Grupul Fiat separa divizia auto de divizia industriala

Publicat miercuri, 21.04.2010 19:59 de Sebastian Toma

Sergio Marchionne a decis desprinderea operatiunilor auto din Grupul Fiat de marcile Iveco si de Case New Holland. Astfel, Grupul Fiat va fi axat doar pe productia de autoturisme si vehicule comerciale.

Sergio Marchionne a prezentat planurile Grupului Fiat pentru urmatorii cinci ani in cadrul unei sedinte a concernului Chrysler-Fiat. Astfel, divizia de productie automobile se va separa de Iveco si de producatorul de masini agricole Case New Holland. Totodata, o parte din departamentul Fiat Powertrain va fi transferata unui nou grup, intitulat

Fiat Industrial. In urma acestei operatii, Grupul Fiat ramane doar cu marca proprie, Ferrari, Lancia, Alfa Romeo si Maserati. Planul industrial al celor de la Fiat ramane sa fie autorizat de consiliul de administratie al acestui grup, proces care va dura circa sase luni.

Totodata, Marchionne a anuntat ca grupul italo-american va produce sase milioane de vehicule pana in 2014. In urma cu doi ani, Sergio Marchionne estima ca un producator de vehicule trebuie sa vanda cel putin 5.5 milioane de unitati pe an pentru a supravietui. Fiat va lansa 34 de modele noi intre 2010 si 2014, dintre care 13 vor fi asamblate de Chrysler in Statele Unite ale Americii si Mexic. Legatura dintre Fiat si Chrysler le va oferi italienilor masa critica necesara unei cresteri realizate prin economii semnificative la scara mare si prin utilizarea fiecarei platforme pentru mai multe modele.

Fiat se va utiliza de parteneriatul cu Chrysler pentru a-si mari prezenta geografica si pentru a obtine un nivel de rentabilitate deosebit. Marchionne considera ca situatia economica mondiala din aceasta perioada este benefica pentru companii, deoarece aceasta scoate tot ce e mai bun din acestea si ajuta in acelasi mod ca o reconstructie dupa un razboi. Seful Grupului Fiat si al Aliantei Fiat-Chrysler considera ca anul 2010 va fi un an de tranzitie si stabilitate, Fiat reusind sa vanda 543.400 de unitati in primul sfert al acestui an, realizand o crestere de 14.6 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Via | AFP (inreg.)

  • Maka, miercuri, 21.04.2010 23:33

    Asa arata un manager genial. E dovada clara ca Fiat trebuie sa isi pastreze sufletul navalnic dar la conducere are nevoie de oameni din culturi mai analitice si mai rationale.

  • Renault-Nissan-Daimler, joi, 22.04.2010 00:06
    @Maka > nope!

    Marchionne nu are sclipirea lui Carlos Ghosn. Asculta-i vbind.

  • Robert, joi, 22.04.2010 00:30
    IVECO ar putea fi foarte curand ofertat de VW Group

    Separandu-se de FIAT Auto, cred ca foarte curand IVECO va deveni un "takeover target", cel mai probabil din partea VW Group care in momentul de fata pune bazele unei fuziuni complete intre MAN SE ( VW Group detine 29,90 % ) si Scania Group ( VW Group detine 70,94 % iar MAN SE detine 17,37 % ) . Din punct de vedere geografic, IVECO s-ar integra perfect cu MAN si Scania, constructorul italian fiind foarte puternic in sudul Europei, acolo unde MAN si Scania au o cota de piata mai mica decat IVECO .

  • Maka, joi, 22.04.2010 01:16

    I-am ascultat pe amandoi si cred ca ambii sunt foarte buni doar ca au pe mana afaceri cu multe diferente. NU cred ca Iveco e in vederile VW (care au mai si declarat ca au terminat cu achizitiile). Ar fi prea mare de inghitit integral si pe segementul de comerciale deja s-au solidarizat cu Daimler pe platforma de Sprinter. Adaptarea Iveco la VW ar fi un efort mult maimare poate chiar decat creearea propriei linii de dube.