Geely vrea sa creasca Volvo mizand pe piata din China

Publicat marţi, 30.03.2010 11:03 de Mircea Meșter

Proaspatul cumparator al marcii Volvo, constructorul chinez Geely, a anuntat ca principala piata pe care va miza pentru a readuce Volvo pe profit va fi cea din China.

Presedintele Geely, compania chineze care a cumparat Volvo de la Ford, considera ca principalul mod prin care marca suedeza poate sa-si revina in vanzari va fi atacul frontal al pietei din China. Pentru a reusi acest lucru, Geely va avea si sprijinul guvernului de la Beijing, care si-a trimis un reprezentant in Suedia pentru a asista la semnarea intelegerii dintre Ford si Geely, lucru foarte rar intalnit in ceea ce priveste relatia guvern-initiative private in China.

"Geely trebuie sa castige inimile clientilor din China prin modelele Volvo construite in tara. Sustinerea Beijingului ar putea sa ne permita deja, in prima faza, intrarea marcii Volvo in lista de preferinte a publicului", sustine John Zeng, analist al IHS Global Insight. "Daca va reusi sa dezvolte un Volvo profitabil in China, acest lucru va ajuta la acoperirea pierderilor din Europa. Evident, pietele internationale sunt de asemenea importante pentru Li Shufu, presedintele Geely, insa este evident ca nu se va putea baza pe Europa sau Statele Unite pentru a revitaliza Volvo", continua acesta.

Primul pas pe care Geely il va face in vederea readucerii Volvo pe profit este legat de contruirea unei uzine Volvo la Beijing. Situl de productie urmeaza sa produca 300.000 de unitati Volvo anual, acest lucru insemnand automat dublarea productiei totale Volvo la nivel mondial.

RISCURILE PRELUARII VOLVO

Unii analisti considera ca preluarea Volvo de catre Geely nu va putea sa salveze producatorul suedez, care din 2005 nu a mai reusit sa faca profit. Iar argumentul pe care-l scot acestia in fata este legat de falimentul coreenilor de la Ssangyong, constructor care fusese cumparat acum cativa ani de chinezii de la SAIC Motor. Insusi Carlos Ghosn, presedintele aliantei Renault-Nissan, considera ca o tranzactie de acest tip in aceasta perioada este una extrem de riscanta. "Daca sunt intrebat ce parere am de cumpararea unui mare producator auto, raspunsul meu depinde de interlocutor. Daca e un concurent, i-as spune sa mearga inainte cu achizitia. Daca e un prieten, l-as sfatui sa nu se grabeasca", considera brazilianul din fruntea Renult-Nissan.

Chinezii sunt insa optimisti si afirma ca garantia pentru succesul acestei tranzactii, care i-a costat pe cei de la Geely 1.8 miliarde de dolari, este modul in care lucreaza Li Shufu, presedintele Geely. Omul care a adus Geely pe locul al doilea in clasamentul constructorilor auto privati din China a dat dovada de viziune si tactica, el anuntand acum cativa ani decaderea constructorilor de la Detroit. "Singura solutie logica pe care a vazut-o Li Shufu a fost aceea de a cumpara fara ezitare Volvo. El a prezis inca de acum cativa ani declinul producatorilor americani si a fost gata sa urmareasca orice oportunitate ivita. Nu ne-am fi aruncat sa preluam Volvo daca nu am fi vazut in fata o sansa mare de reusita", spune un sef al celor de la Geely, citat de Reuters.

via | Reuters

 

  • Pro, marţi, 30.03.2010 11:55

    E cel mai tare Carlos Ghosn ! :)) E haios rau de tot... te strici de ras ascultandu-l :D Nu ca nu ca alti presedinti incorsetati...

