Informații despre noua uzină Skoda din Estul Europei: doar două țări au rămas pe lista scurtă, iar producția va fi de 350.000 de unități pe an
Două țări au rămas pe listă scurtă de opțiuni a celor de la Skoda pentru noua uzină din Estul Europei, care va avea o producție de 350.000 de unități pe an. Producția va fi dublată în cazul în care cererea va fi foarte ridicată.
Skoda a anunțat în această săptămână o serie de noutăți cu privire la planurile de a construi o nouă uzină în Estul Europei.
Astfel, doar două țări au rămas pe lista scurtă de opțiuni a producătorului ceh, în condițiile în care inițial au fost vizate patru state: România, Bulgaria, Turcia și Serbia
În plus, oficialii Skoda a confirmat că noua uzină va avea o capacitate de producție de 350.000 de unități pe an. În cazul în care cererea pentru modele Skoda va fi una foarte ridicată, constructorul intenționează să construiască încă o uzină lângă cea principală pentru a putea dubla capacitate de producție la 700.000 de unități pe an. Totuși, noua uzină va fi inaugurată cel mai probabil la sfârșitul anului 2022 sau începutul anului 2023.
La noua uzină se vor produce cel mai probabil Skoda Karoq și Seat Ateca, însă "decizia finală nu a fost încă luată", a explicat Maier. Ambele SUV-uri sunt produse în acest moment la uzina din Kvasiny (Cehia), însă Grupul Volkswagen a anunțat că va muta aici producția lui Volkswagen Passat, pentru ca în Germania să producă modele electrice.
Skoda are nevoie de o nouă uzină în contextul în care estimează că anul trecut ar fi putut vinde cu 100.000 de unități mai mult în 2018 dacă ar fi avut capacitatea de producție corespunzătoare.
În cazul în care Skoda va alege România, producția de mașini a țării noastre va crește substanțial. Dacia a produs anul trecut 335.000 de unități, foarte aproape de nivelul pe care vrea să-l atingă Skoda cu noua uzină, în timp ce Ford a produs la Craiova circa 142.000 de unități Ecosport. Dacia a anunțat deja că va mări producția anuală la 406.000 de unități pe an.
Via Automotive News
Asta pare a fi o ultima strigare pentru negociere cu statele in cauza. Anunt ca au ramas 2 in cursa dar nu spun care astfel ca toti 4 sar sa ofere cele mai bune conditii doar doar or fi ei. Ar fi o duda sa se faca in romanica, desi sincer nu cred ca ai nostrii conducatori ar fi prea doritori/capabili sa negocieze asa ceva; "altii care sa se planga de lipsa infrastructurii si care sa ceara/urmareasca realizarea proiectelor". Speranta mea sta in conducatorii locali care se chinuie sa-i atraga prin diverse metode/facilitati.