Jaguar: "XFR nu se poate masura cu Cadillac CTS-V"

Publicat joi, 29.10.2009 19:02 de Sebastian Toma

Jaguar a retras modelul XFR din cursa cu Cadillac CTS-V, organizata de Bob Lutz si General Motors. Astfel, Cadillac CTS-V a castigat inca o lupta de imagine cu rivalii din clasa sa.

Jaguar a renuntat la sprijinul pe care il ofereau celor de la Jalopnik in cursa cu directorul de marketing de la GM – Bob Lutz si al sau Cadillac CTS-V. Totul a inceput in urma cu cateva saptamani, cand Bob Lutz a lansat o provocare catre jurnalistii auto si catre proprietari privati, pentru a afla care este sedanul sportiv de productie care il poate surclasa pe Cadillac CTS-V pe un circuit in conditiile in care ambele masini sunt in forma in care au plecat din fabrica.

Bob Lutz va alerga la bordul unui Cadillac CTS-V, iar competitorii sai vor putea sa concureze cu o masina la alegere. Jurnalistii de la Jalopnik au reusit sa obtina – in prima faza – sprjinul celor de la Jaguar prin oferirea unui XFR pentru aceasta competitie. Din pacate pentru cei de la Jalopnik, oficialii Jaguar s-au razgandit cu cateva zile inainte de competitie, acesta fiind nevoiti sa utilizeze un Mitsubishi Lancer EVO X Sedan.

"..Sunt ingrijorat ca cinci tururi de circuit fara elemente de racire suplimentare aplicate franelor lui XFR ar putea sa compromita performantele de franare ale acestui model, creand o potentiala problema de siguranta pentru sofer. Cu toate acestea, masina poate sa suporte aceasta provocare. Cadillac CTS-V este probabil cel mai rapid model din clasa sa pe circuit, dar afirmatia cum ca ar fi cea mai buna masina din clasa sa releva o problema complet diferita. Ma intreb daca cititorii dumneavoastra considera ca masina cea mai rapida pe un circuit este si cea mai buna din clasa sa?" a declarat Stuart Schorr, reprezentantul departamentului de relatii publice pentru Jaguar si Land Rover din Statele Unite ale Americii.

"Pentru mine aceasta retragere inseamna faptul ca sedanurile performante din Europa sunt excelente, unele dintre ele fiind masini superbe, care nu sunt tocmai pregatite pentru ture rapide de circuit inca de la iesirea din reprezentanta. Cadillac CTS-V nu este doar mai rapid decat acestea, ci va reusi sa inregistreze timpi rapizi de circuit in forma standard pana cand ramane fara benzina in orice competitie gazduita pe orice traseu. Temperatura uleiului din cutia de viteze si din diferential ramane la cote stabile, temperatura uleiului din motor nu creste peste valoarea normala, iar franele isi mentin performantele fara fenomenul de fading. Desi cauciucurile standard ale acestui model incep sa isi piarda aderenta dupa ceva vreme, Cadillac CTS-V isi pastreaza abilitatile in materie de manevrabilitate si control. Fie ca masina cea mai buna sa invinga!", a declarat Bob Lutz pe site-ul General Motors cand si-a exprimat parerea privind retragerea lui Jaguar XFR din cursa cu Cadillac CTS-V.

Via | Jalopnik

  • roland_st, joi, 29.10.2009 19:39
    scrisoare deschisa Dlui Bob Putz

    io l-as invita pe "marele" Bob Lutz la vreo 5 "ture" asa cum a iesit din "fabrica". Si pentru al parafraza: am incredere in el si cred ca va reusi sa inregistreze timpi mai "rapizi" pe fiecare "tura" dar ma intreb daca acest lucru insemna ca e mai bine. Pe de alta parte ma indoiesc sincer ca Dlui Bob Lutz ii va ramane temperatura "uleiului" din "circuit" la cote stabile si nu va creste peste valoarea normala (36-45*C) iar "frana" isi va mentine performantele fara fenomenul de fading, mai pe romaneste fenomenul de inmuiere/blegire. Dupa cum bine stim "cauciucurile" standard incep sa isi piarda caracteristicile dupa ceva vreme dar nu cred ca Bob Lutz isi va putea pastra abilitatile in materie de "manevrabilitate" si "control" dupa 5 tururi fara elemente suplimentare gen...Viagra. In incheiere, D-le Bob Lutz, iti doresc "sa-ti moara la intrare".

  • Alex, joi, 29.10.2009 22:02

    Ce treaba are baba cu mitraliera? Cat la suta din cei ce isi permit un sedan sport merg cu el si pe circuit? Il inteleg pe nenea Bob, au si ei un mic atu la CTS-V, ca e mai rapid decat media, dar in rest?