  • icon, marţi, 30.03.2010 12:14

    volvo construit ieftin in China (fara toate noutatile tehnologice si de mediu) facut caruta de bani si transferati in dezvoltare si productie europeana pentru cresterea vanzarilor in restu' lumii. Mi se pare firesc. Chinezii nu sunt in stare (inca) de cercetare/dezvoltare dar sunt destul de inteligenti ca, fara birourile din Suedia, nu vor putea face nimic. Chiar daca piata chineza e pe trendul pozitiv si va fi si in urmatoarea perioada nu vor putea ignora piata mondiala Ghosn are nas fin. Stie el ce spune. Dar si fundul ii spune ca trebuie sa si-l puna la adapost pentru ca un ajutor guvernamental pentru Volvo se poate transforma intr-un ciclon pentru concurenta care nu beneficiaza de astfel de "atentii" oficiale.

  • C-G-C, marţi, 30.03.2010 12:31
    Volvo made in PRC

    Din declaratiile astea eu nu intrevad un viitor prea glorios pt Volvo. Strategia este complet diferita de cea implementata de indienii de la Tata pt Land Rover & Jaguar. Faptul ca va exista o unitate de productie in China n-ar fi ceva atat de grav daca s-ar folosi know-how-ul suedez, insa tare mi-e teama ca Volvo se va transforma in altceva.

  • icon, marţi, 30.03.2010 12:45

    1. asa, dupa tine, oare ce know-how s-ar folosi pt volo made in RPC? 2. in ce sa se transforme? nu vreau sa jignesc pe nimeni dar vad ca romanii au obiceiul sa planga de mila altora cand ei nici nu stiu unde li se afla nadragii. Acuma, cand mai sunt luati in vizor si noii potentati economic (adica galbejitii) asta e exact ca un film in care un pitic moare de grija "carnaciorului" unui baschetbalist de culoare. Chinezii au aratat ca stiu sa faca afaceri. PROFITABILE. Isi cunosc limitele dar stiu sa faca comert. Volvo poate fi transformata in gaina cu oua de aur iar ei vor avea grija ca aceasta gaina sa primeasca cea mai buna "hrana".

  • @ Automarket, marţi, 30.03.2010 12:53
    Poze spion cu noul Volvo V60

    http://www.autoblog.com/2010/03/29/next-gen-volvo-v60-wagon-caught-undisguised/

  • Dan, marţi, 30.03.2010 13:19
    Volvo Cars

    Pierderile Volvo in 2008 si 2009 au totalizat aprox 1.5 miliarde $ . Ramane de vazut daca statul chinez va continua sa pompeze bani in Volvo daca aceste pierderi vor continua si in urmatorii ani, in cazul SsangYong, SAIC ( cel mai mare producator chinez, detine Roewe si MG ) refuzand sa mai sprijine constructorul sud-coreean, acesta revenind pe linia de plutire dupa ce a fost salvat de guvernul de la Seul . Pentru cei care mai au dubii ca nu guvernul chinez a cumparat Volvo Cars, cititi urmatorul articol si veti vedea ca majoritatea banilor au venit de la statul chinez ( http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100330/COPY/303309990/1131 ) .

  • LUCCI, miercuri, 31.03.2010 01:23
    P.R.C.

    Am mai spus-o si acum vreo 2-3 luni; chinezii vor doar sa aiba acces la tehnologia secreta privind siguranta ,vor face masini un pic mai sigure si vor ataca puternic (din umbra) Europa si America.Industria auto mondiala este un domeniu cu ffffff multi bani unde chinezii nu aveau acces serios pt. ca fac parodii de masini.Acum au cu ce si veti vedea ca o sa aiba succes. De ce? Uitati-va in sifonier,la sculele si uneltele din casa ,la tot ceea ce va inconjoara si a caror producere presupune castig- sunt MADE IN CHINA. Automobilismul poate aduce multi bani si era singurul domeniu important unde ei erau zero.Lucrurile se vor schimba.Parerea mea.

  • victor, duminică, 04.04.2010 10:29
    volvo

    HA O SCHIMBARE DE IMAGINE PT VOLVO ENORMA IN CE SENS NU PREA STIU CE SA CRED,DAR DACA RAMAN CU DREPTURI EGALE POATE NU VA FI ASA DE RAU PT VOLVO ORICUM SPER SA REUSESC SA-MI CUMPAR UN S60 SAU XC60 (no GELLY made) HAI VOLVO