Vânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în Europa

Publicat vineri, 22.11.2024 15:34 de Tiberiu Safta

Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere.

În luna octombrie au fost vândute 1.041.672 de mașini noi în Europa. Aici sunt incluse atât țările membre ale Uniunii Europene, cât și țările membre EFTA și Marea Britanie. Față de octombrie 2023, asta înseamnă o creștere minimă, de numai 0.1%. Ca motorizări, cele mai vândute mașini noi au fost cele cu motoare hibride simple. Mai exact, europenii au cumpărat 346.548 de mașini noi, ceea ce înseamnă o creștere de 15.8% față de octombrie 2023.

Pe locul 2 au fost mașinile cu motoare pe benzină, vândute în 316.618 exemplare, de unde rezultă o scădere de 10.7%. Urmează apoi mașinile electrice, cu 169.525 de vehicule vândute și o creștere de 6.9%. Mașinile cu motoare diesel s-au vândut în 100.863 de exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 8%. La final, mașinile cu motoare hibride PHEV au fost comercializate în 82.836 de exemplare, adică mai puține cu 7.2%.

Raportat la ultimele 10 luni, rezultatele arată că au fost vândute până acum 10.821.299 de mașini noi în toată Europa. Asta înseamnă o creștere de 0.9% față de intervalul ianuarie – octombrie 2023. Aici, mașinile cu motor pe benzină au fost cele mai vândute (3.654.502, scădere de 6.1%), urmate de cele hibride simple (3.354.815, creștere de 18.9%), electrice (1.602.711, scădere de 1.7%), diesel (1.157.973, scădere de 11.3%) și hibride plug-in (777.330, scădere de 4.1%).

În clasamentul mărcilor, Grupul Volkswagen conduce detașat atât în luna octombrie, cât și raportat la ultimele 10 luni. În octombrie, grupul german a vândut 293.327 de mașini, o creștere de 12.6%. Pe locul 2 a fost Stellantis, cu 150.346 de mașini vândute și o scădere de 16.7%, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Grupul Renault, cu 102.737 de mașini vândute și o scădere de 0.4%.

Tot în octombrie, Dacia a vândut 45.646 de mașini în Europa, mai puține cu 1.2% față de octombrie 2023.

Cu privire la intervalul ianuarie – octombrie, Grupul Volkswagen este din nou pe primul loc, cu 2.8 milioane de mașini vândute (+2.3%). Locul 2 este ocupat de Stellantis, cu 1.7 milioane de vehicule comercializate (-7.1%), iar podiumul este completat de Grupul Renault, cu 1.04 milioane de mașini vândute (+1.2%).

În ultimele 10 luni, Dacia a vândut 472.680 de mașini în Europa, ceea ce înseamnă o creștere de 1.7% față de același interval din 2023.

via ACEA

  • Mihai, vineri, 22.11.2024 17:31

    Pai cum asa? Nu se terminasera subventiile? Nu mai iau foc? A venit iarna, nu li se descarca bateria mai repede? Cum sa fie in crestere vanzarile de electrice si scadere continua dieselurile? Danut, Dutz, aveti cuvantul :))

  • @Mihai, vineri, 22.11.2024 17:58

    Nenea, citeste mai cu atentie articolul si vezi ce inseamna masini cu motoare hibride simple.

  • @prostan electric, vineri, 22.11.2024 18:34

    The yearto-date volumes dropped by 4.9% BEV market share 13,2% de la 14%. Este clasica creștere datorată scăderii. Știm noul vers al manipulării, termicele scad, deși cresc. Hibridul este ICE.

  • @prostan electric, vineri, 22.11.2024 18:38

    Tesla -21% în octombrie, -11,4% ianuarie-octombrie. ... refreshing

  • dan_grc, vineri, 22.11.2024 19:16

    Pe lângă faptul ca hibrid înseamnă și ICE, observ că VW are cifre foarte bune, așa cum spuneam, comparativ cu Stellantis care are scăderi la aproape toate mărcile, inclusiv în SUA, una este " falimentară ", cealaltă este destul de ok după unii analiști, păcat de unele mărci din acest grup .

  • Dutz "brânza trebuie cărată", vineri, 22.11.2024 23:56

    PMC & Dutz sitting in a tree K.I.S.S.I.N.G. Cuplul perfect. Noroc ca s-a dezincriminat căsătoria între gherțoi și proști.