Încă 14 ani cu diesel și benzină? Germania solicită Uniunii Europene interzicerea maşinilor diesel şi pe benzină din 2030
Parlamentul Germaniei propune că Uniunea Euroipeana să interzică vânzarea de maşini diesel şi pe benzină începând din 2030, ca măsură esenţială pentru protejarea mediului înconjurător.
La jumătatea lunii iunie, autorităţile germane au intrat în centrul atenţiei după ce au anunţat că unica soluţie pentru ca Europa să respecte acordurile de mediu semnate în cadrul unei conferinţe mondiale care a avut loc la Paris este ca vânzările de maşini diesel şi pe benzină să fie interzise începând din 2030
Ideea a fost considerată exagerată, însă ultimele informaţii dezvăluite de publicaţia Der Spiegel arată că propunerea este din ce în ce mai serioasă. Sursa citată afirmă că Bundesrat, camera superioară a parlamentului german, susţine din ce în ce mai mult această iniţiativă, indiferent de partidul pe care îl reprezintă parlamentarii.
În plus, Bundesratul a stabilit că legiuitorii germani ar trebui să impulsioneze Uniunea Europeană să adopte o măsură similară. "Dacă acordul de mediu semnat la Paris pentru reducerea emisiilor trebuie luat în considerare, niciun motor cu combustie nu ar trebui să mai aibă dreptul de a circula pe străzi după 2030", susţine Oliver Krischer, politician în cadrul Partidului Verzilor.
Deși decizia uniunii germane nu are efect executiv și nu se transformă imediat în lege, rezoluția adoptată va grăbi, spun specialiștii în legislație, implementarea unor reguli stricte legate de vânzarea mașinilor cu motoare termice. Iar reglementările germane vor fi oglindite rapid și în legislația europeană: "Regulile germane au modelat în mod tradițional regulile Uniunii Europene", spune Forbes.
La începutul acestui an, Germania a anunţat că îşi propune să scadă emisiile de dioxid de carbon cu 80-95% până în 2050, însă oficialii guvernamentali sunt îngrijoraţi cu privire la şansele de îndeplinire a acordului, astfel că sunt dispuşi la măsuri drastice precum interzicerea vânzărilor de maşini cu motoare pe combustie.
Anterior, Rainer Baake, ministru adjuct al economiei, a dezvăluit că 20% din totalul de emisii al Germaniei este realizat de industria de transporturi, iar statul trebuie să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 40% până în 2020.
Locuri de muncă în minus?
Una dintre problemele ridicate de implementarea unei astfel de decizii este faptul că apariția mașinilor electrice ar afecta piața muncii din industria auto. "Motorul unei mașini electrice este asamblat de 10% dintre muncitorii de care e nevoie pentru construcția unui motor cu combustie internă", declară jurnaliștii Reuters, care analizează la rândul lor posibilele efecte europene ale deciziei germane.
Via Automotive News
Verzulicii astia din partide ecologice, organizatii ecologice, viseaza cai verzi pe pereti ! De la a spune ca Germania SOLICITA si un tembel dintr-un partid de ecologisti, e o prapastie uriasa !