei masini. Dealtfel fabrica din Cehia in care se produce Peugeot 107 / Citroen C1 / Toyota Aygo este primul pas catre o astfel de apropiere. Dixit

  • Dumitru, joi, 20.09.2007 10:37
    Lui AndreiRN

    "Firme socialiste... pierderi acoperite de populatie..." Confunzi realitatea cu dorintele tale personale. Cum spun englezii: "wishfull thinking"...

  • ady, joi, 20.09.2007 12:54

    de acord cu dumitru

  • AndreiRN, joi, 20.09.2007 17:33
    Socialism economic.

    Asculta, priveste si ....... intelege. VW, Renault, Citroen, Peugeot, Airbus, sunt firme socialiste unde birocratia domina si productia inovativa are de suferit. Pierd miliarde de ani de zile si ..... se tarasc si ele.

  • Dumitru, vineri, 21.09.2007 09:21
    @AndreiRN

    Dupa cum spuneam mai sus, daca tie iti face placere sa crezi ca asa stau lucrurile, n-ai decat... Cred ca te simti protejat, acolo, in lumea ta paralela...

  • Un priceput, vineri, 21.09.2007 16:18
    Socialism ?

    Probabil ne este greu sa ne imaginam puterea sindicatelor din marile corporatii. Nu este vorba de un management socialist. Asta este o copilarie. Este vorba doar de dificultatea de a negocia cu o masa de oameni care isi cer drepturi nerezonabile in conditiile in care competitivitatea si productivitatea sunt in scadere. Amintiti-va de grevele organizate de IGMetal si va fi usor de inteles puterea acestora de influenta. Sunt un apropiat al sistemului de recompensare francez si realizez ca la nivel de contract colectiv la nivel national sunt stabilite conditii avantajoase pentru orice angajat. Acest contract are putere de lege, asa cum este si cazul in Romania. In atare conditii numai un succes in vanzari poate salva o companie de la dezastru. Ori cand piata stagneaza sau este in scadere (asa cum este piata vest europeana) iar presiunea pe scaderea preturilor este mare (pentru a mentine cota de piata pe fiecare model) in conditiile in care nu poti influenta costurile de productie asociate fortei de munca, nu ramane decat de utilizat componente mai ieftine. Si astfel se face ca gasim "made in China" pe cat mai multe piese, iar rechemarile in service-uri au devenit o obisnuinta. Sa nu uitam totusi ca ineficienta muncii multor organizatii de la noi conduce la "punerea pe butuci" a multor afaceri.

  • johny BOY, luni, 24.09.2007 14:12

    "Socialism aplicat de AndreiRN (19.09.2007, 22:27) Amandoua sunt firme socialiste asa ca nu prea conteaza numele. Masinile se vand indiferent de cost deoarece pierderile sunt acoperite de populatie. Vor fi primele firme pe cale de disparitie cand Toyota si Honda vor vinde liber in Europa." Ce intelegi prin firma socialista?? Sau prin acoperirea pierderilor de catre populatie?? De cand acopera populatia pierderile uneri firme particulare? Iar despre vanzari, PSA este in fata RENAULT si in Franta si in Germania... Cel putin asa scrie prin revistele de specialitate... Dar ce stiu ei, stim mai multe noi... Si ne dam repede cu parerea