Banca Chinei intră pe fir în discuţiile pentru preluarea Saab

Publicat luni, 05.12.2011 11:17 de Mircea Meșter

A patra bancă a Chinei a intrat în discuţiile pentru salvarea Saab şi ar putea cumpăra 30% dintre acţiunile companiei suedeze. Negocierile se poartă în această săptămână.

Telenovela Saab vine cu episoade noi în fiecare săptămână. După ce a fost aproape de faliment de câteva ori în ultimele patru luni şi după ce două companii chineze - Pang Da şi Youngman - s-au oferit să cumpere o mare parte dintre acţiunile Saab pentru a salva brandul suedez, pe fir intră acum alte nume care au potenţialul de a cumpăra Saab. 

Swedish Automobile (fost Spyker), proprietarul Saab, a anunţat azi că în discuţiile legate de salvarea companiei suedeze a intrat Banca Chinei, a patra bancă ca mărime în China. Youngman a rămas pe fir în vederea stabilirii unei tranzacţii, în timp ce Pang Da pare că se depărtează de un succes în încercarea de a cumpăra participaţii în Saab.

"Discuţiile includ găsirea unei soluţii pe termen scurt care ne-ar da posibilitatea de a plăti salariile angajaţilor pe luna noiembrie şi de a continua reorganizarea. Finalul discuţiilor este însă încă nesigur", spune comunicatul oficial Swedish Automotive. 

În cazul în care tranzaţia ar fi oficializată, Banca Chinei va primi 29.9% din Saab, Youngman ar ajunge la 19.9%, în timp ce majoritatea acţiunilor vor fi deţinute în continuare de Swedish Automobile (circa 50.1%). General Motors nu ar mai avea, astfel, motive de a bloca trazacţia. GM anunţase că va bloca orice schimbare de acţionariat în cazul în care Pang Da şi Youngman vor cumpăra majoritatea acţiunilor la Saab din cauza faptului că tehnologia proprie - GM este încă furnizorul soluţiilor tehnologice pentru modelele mărcii - ar ajunge în mâinile unor concurenţi pe piaţa chineză.

Saab se află în continuarea sub protecţia unei curţi judecătoreşti din Suedia, compania suedeză fiind retsantă cu plata salariilor angajaţilor pe ultimele patru luni. Fabrica Saab din Trollhattan nu a mai produs maşini din aprilie.

via | Automotive News (înreg.)

  • coaja, luni, 05.12.2011 13:38

    incet, incet se stinge SAAB-ul! cand isi vor face singuri "soluţiile tehnologice" atunci vor deveni competitivi! nu vrea nimeni o vectra cu tabla suedeza si motor italian

  • Beewhore, luni, 05.12.2011 14:33
    matimatica, bat-o vina!

    Sa inteleg ca Saab are actiuni de 100,08%?

  • Andy, luni, 05.12.2011 18:14
    @coaja

    oricum vectra are motor italian :) CDTi-urile sunt de origine FIAT. dar in rest, sunt complet de acord cu tine si am mai spus-o: atata vreme cat in ultimii ani SAAB-urile au fost practic niste mixturi de piese Opel, Chevrolet si putin Cadillac, potentialii clienti s-au cam prins si au fugit de ei, de unde si problemele lor. Sincer si eu sper intr-o revitalizare frumoasa, dupa exemplele date de Volvo sau Jaguar

  • SaabCuantic, marţi, 06.12.2011 16:10
    de unde stiti voi doi ce piese utilizeaza SAAB?

    Ati mers cumva cu vreun exemplar care va lasat aceasta impresie fabulista? Ati alaturat un SAAB de creatiile GM si ati ridicat capotele, ati comparat bordurile si ati verificat comenzile ca sa va convingeti de "coincidente"?...Oaaameni buuuni (ma adresez voua, celor SAAB-fobi all seasons), oare cand o sa va intre in craniile alea groase ca exista o societate de cercetare-dezvoltare si livrare manufacturiala zisa GM Europe, filiala europeana a megaconcernului american, care aprovizioneaza in egala masura Opel, Vauxhall si SAAB doar in privinta motoarelor brute si a cadrelor de transmisie, iar materializarea platformelor (proiectarea caroseriilor) si montarea subansamblurilor specifice constituie exclusiv preocuparea fiecarei subsidiare in parte...Cultura de maidan -urechista, marginita si fudula- face inca ravagii in Republica Capitalista Romaneaua (scuze de cacofonie! :D). Nu mai suport...Ce rost are sa ma contrez inca cu voi, daca este o cauza pierduta pentru linistea mea spulberata in vant?