Jaguar XJ-S clasic, modificat de TWR: motor V12 de 650 CP

Publicat vineri, 22.11.2024 16:55 de Tiberiu Safta

Compania britanică TWR a prezentat un restomod bazat pe vechiul Jaguar XJ-S. Noul model primește un motor V12 de 650 de cai putere, iar producția este limitată la doar 88 de exemplare.

Jaguar va intra într-o epocă nouă, odată cu tranziția totală către o gamă de mașini electrice. Pentru a reflecta această tranziție, dar și ruperea de trecut, constructorul britanic a dezvăluit o nouă identitate de marcă în urmă cu câteva zile. Noua identitate vizuală Jaguar a stârnit foarte multe reacții din partea fanilor mărcii. Sigla actualizată plus noua identitate de marcă se dovedesc a fi destul de controversate.

Dar înainte de a asista la reinventarea Jaguar, a venit momentul să facem cunoștință cu un Jaguar mai vechi, din era care tocmai a apus. Mai exact, este vorba despre un Jaguar XJ-S modificat de către compania britanică Tom Walkinshaw Racing, sau pe scurt, TWR. Noul restomod este botezat Supercat și este un Jaguar XJ-S care îmbină un motor V12 performant cu tehnologii din prezent.

Pentru acest restomod, TWR a modificat caroseria lui Jaguar XJ-S pentru a avea un design cât mai agresiv. Compania britanică s-a inspirat din mașinile de curse din anii '70 și '80, în special din cursele de turisme din acea perioadă. Astfel, caroseria lui Supercat aduce aminte de vechile mașini din seriile IMSA, Trans-Am și chiar din epoca când Grupa A era la putere. De asemenea, TWR a preluat inspirație și de la modele Jaguar mai vechi, precum XJR-9, XJR-15 și XJ220.

Astfel, avem în partea din față un spoiler integrat în bara de protecție, modificată cu prize de aer mai mari. Capota are un aspect foarte agresiv, cu numeroase prize de aer menite să ajute la răcirea motorul V12 care se ascunde sub aceasta. Farurile originale au fost înlocuite cu unele noi LED și cu o semnătură luminoasă în forma unui inel.

Aripile laterale evazate scot în evidență un aspect musculos, iar în partea din spate avem un eleron sculptat direct din aripi și portbagaj, precum și un difuzor aerodinamic masiv integrat în bara din spate. Exteriorul este completat de jante desenate în forma unor discuri, un design foarte des întâlnit la mașinile de competiție din acea perioadă.

Elementele moderne sunt prezente în habitaclu, acolo unde instrumentarul analog este înlocuit cu unul digital care îl imită pe cel original. Aici avem și un sistem multmedia compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, precum și câteva comenzi tactile și iluminate.

Sub capota lui TWR Supercat se ascunde același motor V12 regăsit la un Jaguar XJ-S original, dar care este acum modificat. Cilindreea motorului este mărită de la 5.3 litri la 5.6 litri, iar acesta dezvoltă acum 650 de cai putere și un cuplu de peste 700 Nm. Printre modificări se numără un supercharger, o chiulasă nouă și un tren de valve nou.

Cu toate modificările aduse, noul TWR Supercat cântărește 1500 de kilograme. Performanțele sale nu au fost dezvăluite.

Noul TWR Supercat va fi produs în 88 de exemplare. Acest număr nu este ales întâmplător, deoarece acesta face referire la 1988, anul în care Jaguar a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans, cu prototipul XJR-9, dezvoltat de către același TWR. Prețul fiecărui exemplar va fi de 270.000 de lire sterline în Marea Britanie.

via TWR Performance