Ford: Geely ar putea fi un proprietar bun pentru Volvo

Publicat joi, 29.10.2009 11:32 de Bogdan Mirică

Oficialii Ford au afirmat ca vad in Geely un candidat bun pentru preluarea Volvo. Chinezii par a fi capabili sa pastreze traditia constructorului suedez si sa se implice in dezvoltarea pe termen lung.

Dupa cursele stranse de preluare a doi dintre cei mai importanti producatori europeni aflati sub patronatul GM, Opel si Saab, a venit randul unui alt producator de automobile de pe Batranul Continent sa se desparta de parintele sau american. Este vorba de Volvo, care se pregateste sa iasa de sub umbrela Ford.

Pentru constructorul suedez s-au aratat deja interesate mai multe companii mondiale, printre care si chinezii de la Geely, al patrulea producator de automobile de export din Tara Marelui Zid, cu 40.000 de unitati vandute global in 2008. Se pare ca pana in prezent Geely este principalul candidat pentru preluarea Volvo, chiar Ford afirmand acest lucru, prin vocea lui Lewis Booth, vice-presedinte executiv Ford.

Oficialul a declarat ca, in acest moment, Ford vede in Geely un proprietar responsabil, capabil sa pastreze intacte valorile brandului suedez. Viitorul "parinte" al companiei scandinave va fi nevoit sa preia toate actiunile detinute de Ford in cadrul Volvo, deoarece gigantul din Detroit incearca sa renunte complet la implicare. Cu toate acestea, americanii isi doresc sa pastreze o colaborare fructuoasa cu suedezii in domenii cheie cum ar fi ingineria, productia si furnizarea de compoenente.

In prezent, constructorul american a declarat ca mentine discutii cu actionarii, sindicatele si guvernul suedez pentru a prezenta propunerile chinezilor si a celorlalti candidati.

via | WCF

  • Domnul X, joi, 29.10.2009 11:44

    Da ! hehehehe! ..........sau poate ca au ceva sanse suedeziii, se pare ca Jaguar si Land Rover sunt profitabile acum si cine ar fii crezut.........................

  • cleo345, joi, 29.10.2009 14:21
    volvo

    o sa strice faimoasa marca, acesti chinezi.imi pare rau.

  • MCD, joi, 29.10.2009 15:54
    :)

    mda dificila situatie, chinezi o sa mute linia de asamblare in China, e mana de lucru mai ieftina, odata cu mutarea uzinei 20 de mii de oameni raman fara loc de munca, sper sa nu puna chinezii mana pe Volvo, daca o i-au ei o sa fie o fie o intoarcere la 180 de grade in ceea ce priveste calitate si siguranta. Poate se implica si guvernul surdez cu ceva finante si nu va fi vanduta

  • Catalin, joi, 29.10.2009 16:18
    VOLVO

    Mai astept sa vad ce se intampla ca sa stiu daca raman tot la aceasta marca.....Daca iau chinezii Volvo vor avea loc si altii pe locurile fruntase la testele de siguranta. Adio VOLVO FOR LIFE :(

  • LauCalin, joi, 29.10.2009 17:08
    De acord cu ce zice Ford.

    Ganditi-va putin: pentru ce e recunoscut Volvo? Siguranta, calitate, individualitate etc. Bun, daca vrei sa vinzi in continuare produse Volvo, fie ca esti chinez, suedez sau american, trebuie sa NU umblii la aceste calitati, pentru ca, daca umblii, nimeni nu-ti mai cumpara masini (cel mai bun exemplu: SAAB). Cu siguranta ca si chinezii stiu asta (nici nu e greu de dedus). Eu cred ca, daca Volvo ajunge pe "mana" chinezilor "dracul nu va fi asa de negru". Pentru ca, repet, chinezii vor trebui sa respecte anumite standarde impuse de marca Volvo in sine, ca sa poata sa vanda Deci totul se va rezuma la bani, chinezii vor trebui sa dea bani lui Volvo pentru cercetare si imbunatatirea masinilor, daca vor vrea sa aiba si vanzari. Veti vedea ca totul se va rezuma la bani, asa cum s-a rezumat si la Ford (bine, in proportie de 80%) :)

  • roland_st, joi, 29.10.2009 19:57

    de acord cu LauCalin chinezii, pe cat de multe boabe de orez au la fiecare campanie de toamna atatia verzisori in buzunare. Atatia dolarei nu au mai vazut europenii/americanii de ani de zile. Cum zicea omu' de mai sus, totul se reduce la bani. Iar pentru a face vanzare trebuie sa pastrezi valorile tipice marcii. Sunt o sumedenie de marfuri fabricate in China ce nu se deosebesc cu nimic de cele din Eu/SUA dpdv al calitatii. Deci, care e problema? E o chestiune de traditie sa pastrezi marca "la tine acasa" dar lumea e in schimbare. Dintre doua rele cel mai putin rau: ori marca dispare ori trece in mainile unui chinez...la alegere.