GENEVA LIVE: Noul Nissan Esflow Concept

Publicat miercuri, 02.03.2011 11:30

Conceptul Esflow a fost, de departe, vedeta standului Nissan de la Geneva. Modelul este un vehicul electric care arata ca un amestec între Leaf, 370Z şi GT-R. Acesta are tracţiune spate, două motoare electrice şi promite performanţe uimitoare.

Nissan Esflow este conceptul unui vehicul electric echipat cu două motoare electrice. Modelul poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puţin de cinci secunde şi are o autonomie cu 50% mai mare decât Leaf, deşi foloseşte acelaşi tip de acumulator ca fratele său Leaf – o baterie de 24 kWh. Practic, autonomia noului

Esflow Concept este de 241 de kilometri, o realizare importantă dacă îl comparăm cu sportivele electrice disponibile pe piaţă în acest moment.

Cei de la Nissan nu au anunţat dacă vor să introducă în producţie un asemenea model, însă putem fi siguri că vom vedea un "nepot" al acestui concept pe străzi în viitorul nu foarte îndepărtat. În ceea ce priveşte interiorul, modelul prezintă o inspiraţie clară de la 370Z, având doar două locuri şi un aranjament interior care insuflă sportivitate. Structura acestui model permite eliminarea montanţilor A, oferind un nivel superior de vizibilitate în viraje.

Spre deosebire de alte concepte futuriste, Nissan Esflow foloseşte un tren de propulsie existent deja în producţie. Mai precis, cele două motoare electrice sunt preluate de la Leaf, alături de acumulatorul folosit de acelaşi model. Dacă japonezii de la Nissan ar considera rentabilă producţia unui asemenea model, Esflow ar putea deveni realitate fără prea multe bătăi de cap, cel puţin din punctul de vedere al propulsiei.

  • gelu, miercuri, 02.03.2011 12:04
    nissan si renault in avantagarda

    de aceea nici nu ma mira scandalul de spionaj industrial asupra grupului. Baietii sunt cu mult inaintea celorlalti. Nu ma da pe spate designul exterior al masinii dar ideea de electric si sport e altceva si va prinde cu siguranta.

  • semtex, miercuri, 02.03.2011 12:12

    mie alura masinii si blocurile optice spate mi se par senzationale @gelu ce nu-ti place tie?

  • gelu, miercuri, 02.03.2011 12:29
    nu ma da pe spate

    dar un DB9 da Tocmai alura generala nu mi-e prea la indemana. Aduce usor cu un Z2 la posterior iar partea frontala chiar daca are un aer usor retro (ceea ce nu e deloc rau) pare usor fortata. E o combinatie de muscle-car american (profil) sau cu o italiana din anii '60 cu parte frontala din anii '40. Personal nu ma incanta 100%. Poate daca as vedea-o live ar fi cu totul altceva.

  • Stefan, miercuri, 02.03.2011 12:43

    Nissan adica mai pe romaneste Renault.Nissan este un Renault cu alta sigla, alt cazan care incep sa iti pice piesele dupa 1 luna! Am avut un Symbol si dupa 1 luna ia picat ambreajul in trafic.Am dat in judecata firma Renault si am castigat procesul.Masina era in garantie si nu au recunoscut defectiunea prematura.In prezent conduc Fiat Linea de care sunt foarte multumit.Renault? Nu multumesc! Prefer o alta marca mai fiabila.

  • @Stefan, miercuri, 02.03.2011 13:06

    ce inseamna sa ai cultura auto zero si totusi sa fii angajat pe pile la fiat... @Stefan aka pinocchio lasa-neee , lasa-neeeeeee du-te cu linea ta invartindu-te!

  • A.I, miercuri, 02.03.2011 13:53

    Urata masina aduce mult spre chinezarie cu un design obositor.Mergea la Mazda RX8 cand a aparut dar sa mai dezvolti designu cu alta sigla nu prea mai da bine.Mazda a echlibrat cel mai bine acest design

  • tzenu_bmw, miercuri, 02.03.2011 14:23
    Urat!

    Nici nu se compara cu un BMW!

  • zarnesteanu, miercuri, 02.03.2011 19:49
    Ce-or fi gasit Renault la rebuturile astea

    de s-au asociat cu ei? Ca si mazda, nissan e falimentar fara o companie sanatoasa care s-o sustina.

  • Spikey27, miercuri, 02.03.2011 20:47

    Ca metoda de propulsie,e foarte interesanta...autonomie buna,si cum a spus si gelu,e electric si sport si va prinde la clientela...cat despre design...cateva dintre liniile de design cred ca vor aparea pe viitorul Z sau pe GT-R...sau de ce nu,pe un model de sine statator...dar bineinteles trebuie sa schimbe cate ceva...partea frontala,spatele un pic retusat...si aia e...si un pret bun...

  • bravo Nissan!, miercuri, 02.03.2011 22:59
    i love Nissan !

    Nissan e in crestere pe Europa. In anii ce urmeaza vom vedea de la Nissan tot mai multe masini interesante :)