  • ztele, vineri, 30.10.2009 02:20
    Ztele

    ipocritilor, daca era vorba de bmw v-ati fi masturbat aici in galerie!

  • mihai, vineri, 30.10.2009 04:17
    masini degeaba

    2 masini pt snobi si necunoscatori luati-va voi dulapuri de alea cu eticheta lux prefer un EVO

  • gtrazvan, vineri, 30.10.2009 05:28
    @roland_st

    ii va ramane temperatura "uleiului" din "circuit" la cote stabile si nu va creste peste valoarea normala (36-45*C) Esti PARALEL cu tehnica auto dar tu comentezi ca orice roman "priceput". Nu exista la nici o masina din lumea asta vre-un diferential, cutie, sau motor care in timpul functionarii temperatura uleiului sa stea la (36-45*C), temperatura normala este de min. 60 C. Dar asta este, poate te pricepi mai bine la bucatarie cu uleiurile. 2"iar "frana" isi va mentine performantele fara fenomenul de fading, mai pe romaneste fenomenul de inmuiere/blegire." Alta anomalie, initial frana se intareste si apare fenomenul de alunecare a placutei pe discuri din cauza incingerii excesive, ulterior, lichidul de frana fierbe si pedala se inmoaie. Ce le place romanilor sa se auda vorbind sa faca pe inteligentii si normal, ca se faca de ras. In incheiere, D-le roland_st, iti doresc "sa-ti creasca la intrare" sa fi si tu bun la ceva.

  • schumi, vineri, 30.10.2009 08:22
    ....

    Daca as fi obligat sa-mi schimb "italianca" mea nu as schimba-o decat pe o "americanca" ;-).

  • roland_st, vineri, 30.10.2009 09:58
    gtrazvan...chill batrane, viata e scurta

    nu ai inteles ABSOLUT NIMIC. La varsta asta chiar nu pricepi rostul ghilimelelor? Daca ai 38 de ani si reactionezi cu un astfel de comment e clar. Ai imbatranit inainte de vreme, iar frana pe care o ai in dotare si-a mentinut performantele doar la masina.

  • x, vineri, 30.10.2009 10:22
    bmw power

    in curand o sa apara noul m5..................................atunci sa-l vad pe ......tatutul bob.......................sa ne lase cu carutele americane.......................uitativa la chrysler.300c.srt8 vs bmw m5 by jeremy clarkson.pe youtube

  • Adrian, vineri, 30.10.2009 10:23
    bmw fan

    Ok , m5 e de gen veche..dar.. Rs6 ? ce pazeste ,dc nu intra el p inteval ?

  • unckle, vineri, 30.10.2009 10:43

    @Ztele Cadillacu ala a facut "praf" un M5 intr-un test anterior :) Stilul American de construit masini - respectiv mari si puternice nu se poate compara cu europenii ... in europa lumea face masini performante "cu cap".. nu inghesuie un ditamai motoru supraalimentat intr-o masina relativ banala in segmentul premium. Mi se pare aiurea rau sa faci o masina mai puternica decat competitia directa si apoi sa vii in fata presei cu "Cadillac V-Series Challenge" ... stai asa frate... ne provoci cand stii ca ai construit masina tocmai cu scopul de a fi peste celelalte ca performante sportive? . Chesti asta este aiurea rau, dar face bine la marketing - " uite ce buni suntem , avem ce-a mai buna masina Premium , ia uite cum ii batem pe toti pe circuit " .... dar spune cineva ceva de fiabilitate ,de cat consuma motorul ala ?...etc. Parerea mea este ca oricand se poate gasi unu' care sa faca o masina pentru a bate concurentii directi pe circuit ... Nu cred ca cei de la BMW nu pot sa faca o masina care sa bata acel caddilac ... cred chiar ca o vor face, si se va numi BMW M5 2011 ( parca iin 2011 trebuia sa iasa nu? )

  • jaguar, vineri, 30.10.2009 11:11
    suuuper orice spuneti

    deci masina asta...jaguarul asta... e prea superba...sincer sa fiu vb doar de gusturile mele si as preferao oricand in locul oricarei alte masini...gen bmw sau mercedes ..e prea rafinata ... au si putere vreo 500 cp pe xfr si de comfort si eleganta se intelege..super masina ..jaguar xfr un vis cam greu de realizat daca nu imposibil

  • gtrazvan, vineri, 30.10.2009 11:11
    @roland_st

    M-am uitat la ghilimelele de rigoare dar nu vad legatura "umana" intre normal si (36-45*C) si daca iau in considerare toate ghilimelele atunci este un comentariu reusit si-mi cer scuze. :P

  • x, vineri, 30.10.2009 11:21
    bmw power

    rs6 nu intra pt ca iar face de ras pe americani,si pe carutele lor gen cadillac cts-v......ha ha ha.ori cand un m-power fata de carutele americane.

