Hyundai-Kia a devenit cel mai bine vândut producător asiatic din Europa
Concernul care deţine mărcile Hyundai şi Kia a devenit cel mai bine vândut producător asiatic pe piaţa din Europa, surclasând fostul lider, Toyota Motor Corporation.
Hyundai Motor Group, deţinătorul mărcilor Hyundai şi Kia, a depăşit Toyota Motor Corporation la vânzări în Europa. Hyundai Motor Group a devenit astfel cel mai bine vândut producător de automobile din Asia pe piaţa din Europa. Vânzările Hyundai-Kia au crescut cu 4% în primele zece luni ale anului 2010 atingând 521.369 de unităţi, în timp ce vânzările Toyota Motor Corporation au scăzut cu 17 procente, atingând 511.754 de unităţi. Unele voci din industrie dau vina pe recall-ul Toyota ca fiind responsabil de scăderea vânzărilor, în timp ce alţii susţin că modelele din Coreea de Sud s-au vândut mai bine graţie preţului de achiziţie redus în raport cu dotările oferite.
Cele mai bine vândute modele ale concernului Hyundai Motor Group au fost Hyundai ix35, Hyundai i30 şi Kia Cee’d. Concernul sud-coreean a reuşit să câştige în materie de cotă de piaţă şi în Statele Unite ale Americii, unde Toyota Motor Corporation a fost lovit mai rău de recall-ul operat la începutul anului trecut. De asemenea, extinderea gamelor Hyundai şi Kia a dus la creşterea inevitabilă a vânzărilor, iar politica celor doi constructori în ceea ce priveşte garanţia a schimbat modul în care operează mai mulţi constructori, lucru concretizat prin extinderea garanţiei pentru vehiculele noi din partea unui număr important de producători de automobile pe piaţa din Europa.
"Hyundai şi Kia au beneficiat în mod evident de recall-urile masive ale celor de la Toyota. De asemenea, şi-au extins gama de modele pe piaţa din Europa, oferindu-le clienţilor mai multe modele la dispoziţie", a declarat Ahn Sang Joon, analist auto în Seoul pentru compania Tong Yang Securities Inc.
Cota de piaţă Hyundai-Kia a atins 4.5 procente în octombrie 2010, realizând o creştere de 0.4 procente faţă de anul precedent. În acelaşi timp, cota de piaţă a celor de la Toyota a scăzut la 4.4 procente de la 5 procente. Aşadar, dezastrul celor de la Toyota a reprezentat motiv de bucurie în tabăra Hyundai-Kia, iar departamentului de marketing al mărcii japoneze îi este clar cine este principalul duşman în Europa. În decursul lui 2011, coreenii vor lansa mai multe modele noi, toate proiectate sau cel puţin adaptate pentru piaţa din Europa. Multe dintre acestea sunt desenate şi realizate 100% în Europa, singurul lucru coreean la ele fiind marca şi banii care au finanţat proiectarea.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Era de asteptat si ii felicit pentru asta. Fiind si unul din clientii lor, ma declar satisfacut de ceea ce ofera. Nu sunt niste masini care sa rupa gura targului, insa ofera maximumul posibil la pretul cerut, astfel incat sa rezulte un pachet decent. E ceea ce japonezii obisnuiau sa ofere odata si acum nu o mai fac, complacandu-se in suficienta renumelui pe care si l-au creat. Iata ca incep sa se vada roadele muncii la unii si dormitul in post la altii. Si sunt convins ca inca n-am vazut totul. Bravo lor si rusinica japonezilor. E o parere strict personala si nu trebuie luata ca pe un adevar absolut.