Ford, GM si Chrysler scad in ochii clientilor
Modelele produse de cei trei mari constructori americani sunt considerate de proasta calitate de catre publicul larg.
Industria auto americana se concentreaza in jurul orasului Detroit, unde isi au originea marii constructori de peste ocean: Chrysler, GM si Ford. Cunoscuti sub titulatura de "Big Three", cei trei mari constructori se pare ca trec printr-o perioada dificila in ceea ce priveste rezultatele financiare.
Anul acesta cota de piata a celor trei abia a insumat 50%, iar Toyota a reusit sa detroneze GM din topul celor mai mari producatori. Se pare ca acest declin a luat nastere in urma perceptiei formate de consumatori, care cred ca vehiculele produse de acesti trei mari constructori sunt de o calitate mai proasta.
La aceasta concluzie au ajuns cercetatorii de la CNW Market Research care au realizat studii pentru a testa reactia clientilor la posibilitatea achizitionarii unui model GM, Ford sau Chrysler. Cei trei mari constructori incearca acum sa se orienteze spre o politica de fidelizare a publicului care incearca sa ii convinga pe acestia sa nu mai cumpere produsele brandurilor straine.
Ford a facut primul pas in acest sens si a lansat o campanie publicitara impreuna cu firma JWT. Campania consta in testarea unui model Ford de catre proprietarii masinilor japoneze si evidentierea calitatilor remarcate de acestia la vehiculele americane. Calitatile vor fi folosite de JWT in noua campanie publicitara Ford.
-
adi, miercuri, 19.09.2007 07:27vai de capul tau
te-ai suit vreodata in vreun 300C sa vezi care-i treaba? HAbar nu ai de ce vorbesti bai "amaratule". Si ce cauta dacia logan in comentariul tau?? vorbe aruncate in vant.
-
george, miercuri, 19.09.2007 09:01US cars suck
@ adi am rugamintea sa citesti mai bine articolul...era vorba de calitate, nu de lux sau dotari... ca sa-ti faci o idee de ce inseamna masina americana, iti spun ca la ei exista conceptul de masina produsa in zi de luni (sic!), daca nu stii ce inseamna, intreaba... iar din punct de vedere tehnologic, US cars suck big time...la ei se produceau pana nu demult sau poate ca se mai produc si azi SUV-uri cu punte spate rigida (care e de-a dreptul criminala pe sosea) sau motoare V8 cu o singura axa cu came, etc, etc...si totul cumlmineaza cu franele...la masinile normale (nu Mustang sau Corvette sau F40) franele sunt facute in cea mai mare bataie de joc, mai ales la SUV-uri...parca in ideea de te face sa intri in sant/stalp/parapet (whichever comes first) cat mai repede...
-
bbbobbbo, miercuri, 19.09.2007 09:10atentie
de acord cu tine george ^, cu o mica mentiune: ai vrut probabil sa zici Ford GT-40, si nu F40 care e o legenda Ferrari - macar pe Ferrari sa nu-l amestecam cu "bullshit-ul" american...
-
Andy13, miercuri, 19.09.2007 09:16Da...
Da... era de asteptat... iar din cate stiu eu politica GM e sa mai dea afara catva oameni... in loc sa regandeasca masinile pe care le produc si sa poata concura cu Toyota.
-
george, miercuri, 19.09.2007 09:21FORD GT-40
@hhhohhho Mea culpa...:) exact asta am vrut sa zic da le-am confundat...am "luat" F-ul de la Ford si am dat la o parte restu...jos palaria in fata ochiului vigilent...
