General Motors şi PSA continuă colaborarea, dar renunţă la ideea unei alianţe Opel şi Peugeot
Peugeot nu trebuie să mai concedieze angajaţi. Este condiţia impusă de statul francez constructorului auto şi principalul motiv pentru care o alianţă cu Opel este imposibilă în următorii doi ani.
Deşi relaţia dintre General Motors şi PSA Peugeot-Citroen părea a fi una dintre cele mai sudate din istoria recentă a automobilului, se pare că lucrurile au început să meargă prost. Potrivit unor surse neoficiale, cele două grupuri au decis să oprească momentan discuţiile privind crearea unui joint-venture între Opel şi Peugeot.
Motivul pare a fi înrăutăţirea situaţiei financiare a PSA şi implicarea statului francez în salvarea companiei şi păstrarea locurilor de muncă. Planul de salvare propus de guvern, precum şi mâna întinsă de acesta celor de la Peugeot complică lucrurile pentru GM.
Statul francez împiedică Alianţa Opel-Peugeot
Refinanţarea de 18.5 miliarde de euro, primită din partea statului francez, a făcut ca în consiliul de administraţie Peugeot să fie inclus şi un reprezentant al guvernului. Prezenţa acestui încearcă să asigure un climat favorabil locurilor de muncă în uzinele Peugeot. Mai exact, factorul de decizie trebuie să asigure că nici o uzină nu se va mai închide în perioada următoare şi că nu se vor mai face alte disponibilizări în afara celor 10.000 deja anunţate.
Aceste măsuri nu convin General Motors, care viza o contopire a operaţiunilor Peugeot şi Opel. Această alăturare ar fi presupus însă renunţarea la personal angajat din partea ambelor companii incluse în joint-venture. Iar în aceste condiţii ar fi inechitabil ca doar Opel să concedieze personal, iar Peugeot să nu o facă de teama statului francez.
Arnaud Montebourg, ministrul francez al Industriei, a declarat: ”Peugeot trebuie să construiască alianţe. În acest moment însă, trebuie să măsurăm consecinţele lor asupra ţării noastre şi să obţinem asigurarea Peugeot că toate uzinele îşi vor păstra numărul de angajaţi.”
Peugeot pierde 160 milioane de euro pe lună
Această implicare a statului răstoarnă planurile General Motors, care spera să scape de Opel, marcă pentru care americanii au estimat pierderi de 1.4 miliarde de euro anul acesta. Peugeot se află însă într-o situaţie la fel de critică, în condiţiile în care arde 160 de milioane de euro pe an.
Discuţiile dintre PSA şi GM, privind înfiinţarea unui joint-venture compus din Opel şi Peugeot, vor fi reluate abia în 2014, atunci când se aşteaptă o stabilizare a pieţei auto şi se poate evita concedierea angajaţilor.
via automotivenews
Slava Domnului ! - Opel ar fi pierdut din imaginea sa.