Ford se pregăteşte să bată crucea la capul brandului Mercury
Scăderea dramatică a vânzărilor în ultimii 10 ani ar putea însemna finalul istoriei pentru Mercury. Subsidiarul Ford riscă să fie închis în cursul anului viitor.
După ce General Motors a închis definitiv brandul Hummer, se pare că şi Ford se pregăteşte să urmeze exemplul rivalilor din Detroit. Potrivit unor surse neoficiale, consiliul de conducere al „Ovalului Albastru” se gândeşte serios la închiderea brandului Mercury, drept pentru care o propunere concretă va fi facută în luna iulie.
Brandul deja trage să moară, două dintre cele patru modele ale sale urmând să iasă din producţie în cursul anului viitor.
Având în vedere experienţa lui Alan Mulally, preşedintele Ford, în lichidarea brandurilor neprofitabile, aflate sub umbrela conglomeratului din Detroit, putem spune că soarta Mercury este deja pecetluită. Mullaly şi-a format o reputaţie puternică după ce a scăpat Ford de la faliment, prin punerea în vânzare a unor branduri neprofitabile cum ar fi Volvo, Jaguar, Land Rover şi Aston Martin.
Vânzările Mercury sunt într-o continuă scădere de mai bine de un deceniu. Dacă în 1978 constructorul american vindea 579.498 de maşini, în 2009, Mercury nu a reuşit să totalizeze decât 92.299 de unităţi livrate. Analiştii pun declinul pe seama lipsei de interes arătate de Ford şi a investiţiilor sărace. În condiţiile actuale, Mercury nu prezintă suficient interes pentru conducerea Ford, atenţia acestora fiind captată de reconstruirea brandului Lincoln.
Mercury a fost înfiinţat în 1939, de către Edsel Ford, fiul celebrului Henry Ford, pentru a umple golul creat între Ford şi brandul de lux Lincoln. Treptat însă, această diferenţă s-a estompat.
via | WCF
Draga Bogdan, cred sincer ca puteai gasi o formulare ceva mai prietenoasa cu limba romana... Nu de alta, dar poate unii cititori isi vor inchipui ca termenul "subsidiar" chiar are sensul pe care ai vrut tu sa i-l dai..