  • fraxmental, vineri, 30.10.2009 11:36
    atentie

    va rog sa nu mai comparati M5 cu altceva.va multumesc.:))

  • roland_st, vineri, 30.10.2009 11:40
    gtrazvan

    sa ma ..."ezplic" Lutz asta pe mine ma scoate din pepeni. Am incercat sa-mi transpun nemultumirea intr-o alta forma fata de acest tip de competitie absolut inutila. Unckle a punctat foarte bine in acest sens, commetul lui find direct si la obiect. N-ai de ce sa-ti ceri scuze, dar vad ca lumea e cam stresata pe forum si de multe ori incapabila sa zambeasca. Pacat.

  • BurningFlame, vineri, 30.10.2009 11:53
    @gtrazvan

    ... esti praf amice!

  • z06, vineri, 30.10.2009 14:10
    ctv

    Fratilor, daca era cea mai rapida in linie dreapta, ziceati "sa vedem pe curbe ce poate" acum nici asa nu e bine... Intr-un test autocar m5-ul dupa o mila il depaseste pe ctv... Deci parerea mea, ca ceea ce au creeat grasii "Bob si Bud" este exceptional, o limuzina cu performante pe circuit peste m5!!! Si rs6 nu intra in cursa pt ca e foarte rapida in linie dreapta, pe curbe se simte masa f mare si faptul ca are motorul in fata puntii fata (subvireaza).

  • unckle, vineri, 30.10.2009 14:50

    z06 .. interesant punctul de vedere - dar trebuie sa fii constient ca aia au facut masina aia tocmai ca sa bata M5 - au scos tot ce puteau din echipa de proiectare astfel incat masina lor sa bata M5 .... acu' sunt curios daca echipa americana poate sa bata orice scoate BMW pe piata ... sa zicem un oarecare McLaren care pe vremuri avea un v12 bmw ...

  • carcotas, vineri, 30.10.2009 15:10
    tot ala

    Bai ce forum, m-am saturat de bmw-urile voastre, disperatilor, sunt masini de 10 ori mai bune ca alea, problema este promovarea.Nu mai ridicati atat de susu marca asta ca o sa ajuga sa coste cat un ferrary.parerea mea, eu asi cumpara un bmw pt ca toata lumea are aruta dinasta si te vei inscrie intr-un tipar.Ori esti unul ori esti restul... Numai bine

  • x, vineri, 30.10.2009 16:20
    bmw power

    ia zi tu gainusa....care sunt masinile alea de 10 ori mai bune?..si noi ne-am saturat de astia ca voi. te saluta huidu

  • vlad, vineri, 30.10.2009 16:50
    amuzant lutz

    noul e 63 amg e foarte rapid, porsche panamera turbo e foarte rapid, audi rs6 e foarte rapid, DAAARRRR BMW SI A ARATAT RECENT POTENTIALUL PRINTR UN EXPONENT M5 MAI RAPID DECAT ORICARE DINTRE COMPETITORI: UN FEL DE PREVIEW PT GENERATIA URMATOARE:) PACAT CA UNII NU SI DAU SEAMA CAT DE PENIBILI POT FI PRIN DECLARATII SI COMPORTAMENT! @ carcotasu': o alta intruchipare a penibilului si prostiei, care comenteaza in loc sa se duca la somn!

  • z06, vineri, 30.10.2009 19:26
    cts

    Eu nu inteleg de ce bmw-istii sunt asa suparati!!! M5-ul este o masina exceptionala , peste cts parerea mea, dar acum a pierdut (f important sa stii sa pierzi)... Daca pana si ultra-nationalistii aia de la topgear au zis ca e o masina excelenta, poate chiar asa o fii !!! Oricum, pot sa spun sigur ca morotul trage peste m5 si consuma mai putin...

  • roland_st, vineri, 30.10.2009 19:40
    no coca cola, no McDonald's, no american car

    si eu care credeam " ca consumul conteaza" cand ai logan. Cand ai un super car conteaza cat de pilot te simti la volan. Dar in spatele unui CeTeSeVe m-as simti un redneck convins de marketingul lui Lutz, no thanks!

  • codudas, vineri, 30.10.2009 21:19
    Matizul cu motor V8 550 CP!! Asta il face pe CTS!!!

