Ford lanseaza in SUA cel mai mare recall din istoria companiei

Publicat miercuri, 14.10.2009 12:49 de Sebastian Toma

Ford va face un recall masiv in Statele Unite ale Americii pentru o problema la sistemul de cruise control. Aproape 4.5 milioane de vehicule Ford vor fi rechemate in service pentru aceasta schimbare.

Americanii de la Ford au anuntat ca vor face un recall voluntar de siguranta pentru modelele sale. Ford a rechemat 9.6 milioane de vehicule in mai multe transe pentru aceeasi problema in decursul anului trecut, de aceasta data fiind vorba de alte 4.5 milioane de unitati. Ford va inlocui un comutator de la sistemul de cruise control care ar putea cauza un incendiu in conditii extreme.

Recall-ul afecteaza doar modelele echipate cu motoare pe benzina si sistem de cruise control (tempomat). Ford va inlocui comutatorul amplasat intre sistemul de dezactivare al unitatii tempomat si sistemul de control al vitezei vehiculului. In cazul in care ar curge lichid de frana pe acest comutator, circuitele electrice ale sistemului ar putea sa corodeze si sa nu mai functioneze corect. In cazul in care circuitul s-ar supraincalzi, acest lucru ar duce la un incendiu. Ford avertizeaza ca riscul de incendiu exista chiar daca sistemul nu este utilizat si chiar si in momentele in care automobilele sunt parcate.

Desi americanii de la Ford nu au primit nicio plangere pentru aceasta potentiala problema, compania a decis sa schimbe aceste piese pentru a evita eventualele plangeri ulterioare. Pana la efectuarea acestei modificari, Ford le recomanda proprietarilor de automobile afectate sa isi parcheze masina afara si sa fie atenti la orice defectiune la sistemul ABS, sistemul cruise control, dar si la sigurante si la starea bateriei – care s-ar putea descarca in cazul in care exista probleme.

Modelele afectate sunt: SUV-uri si pick-up-uri: 1997-2002 Expedition; 1998-2002 Navigator; 2002-2003 Blackwood; 1993-1996 Bronco; 2000-2003 Excursion (construit inainte de to 11/4/02) ; 1992-2003 Econoline E-150/250/350; 1996-2003 Econoline E450; 2002-2003 Econoline E550; 1998-2002 Ranger; 1998-2001 Explorer/Mountaineer; 2001-2002 Explorer Sport; 2003-2004 F-150 Lightning; 1993-2003 F-Series; 1993-2003 F-Series cu exceptia celor construite la fabrica din Cuautitlan; 1994-2003 F-Series construite la fabrica din Cuautitlan inainte de 1/7/03; 1995-2002 F-53 Motorhome; Turisme: 1992-1998 Town Car; 1992-1998 Crown Victoria; 1992-1998 Grand Marquis; 1993-1998 Mark VIII; 1993-1995 Taurus SHO (transmisie automata); 1994 Capri

Via | Straightline

  • lexion, miercuri, 14.10.2009 15:55
    waste

    "Desi americanii de la Ford nu au primit nicio plangere pentru aceasta potentiala, compania a decis sa schimbe aceste piese pentru a evita orice fel de probleme.'" If it ain't broke, don't fix it!!!!

  • prudentul, miercuri, 14.10.2009 19:02
    ba nu

    O firmă serioasă previne orice situaţie potenţial periculoasă, nu aşteaptă să se producă mai întâi un dezastru. Prin anii '40-'60 s-a procedat invers. Maşini cu grave şi recunoscute (de producător) defecte de proiectare şi execuţie au fost produse şi vândute în continuare. Au preferat să plătească despăgubiri victimelor (sau să tragă de timp prin tribunale) pentru că ieşeau mai ieftin decât dacă făceau recall la sute de mii de maşini. Asta a durat până când nenea Ralph Nader s-a pus cu p...arul pe ei şi i-au zmotocit prin tribunale de le-au mers fulgii. De atunci nu se mai joacă cu siguranţa. (prin siguranţă nu mă refer la punctaje maxime la crash, ci la chestii care nu au voie să se întâmple, indiferent cât de modestă e o maşină. Ca producător, nimeni nu te poate acuza că nu ai doar modele de 5 stele, dar un client te sparge în justiţie dacă, din senin, maşina ia foc ca proasta dintr-o cauză cunoscută şi neremediată). Aşa că...better fix it before.