Japonia va investi peste 2.1 miliarde de dolari în producția de baterii pentru mașinile electrice

Publicat duminică, 08.09.2024 10:25 de Silvian Irimia

Guvernul japonez a anunțat o investiție uriașă pentru dezvoltarea producției de baterii pentru mașinile electrice. Principalele companii care s-ar ocupa de producție ar fi: Toyota, Nissan, Mazda și Subaru.

Japonia va oferi mai multe subvenții pentru producția de baterii pentru mașinile electrice. Japonina se angajează să sprijine proiecte legate de Toyota, Mazda, Nissan, Subaru și alte companii mari cu până la 2,4 miliarde de dolari.

Guvernul va sprijini 12 proiecte pentru baterii de stocare sau pentru părțile, materialele sau echipamentele de producție ale acestora, cu până la 2,44 miliarde de dolari. Această măsură va ajuta la creșterea capacității anuale de producție a țării pentru bateriile de stocare cu aproximativ 50%.

Sprijinul guvernamental a inclus susținerea investițiilor de către Toyota, Nissan. În același timp, guvernul susține și proiectele comune pe care unitatea energetică a Panasonic Holdings le va desfășura împreună cu Subaru și Mazda. Toyota va investi peste 2.1 de miliarde de dolari prin subsidiarele sale de baterii, Prime Planet Energy & Solutions și Primearth EV Energy. Compania japoneză face acest lucru pentru a crește capacitatea de producție pentru baterii cu 9 GWh.

Toyota va începe furnizarea acestor baterii din noiembrie 2026. Planul implică construirea unor fabrici de baterii în orașele Hyogo și Fukuoka. Toyota a confirmat că ministerul a acceptat planurile de dezvoltare și producție ale bateriilor sale de nouă generație, dar nu a dezvăluit suma investiției sau informații despre noile fabrici.

Între timp, Nissan a declarat că a primit undă verde de la guvern pentru un plan de a produce baterii cu litiu-fosfat de fier. Producătorul auto intenționează să instaleze astfel de baterii în mini-vehicule începând cu anul 2028. Nissan vizează o capacitate de producție internă de 5 GWh pe an, pentru care ar primi peste 350 de milioane de euro în sprijin.

Conducătorii unității energetice a celor de la Panasonic (care produce baterii pentru Tesla și Subaru) au declarat că vor înființa o fabrică în orașul Gunma, la nord de Tokyo. Rolul acestei fabrici este de a furniza baterii litiu-ion cilindrice începând cu anul fiscal 2028. Panasonic Energy va furniza baterii Subaru dintr-o fabrică din orașul Osaka din anul 2027. Investiția va viza o capacitate de producție anuală de 16 GWh din fabrica Gunma până în 2030, în timp ce alte 4 GWh pe an vor fi furnizate de fabrica din Osaka.

Separat, Panasonic Energy va produce aceste baterii pentru vehicule electrice la fabricile sale Suminoe și Kaizuka din Osaka pentru Mazda începând cu 2027.

  • Dizăl Rulz Forevăr, duminică, 08.09.2024 12:27

    E clar, trec și japonezii pe dizăl.

  • Michi, duminică, 08.09.2024 12:33

    Nișa BEV va fi concurată și de către japonezi. E clar, segmentul electric are potențial pentru următorii 50 de ani. :))))))))))))

  • Lae, duminică, 08.09.2024 12:40

    VW spune că alocă o treime din investițiile de 180 miliarde în dezvoltarea de motoare ICE. Raportat la ce o investiție de 2 miliarde $ este una uriașă?

  • Banditos, duminică, 08.09.2024 14:52

    Raportat la scopul final. VW investeste in motoare, japonezii in baterii.

  • @prostovan electric, duminică, 08.09.2024 20:41

    Ai un producător în piață care spune că dă faliment dacă se mai joacă de-a BEV.

  • Ambulanța, duminică, 08.09.2024 21:04

    Ni-no-ni-no!

  • spaclu lu manole, luni, 09.09.2024 00:46

    Ce mi se pare interesant este ca japonezii nu-si pun problema de poluarea mediului. Sunt peste 120 de milioane, inghesuiti pe o mana de insule, au centrale nucleare iar acum construiesc fabrici de baterii. Deci se poate. Pe de alta parte nu e clar din text daca guvernul contribuie cu 2.44 miliarde sau a pus diferenta de la 2.1? Primul numar dupa virgula inseamna sute de milioane cand unitatea e miliardul :) Ce se observa este ca in ciuda declaratiilor sinistre in ceea ce priveste tehnologia electrica, sunt inca firme si guverne care baga bani grei in ea. Intre timp razboiul pro si contra continua.

  • Banditos, luni, 09.09.2024 01:11

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-nissan-support-japans-battery-production-capacity-nikkei-reports-2024-09-05/

  • @Lae, luni, 09.09.2024 11:52

    VW zice ca isi inchide fabricile din Germania... Deci ei pot aloca ce miliarde vor pentru ICE, ca pot da faliment si mai repede.

  • alex_cu_a_mic, luni, 09.09.2024 13:42

    Sumele sunt infime. la fel vor fi si bateriile. 10Gw inseamna 100k baterii de 100kwh. Si 2-300k baterii impartite la atatia producatori nu e mult. Dar cu siguranta este in linie sau aproape cu ce poate inghiti piata deocamdata.

  • @spaclu lu manole, luni, 09.09.2024 14:50

    nu-si pun problema de poluare a mediului pentru ca nu o resimt direct, ceea ce e foarte ok. traficul auto genereaza cea mai usor perceptibila poluare, doar ca la ei traficul auto este insignifiant. ei circula doar in mod exceptional cu masinile personale si alea mici, de putere mica si putin poluante. acolo trenul si tot ce misca pe sine e prima si cam singura optiune de transport de marfuri si calatori si este impecabila. datorita sistemului de transport public fara cusur, masina nu este vazuta ca o nevoie si nu face parte din peisajul cultural japonez. la cealalta extrema avem america de nord, iar europa ca medie, e undeva intre ele.

  • spaclu lu manole, luni, 09.09.2024 19:32

    @@, nu ma refeream la poluarea masinilor, ci la cea provenita din generarea centralele nucleare si fabricarea bateriilor. Japonia fiind o tara insulara, sunt expusi in permanenta vanturilor, la ei bat si noaptea, deci aerul ar trebui sa fie curat. Problema e cu infestarea solului si apei cu materiale radioactive (vezi Fukushima) sau reziduuri chimice de la productia de baterii. Oricat ai impune norme de poluare, e imposibil sa se atinga o filtrare de 100%.