Ford a început producţia celui mai economic Fiesta din istorie: 3.3 l/100 km

Publicat luni, 26.03.2012 19:05 de Bogdan Mirică

Ford a început astăzi la Koln producţia versiunii Fiesta ECOnetic, cel mai eficient model din istoria sa, cu un consum de numai 3.3 litri/100 de km şi emisii de 87 g/km.

Ford a demarat astăzi producţia celui mai eficient model din istoria sa. Este vorba despre noua versiune Fiesta ECOnetic Technology, asamblată la uzina din Koln pentru a stabili un nou record în segmentul sub-compact european.

Echipat cu un propulsor diesel de 1.6 litri TDCI, Fiesta ECOnetic propune 95 de cai putere şi 205 Nm, garantând în acelaşi timp un consum mediu de numai 3.3 litri la 100 de km şi o valoare a emisiilor de 87 g/km.

Pentru a putea obţine aceste valori record, versiunea foloseşte sistem start-stop, sistem de recuperare a energiei folosite la frânare, un mod de rulare Eco şi un indicator de schimbare a treptei de viteză. Nu lipsesc garda la sol mai redusă, un scut de protecţie, câteva retuşuri aerodinamice şi un set de pneuri cu rezistenţă redusă la frânare.

Motorizarea economică va fi disponibilă pe toate variantele de caroserie, cu trei şi cinci uşi ale modelului.

În comunicatul de presă publicat de Ford, jumătate din unităţile vândute anul acesta în Europa vor purta sigla ECOnetic pentru a sublinia eficienţa motorizărilor şi faptul că sunt lideri în segment. În 2013, cifra va ajunge la două treimi din totalul unităţilor vândute. Această iniţiativă face parte din planul Ford de a reduce emisiile sale de CO2 cu 30% în intervalul 2006-2020.

via l Ford

  • LUCCI, luni, 26.03.2012 19:52
    Bravo Ford!

    Daca Ford a reusit aceasta performanta dintr-un motor de 1.6 ,care nu e mic totusi,ce rost mai au aburelile numite Prius,Volt etc? In afara de a-i jupui de bani pe clienti!

  • dumy78, luni, 26.03.2012 20:24
    "pneuri cu rezistenţă redusă la frânare" ?????

    Eu cred ca la inaintare.................

  • AndreiRN, luni, 26.03.2012 21:13
    Felicitari Ford

    Felicitari celor de la ford pt acest model si continua investitie in research dar ei au ceva de recuperat la capitolul fiabilitate la noile motoare diesel din US. Sau poate vina o dau pe injectoarele chinezesti care fac probleme si la VAG.

  • Catalin, luni, 26.03.2012 21:18
    Anvelope

    Cred că s-a greșit tipul anvelopelor: „pneuri cu rezistenţă redusă la frânare”. Din câte știu eu pentru reducerea consumului se folosesc Anvelope cu rezistență redusă la rulare

  • mip, marţi, 27.03.2012 00:34
    @Lucci

    nu-s chiar abureli, prius are motor de 1.8 si scoate ceva de genul ala dar e benzina! inca nu a fost dat pretul pt masinaria aia .... si un prius e mult mai fiabil decit un ford .... respecte pt opinia ta oricum!

  • LUCCI, marţi, 27.03.2012 21:25
    @mip

    Merci ..mip''dar vezi tu motoarele unor firme sunt mai reusite decat autoturismul creat,in ansamblul lui.Ok ,Prius e pe benzina si prin utilizarea acumulatorilor scoate o medie f. buna. Dar cat ar scoate Fiesta in cauza cu acelasi sistem? O Toyota e maifiabila ca un Ford....de acord dar cu multe rezerve,totusi.Exemplul cu recall-ul din 2010 lasa loc de comentarii;oare nu ne-am obisnuit cu ideea ca e mai fiabila si incet,incet i-au ajuns altii din urma ,ca sa nu zic mai mult! Uita-te peste ,,gard'' in Coreea...

  • mip, miercuri, 28.03.2012 05:21
    @lucci

    salut! ...nu ma uit peste gard ca ma uit in curte la mine si vad diferenta: am un nissan de 6 ani si un hyundai cumparat anul trecut, ambele noi .... pe hyundai mi-a aparut rugina ! dupa o iarna ! altfel nu ma pot vaicari de ea .... deocamdata. sper sa fie mecanica/electronica macar la fel de buna ca cea de nissan. cit despre ford .... in america de nord au fost aduse modele europene(escort si focus) si cel putin in primul an fiabilitatea a fost mult sub medie; ford are aceleasi tehnologii pt hibride ca si toyota ca de la aia le-au "luat" si modelele alea sint fiabile si economice, ca la ford nu ne putem vaita ca nu au aspect comercial sau confort, etc .... ma intreb oare de ce n-o face ford un motor hibrid dar motorul sa fie cel descris in articol la care sa adauge partea electrica de la toyota si atunci ar fi si mai si ! asa ar rupe cu adevarat gura tirgului ! cit de recall-ul ala .... nu stim cita politica a fost introdusa in chestiune ca deh, vorba aia: au ajuns masinile americane la ei acasa mai rare ca cele de import .... tare multi se vaicaresc de fiabilitate, pe ei asta ii macina mai tare si le dau oarecum dreptate, ca nu ii convine omului sa dea o caruta de bani pe o masina si sa tot piarda dup-aia vremea si banii prin service-uri .... o zi buna tuturor !