Hyundai și Kia: tehnologie care extinde autonomia mașinilor electrice
Grupul Hyundai a dezvoltat o tehnologie nouă pentru mașinile electrice, menită să mărească autonomia și performanțele acestora. Este vorba despre aerodinamica activă, care va mări autonomia cu 6 kilometri.
Aerodinamica activă este o tehnologie întâlnită cel mai des la mașinile de performanță. Scopul aerodinamicii active pentru o astfel de mașină este să îmbunătățească performanțele în linie dreaptă și în viraje luate la viteze mari, precum și să sporească nivelul de siguranță prin îmbunătățirea stabilității atunci când este necesar.
În schimb, cele mai multe mașini obișnuite nu dispun de un asemenea sistem. Tocmai de aceea, Grupul Hyundai a dezvoltat un nou sistem de aerodinamică activă, care va fi prezentă la modelele electrice produse de Hyundai, Genesis și Kia. Noul sistem se numește Active Air Skirt și este reprezentat de două elemente aerodinamice. Acestea se extind din bara din față și au rolul de a reduce rezistența la înaintare.
Noua tehnologie este activată automat la viteza de 80 de km/h. În timpul testelor realizate cu modelul Genesis GV60, extinderea acestor elemente aerodinamice a dus la o reducere a rezistenței de înaintare cu 2.8%. Mai mult, datorită noului sistem, autonomia modelului a crescut cu 6 kilometri. Sistemul funcționează inclusiv la viteze de peste 200 de km/h.
Cele două elemente aerodinamice se retrag în interiorul barei la 70 de km/h.
Deocamdată, noul sistem AAS este în faza de dezvoltare. Grupul sud-coreean a patentat tehnologia sa în Coreea de Sud și în SUA și ia în calcul implementarea lor pe modelele electrice de serie. Asta după ce vor fi efectuate teste de durabilitate și de performanță.
via Hyundai
Se straduie din toate puterile sa extinda autonomia cu tot felul de artificii si jonglerii aerodinamice, ca apoi sa tranteasca 17 display-uri in interior ca si cum alea nu consuma curent.