-
gabi, miercuri, 19.09.2007 11:02ford
ford e varza peste tot...nu numai in america...eu am mondeo 15k km si e praf...tot felul de zgomote la denivelari...vibratii in volan la franare...curge pompa de servo...cutia de viteze praf...abia astept sa termin leasingul si sa iau un passat sau audi...trebuia sa fac asta de la inceput
-
ignis, miercuri, 19.09.2007 11:17era de aşteptat
Piaţa auto din State e diferită faţă de piaţa auto din Europa. Au alte criterii, alte cerinţe. "Big Three" vând acolo maşini ca pe frigidere. Contează ansamblul şi dotările, nu prea contează soluţiile tehnice avansate. De design ce să spun, maşinile americane încep să semene cu camioanele. Cu cât eşti mai pătrăţoasă şi ai grila mai mare şi cromată cu atât mai bine. Japonezii sunt singurii care s-au adaptat la piaţa americană, după ce au intrat pe piaţă în urma crizei petrolului din anii 70. Faţă de americani aceştia oferă şi calitate. Dar le-a trebuit ceva timp până şi-au făcut imaginea, dar aşa sunt ei perseverenţi. Reacţia producătorilor americani este tipică. "Fidelizare". Adică nu îţi dăm ce vrei tu (calitate) îţi arătăm ce avaataje ai dacă cumperi de la noi şi, nu-i aşa, trebuie să fii patriot şi să nu mai cumeri de la orezari. Comic este un procent forte mare de americani (test printre studenţii de colegiu !!!) consideră mărcile Lexus, Infiniti, Acura ca fiind americane :D.
-
primus, miercuri, 19.09.2007 11:34japonezele mai americane decat... americanele
@ignis e cunoscut faptul ca patriotismul e unul din punctele pe care mizeaza producatorii americani si mai sunt si idioti in state care le gusta astfel de gogosi. in fapt, daca nu ma insel, desi brand-uri japoneze, infiniti acura si lexus sunt produse in state (practic, reprezinta sprijin pentru economia SUA) iar masinile 'big three' sunt produse si in alte tari din zona. asa ca ajung patriotii sa sprijine nu economia tarii ci buzunarul producatorilor locali.
-
Pesso, miercuri, 19.09.2007 12:14GM...
Oricum GM are probleme de mult timp,nu de acum,cat despre Ford.....consumatorii decid declinul firmelor,daca piata decide ca Ford nu mai face masini fiabile se orienteaza la Toyota,VW,Renault,etc.Despre Chrysler nu stiu ce sa zic,stiu doar k 300C are foarte mare succes :)!
-
joe, miercuri, 19.09.2007 12:56masinile americane..
tocmai au sosit niste prieteni din america pe aici si au zis ca deja nimeni aproape nu mai cumpara masini america..toti cu toyota,honda...cat despre ei..intr-adevar au standarde joase,iar masinile pentru europa nu se compara cu cele dacute ptr state(ma refer la Ford cel putin..).sunt intr-un mare declin..mai ales de cand si la ei s-a scumpit benzina/motorina au inceput sa investeasca in masini care consuma putin.cei care au cap..normal ;)
-
adi, vineri, 21.09.2007 21:15ford cel mai nashpa
sa nu uitam cine a fabricat prima masina de serie. Sa nu uitam ca orezarii se plimbau cu risca in acele vremuri...
-
adi, vineri, 21.09.2007 21:39completare
este adevarat ca ford nu este cea mai buna masina de pe piata dar sunt pe cale sa-si schimbe total politica. ca dovada achizitionarea fabricii de la craiova. eu unul vad al dracului de multe sigle ford in romania, mai multe decat toyota sau multe alte masini. cred ca asta spune mai multe despre piata decat parerile unora de aici. este adevarat ca nu-s dotate la fel de bine ca alte masini dar... nu cred ca poate spune cineva ceva despre fiabilitate sau siguranta lor. cred ca este mai important sa stai intr-o masina sigura decat sa ai mii de butoane si luminite in bord. eu unul am un focus si sunt super multumit de el... chiar daca este ceva mai zgomotos si mai puturos(doar 100CP). la cei 20000 de km facuti in 4 luni nu am avut nici o problema si pot sa spun ca mi se potriveste ca o manusa. totul se reduce la obisnuinta... iar cine zice ca ford nu face 2 bani... habar nu are ce vorbeste. ala cu "nu se mai vinde ford" iar nu stie ce vorbeste. probabil ca ei isi fac fabrici doar ca sa arunce banii pe fereastra :)
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Cine nu a stiut faptul ca modelele americane nu merita doi bani inseamna habar n-are deindustria auto!!Sa nu mai vorbim atunci de DAcia golan,acesta ce valoare are?daca are.Mai bine second-hand decat un amarat de golan!pfui!!!