GERMANIA: Maşina nu mai este un simbol al statutului social
Doar 17% din respondenţii unui sondaj au declarat că maşina rămâne un simbol al statutului social. Mărcile premium şi modelele de vârf din gamele acestora au rămas singurele excepţii de la această regulă.
Un studiu efectuat de firma de consultanţă WTC Progenium a relevat faptul că simbolul preferat de statut social al germanilor nu mai este automobilul. Studiul respectiv a fost efectuat pe un eşantion de 1.000 de cetăţeni germani, iar doar 17% dintre aceştia au spus că maşina este un simbol al statutului social pentru ei.
În materie de imagine, achiziţia unui model Smart sau Opel a primit acelaşi punctaj cu o vacanţă în Mallorca sau achiziţia unei maşini de spălat. Practic, deşi aceste modele au un preţ însemnat, consumatorii nu mai sunt la fel de impresionaţi de existenţa lor şi le consideră un lucru la ordinea zilei. Putem spune că majoritatea consumatorilor s-a obişnuit cu automobilele şi nu le mai consideră ca fiind "o minune a tehnologiei", ci doar un obiect funcţional. Clienţii moderni par să fie din ce în ce mai atraşi de gadget-uri, achiziţia unui iPhone primind un punctaj ceva mai mare decât cumpărarea unei maşini noi.
Porsche reprezintă singura marcă a cărei achiziţie prezintă un simbol al statutului social în Germania. Porsche a primit un punctaj de 1.8 ( cu cât mai scăzut, cu atât mai bine), în timp ce Mercedes a primit punctajul 2.0, iar Audi a primit punctajul 2.6 pe scara simbolurilor de statut social. Spre comparaţie, achiziţia unui iPhone a fost notată cu 2.9 puncte, iar o vacanţă în Mallorca a primit 3.5 puncte. Mărcile Smart şi Opel au primit 3.2, respectiv 3.5 puncte. Schimbarea modului în care germanii percep autovehiculele ar putea explica avântul în materie de vânzări al mărcilor care nu erau atât de cunoscute pe piaţa din Germania în ultimii ani, iar cel mai elocvent exemplu în acest sens ar fi modelele Dacia, care au cunoscut un succes deosebit pe această piaţă.
Via | Auto-Presse.de
la noi toti lesinatii de fome isi cumpara Bmw in rate cu credit de la banca ca sa-l vada lumea k el are. si cand merge la peco alimenteaza cu 10-15ron.