Ghosn îi acuză pe șefii Nissan de "complot și trădare": "Au vrut să scape de mine"
Carlos Ghosn îi acuză pe directorii executivi de la Nissan de "complot și trădare" și consideră că aceștia "au vrut să scape de el" din cauza faptului că intenționa să inițieze o fuziune între Renault, Nissan și Mitshubishi.
Carlos Ghosn este în continuare într-o închisoare din Tokyo după ce a fost arestat în 19 noiembrie pe baza unor acuzații de fraudă financiară.
Până în prezent, Ghosn a avut o singură oportunitate să-și exprime opinia pe marginea acestui subiect, într-o sală de judecată din Japonia la începutul acestui an.
Ghosn le-a declarat jurnaliștilor că "nu are niciun dubiu" că acuzațiile formulate împotriva lui sunt rezultatul "complotului și a trădării" din partea unor directori executivi de la Nissan care s-au opus vehement unei fuziuni între Renault, Nissan și Mitsubishi.
De altfel, Ghosn afirmă că planul unei fuziuni a fost discutat în luna septembrie împreună cu Hiroto Saikawa (CEO-ul Nissan) pentru a crea o "autonomie sub forma unei companii de tip holding".
În plus, Ghosn afirmă că rivalii săi din Japonia nu au fost de acord cu modul în care a condus Alianța. "Oamenii au catalogat conducerea puternică drept dictatură, pentru a distorsiona realitatea cu scopul de a scăpa de mine", a declarat el.
Una dintre acuzații este că Ghosn a plătit 14.7 milioane de dolari unei companii conduse de un om de afaceri din Arabia Saudită, însă Ghosn insista că actele respective au fost semnate de patru directori regionali. În plus, el afirmă că decizia de a achiziționa două locuințe în Rio de Janeiro și Beirut a fost aprobată de departamentul juridic al Nissan și că a vrut să aibă două locuri în care să poată lucra în liniște în Brazilia și Liban.
La finalul interviului, Ghosn a fost întrebat cum va continua Alianța în absența sa. "Nu pot face speculații despre viitorul Alianței", a încheiat el.
După ce a fost arestat, Ghosn a fost demis din funcțiile de președinte al Nissan și Mitsubishi, iar ulterior a ajuns la un acord pentru a demisiona din posturile de CEO și președinte al Renault, urmând să primească o serie de compensații financiare.
Via Nikkei
zgarceala l_a ruinat, nu a impartit cu nimeni.