    Cel mai mic membru al familiei Chevrolet se poate lăuda acum cu performanţe ce depăşesc cu uşurinţă cele mai rapide modele ale General Motors, precum Corvette sau Camaro. Acest Matiz special are un motor de 7.0 litri V8 cu 550 CP!

  • ursus, vineri, 30.10.2009 21:25
    @roland_st

    Taci ca esti dus rau (ulei la 36-45grC? :)) sau esti arabete? Salam alecu cap de miel.

  • roland_st, vineri, 30.10.2009 23:04
    generatie de idioti

    De unde pana mea mai apareti?

  • ghetzon, sâmbătă, 31.10.2009 01:30
    CTS-V cel mai rapid sedan de performanta, punct

    Ce ma distreaza comentariile unora care nu pot nici sa faca diferenta intre un CTS si un CTS-V sau intre un IS sau un IS-F (asta e un Lexus) dar vin si isi dau cu parerea despre Be eM Veul la care viseaza de cand erau mici. Am o noutate pentru voi, mai exista si altceva inafara de BMW, chiar daca modelul sau constructorul respectiv e mai putin cunoscut pe la voi prin "zona". Multi constructori fac acest exercitiu, produc o versiune de performanta a unui model de masa. O fac pentru imagine dar o fac si pentru fidelii marci care apreciaza acel model si nu vor o masina "ordinara". Litera aceea care apare la finalul numelui despartita de o cratima (fie ea V, F sau R) chiar face o diferenta (si chiar stiu despre ce vorbesc sunt posesor de un SE-R dar ma indoiesc ca ati auzit ca nu se importa la voi in "zona"). Ca sa nu o mai intind, Cadillac CTS-V este cel mai rapid sedan de performanta al momentului (conform specialistilor si asta nu doar in linie dreapta) si nu este doar un CTS ordinar cu un motor de Corvette ZR1, schimbarile sunt mult mai profunde. Numai bine!

  • x, sâmbătă, 31.10.2009 11:27
    bmw power

    obama...................lasane tata..........................ca ne plictisesti pe noi astia din" zona" asta in care ai fost si tu ..............asa sunt parveniti, acuma comenteaza...................ramai acolo unde esti pt ca nu ti se simte lipsa pisi........am vazut ca sti si alfabetul {v,f,r} mai sti si alt ceva.lasane cu caruta ta de se-r.....salutari din "zona"

  • ghetzon, duminică, 01.11.2009 00:45
    un alt exemplu

    America de Nord este un continent iar Obama este presedintele USA dar tu nu faci diferenta la fel ca si intre CTS si CTS-V. Mai stiu multe cum ar fi: ai mancat un "i" in cuvantul "parvenitii" dar ai adaugat un "a" la "acum" dar nu e grav sa zicem ca se compenseaza, mai stiu ca Montréal este in Canada si ca Obama este presedintele USA, defapt Canada nici nu are presedinte, mai stiu ca virgula "caruta" mea are unul dintre cele mai bine cotate motoare V6 (VQ35DE de la Nissan) cotat la 270bhp, mai stiu ca... dar cred ca nu mai are rost.... vorba ta... BMW puncte... puncte... puncte... power.

  • x, luni, 02.11.2009 13:39
    bmw power

    oooooooooo ma uimesti cata desteptaciune pisi............bine ca ne spui tu unde este oaaaaaaaaaa..............mai documenteazate pisi si vezi cam cine castiga de multi ani motoarele anului...................lasane ca ori cum ai o caruta de masina...............se vede ca esti novice .............de altfel trebuia sa-mi dau seama de la inceput dupa ce masina ai..............salutari din "zona" pisi.si lasane nu mai intra sa vb ca spui numai prostioare....................pa pisi

  • Anonim, sâmbătă, 21.04.2012 00:10
    Text

    @bmw power.Tu altceva nu mai sti inafara de BMW si alte rasnite nemtesti?Da intr-un fel este bn ca marcile ca Cadillac si Jaguar,nu atrage taranii.Pt ca Cadillac-ul si Jaguar-ul sunt niste masini mult mai rafinate decat masinile nemtesti,si sa nu uitam ca Cadillacul este o firma mult mai veche si mai buna decat bmw.A si apropo si de masini japoneze,eu zik sa nu le mai subestimezi ca sa-r putea sa se pise pe masinile tale nemtesti,deoarece marcile niponilor detin topul fiabilitati la nivel mondial .

  • cialis 20 mg, marţi, 08.06.2021 14:50

    tadalafil cvs cialis online tadalafil from canada to usa