Grupul Renault versus Nissan
Diviziile europene de marketing ale celor doi constructori se despart dupa cinci ani de convietuire, din nevoia de independenta a celor de la Nissan.
Grupul Renault-Nissan pregateste o despartire a diviziilor de marketing si vanzari in Europa. Aceasta decizie a fost luata dupa ce s-a observat ca prezenta modelelor Nissan in aceleasi piete cu cele in care erau prezenti si francezii de la Renault a avut efecte negative asupra vanzarilor, cele doua marci fiind, din acest punct de vedere, exemplul perfect de canibalism (ultimul exemplu fiind asemanarea dintre Nissan Note si Renault Modus).
Astfel, dupa cinci ani de colaborare, separarea celor doua sectii este explicata astfel de Brian Carolin, vicepresedintele de marketing al Nissan Europe: “Cu un procent de piata de mai putin de 3%, suntem un jucator mic in Europa. Avem nevoie sa ne dezvoltam un model propriu de abordare.”
Solutia avansata de Nissan este aceea de a crea trei centre regionale in Germania, Spania si Franta, fiecare cu acoperire si in tarile invecinate. In fiecare din aceste centre se va hotari separat soarta modelelor marcii, de la preturi la dotarile incluse in standard, venindu-se astfel in intampinarea unei idei interesante, conform careia Spania si Portugalia, de exemplu, detin acelasi fond cultural si aceleasi criterii geografice, deci si asteptarile cumparatorilor vor fi asemanatoare.
Declinul Nissan in Europa se observa cel mai bine pe piete ca Germania (scadere de 13.4% in 2005 fata de anul precedent) sau Italia, unde scaderea a fost mai accentuata, ajungand la cote alarmante: -24.7%. De fapt, reteaua de dealeri Nissan din Germania va fi schimbata total la inceputul anului viitor, acelasi gen de abordare urmand sa aiba loc si in tarile in care vanzarile au scazut foarte mult.
Singurele regiuni care nu vor fi afectate de minirevolutia Nissan sunt centrul Europei, Scandinavia, Rusia si Marea Britanie, unde Nissan dispune deja de o afacere proprie din punctul de vedere al marketingului si vanzarilor.