Grupul Fiat separa divizia auto de divizia industriala
Sergio Marchionne a decis desprinderea operatiunilor auto din Grupul Fiat de marcile Iveco si de Case New Holland. Astfel, Grupul Fiat va fi axat doar pe productia de autoturisme si vehicule comerciale.
Sergio Marchionne a prezentat planurile Grupului Fiat pentru urmatorii cinci ani in cadrul unei sedinte a concernului Chrysler-Fiat. Astfel, divizia de productie automobile se va separa de Iveco si de producatorul de masini agricole Case New Holland. Totodata, o parte din departamentul Fiat Powertrain va fi transferata unui nou grup, intitulat
Totodata, Marchionne a anuntat ca grupul italo-american va produce sase milioane de vehicule pana in 2014. In urma cu doi ani, Sergio Marchionne estima ca un producator de vehicule trebuie sa vanda cel putin 5.5 milioane de unitati pe an pentru a supravietui. Fiat va lansa 34 de modele noi intre 2010 si 2014, dintre care 13 vor fi asamblate de Chrysler in Statele Unite ale Americii si Mexic. Legatura dintre Fiat si Chrysler le va oferi italienilor masa critica necesara unei cresteri realizate prin economii semnificative la scara mare si prin utilizarea fiecarei platforme pentru mai multe modele.
Fiat se va utiliza de parteneriatul cu Chrysler pentru a-si mari prezenta geografica si pentru a obtine un nivel de rentabilitate deosebit. Marchionne considera ca situatia economica mondiala din aceasta perioada este benefica pentru companii, deoarece aceasta scoate tot ce e mai bun din acestea si ajuta in acelasi mod ca o reconstructie dupa un razboi. Seful Grupului Fiat si al Aliantei Fiat-Chrysler considera ca anul 2010 va fi un an de tranzitie si stabilitate, Fiat reusind sa vanda 543.400 de unitati in primul sfert al acestui an, realizand o crestere de 14.6 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Via | AFP (inreg.)
Asa arata un manager genial. E dovada clara ca Fiat trebuie sa isi pastreze sufletul navalnic dar la conducere are nevoie de oameni din culturi mai analitice si mai rationale.