GM: "Dacă va fi necesar, vom schimba designul bateriilor lui Volt"

Publicat luni, 05.12.2011 10:47 de Mircea Meșter

General Motors anunţă că producătorul american este dispus să facă orice modificare legată de bateriile lui Volt dacă recentele investigaţii ale NHTSA vor dovedi că e nevoie de acest lucru. "Dar să nu sărim direct la concluzii", spun oficialii GM

Alertaţi de investigaţiile pe care organizaţia de siguranţă americană NHTSA le face în legătură cu posibilele probleme ale bateriei lui Volt, inginerii General Motors au anunţat că analizează posibilitatea de a revizui designul blocului de baterii din dotarea modelului hibrid (electric cu autonomie extinsă cu ajutorul unui motor pe benzină) dezvoltat de Chevrolet.

Problemele au apărut după ce NHTSA s-a autosesizat în urma unui incident ciudat: bateriile unui Volt supus la un crash-test au luat foc la trei săptămâni după testul efectiv. Maşina se afla în curtea unei facilităţi din statul Wisconsin, iar cauzele incidentului nu se cunosc încă.

"Dacă se va dovedi că trebuie să facem ceva la nivelul designului bateriei, vom face. Ce trebuie să facem însă, îjn primul rând, este să nu sărim direct la concluzii fără a aştepta rezultatul investigaţiilor", spune Mary Barra, şefa biroului Dezvoltare Produs din cadrul GM.

Conform oficialilor GM, pachetul de baterii al lui Volt nu a ridicat niciodată probleme de siguranţă în testele efectuate de compania americană şi că problemele nu au fost cauzate de construcţia bateriilor. Mai mult, Volt a primit cinci stele atât la NHTSA, cât şi la EuroNCAP, niciunul dintre testele oficiale nefiind unul cu probleme. În orice caz, oficialii GM spun că există unele zone în care inginerii ar putea întări flancurile apărătoare ale pachetului de baterii dacă NHTSA va dovedi că problemele au la baza bateriile produse de LG Chem Ltd, unul dintre cei mai importanţi furnizori ai GM în proiectul Volt.

"Volt este un model sigur şi bine desenat, iar producţia sa în serie nju a fost deloc grăbită. Dacă va fi nevoie, vom schimba designul bateriilor, atât în cazul modelelor curente, cât şi în cel al modelelor viitoare, dar orice modificări trebuie testate serios înainte", continuă Mary Barra.

GM a anunţat deja că toţi clienţii care au achiziţionat deja un Volt pot să se prezinte la showroom-uri pentru a primi gratuit o maşină de schimb pe perioada cercetărilor NHTSA. Mai mult, decă investigaţiile vor releva probleme serioase - deşi puţin probabile - General Motors îi va despăgubi complet pe cei care au cumpărat un Volt până acum. "Satisfacţia clienţilor noştri primează în aceste cazuri", încheie oficialul GM.

via | Automotive News (înreg.)

  • gelu, luni, 05.12.2011 11:19
    producţia sa în serie nu a fost deloc grăbită

    corect...asa e....productia nu. Ca amanau lansarea din an in paste si de la craciun la ziua nationala. Darrrr.....conceptia a fost facuta pe genunchi si in mare graba din varii motive: politica, marketing, concurenta.

  • VAG, luni, 05.12.2011 13:34
    @gelu

    Multa galagie pentru.....nimic. Volt e o masina sigura. Au luat foc o gramada de Ferrari si nu a mai comentat nimeni.... Asta e americana si trebuie sa aruncam cu noroi,ca asa e romanul....

  • gelu, luni, 05.12.2011 17:04
    @VAG

    Volt a fost lansat ca o MARE minciuna. O minciuna tipic ...americana. Au prostit prostii cum ca e masina electrica. Dar au lasat-o moale in ultima vreme denumind-ul....hibrid. Doooh! Pe mine ma seaca mercantilismul pur al industriei americane, imi provoaca greata totala setea nestoita a Detroitului dupa bani (poate ar trebui sa te informezi putin sa vezi care sunt legaturile - de-a dreptul obscene intre Detroit si industia petroliera). Poate ca esti obisnuit sa manaci tot ce zboara din gura industriasilor (si a lui Winterkorn in mod special) si sa cazi in popou cand vezi Volt-ul. Poate ca nici restul producatorilor auto nu sunt usi de biserica, dar prefer sa trag apa cand aud de marci americane. Punct.

  • VAG, luni, 05.12.2011 20:02
    @gelu

    Preferi sa tragi apa cand auzi de marci americane???!!!!! Eu prefer sa trag apa cand pronunt numele tau,mai gelutule.....

  • Gore, luni, 05.12.2011 21:11
    @gelu

    Masinile fabricate peste ocean nu mai sunt alea pe care le stiai tu odata. Au evoluat foarte mult. Pe ce lume traiesti,casca bine ochii.... Mai bine ai trage apa dupa marca VW.......

  • gelu, luni, 05.12.2011 22:29
    @VAG

    esti incapabil sa porti o discutie sau? @gore...te-ai bagat ca musca'n lapti....nici macar nu citesti posturile in intregime sau poate citesti da' nu intelegi. In alta ordine de idei masinile alea americane au evoluat...dar o declari ca si cum concurenta europeana sau japoneza a stat cu dejtu'n dos minunadu-se total la supercarurile pe care le visezi.

  • jim, marţi, 06.12.2011 00:02
    masini germane

    nu bag mana in foc pt americane, insa in Ro se ridica muuult prea mult in slavi masinile germane,lipsa de info... de ex VW... suzuki ,de ex, a ales un motor fiat , cel de 1.3 mjet pt masinile ei, pur si simplu pt ca vw nu are nici acum un motor mai bun ( nota: fiat 1.3 mjet a fost motorul anului in 2004)

  • john wayne, marţi, 06.12.2011 05:15
    volt ... pas

    voi astia ce laudati masini americane .... le-ati vazut numa-n filme cred volt asta e bun numa de mers la shopping ca de altceva nimic in reclama lor spun ca mergi cu plin d e baterie si benzina 370 de mile .... hm , merci ..... inca nu e dezvoltat sistemul de incarcat electric deci tot pe benzina mergi ...... unde poti sa iti alimentezi masina la curent ??? eu in america nu am vazut .... in europa este ?? vad zilnic masini americane si sunt scarbit de ele ..... la reclama sunt buni , dar atat

  • Hitler, miercuri, 07.12.2011 08:00
    @john wayne

    Ramai la filmele tale.......