Ginetta Akula, supercarul de 600 de cai putere, intră în producție
După multe întreruperi, Ginetta Akula intră în sfârșit în producție. Vor exista doar 20 de exemplare Akula, iar prețul mașinii deste de 325.500 de euro.
Producătorul britanic de mașini sport Ginetta a prezentat modelul Akula în martie 2019 la Salonul Auto de la Geneva. Pe atunci, compania promitea să înceapă livrările către clienți în ianuarie 2020. Acest lucru nu s-a întâmplat. Totuși, compania a revenit și a dezvăluit o versiune de producție.
Ginetta Akula este propulsată de un motor V8 de 6.4 litri, amplasat central, aspirat natural. Capacitatea cilindrică a crescut față de modelul originală, care avea un motor de „doar” 6.0 litri. Din acest motor, Ginetta a scos 600 de cai putere.
În era supraalimentării electrificării, această putere nu este impresionantă. Totuși, Akula este mai ușoară decât marea majoritate a mașinilor de performanță. Datorită multor elemente realizate din fibră de carbon, mașina cântărește mai puțin de 1.200 de kilograme.
Akula transmite puterea către roțile din spate printr-o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Alternativ, clienții pot opta pentru o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Ginetta instalează un diferențial cu alunecare limitată dezvoltat intern și poate monta opțional frâne ceramice-carbon.
Această formulă de modă veche este destul de rapidă, cu un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 2.9 secunde. La viteza maximă, Akula depășește 290 km/h.
Ginetta a anunțat că vor exista doar 20 de exemplare Akula. Ginetta cere 275.000 de lire sterline, adică 325.500 de euro.
Dacă te întrebi despre numele mașinii, Akula este cuvântul rusesc pentru „rechin”, ceea ce pare potrivit având în vedere forma ascuțită a mașinii. Elementele aerodinamice au fost testate în tunelul de vânt și sunt derivate din mașina de curse Ginetta G61-LT-P1 LMP1.
O cheamă Akula, dar pe ea scrie Akuia.